You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

COVID-19 ietekme uz darba vidi un darba telpas iekārtojumu

Šī brīža situācijā aizvien vairāk darbinieku izvēlas strādāt attālināti. Kādi ir izaicinājumi, ar kuriem saskaras darba devēji šādās situācijās, un kas jāņem vērā iekārtojot darba vietu mājās? Kā nodalīt darba telpu un uzlabot akustisko vidi darba vietā, lai troksnis netraucē koncentrēties? Kā efektīvi pielāgot un pārkārtot biroja telpas, neveicot fundamentālas izmaņas telpu plānojumā?

Svarīgi jau sākotnēji izvērtēt un izprast nepieciešamo darba telpas pārplānojuma mērķi. Cilvēkiem, kuri savas darba vietas pārceļ uz mājas biroju, noteikti jāparūpējas par optimālu telpas izmantošanu un ergonomiskām mēbelēm.

Uzmanība jāpievērš arī telpas akustikai, jo paaugstināts trokšņa līmenis var radīt papildus emocionālo nogurumu, samazināt koncentrēšanās spējas un paaugstināt stresa līmeni.

Arī darba vietas apgaismojums ir īpaši aktuāls jautājums tiem, kas strādā mājas birojos, jo ierasti dzīvojamo telpu apgaismojums nav pielāgots ilgstošam darbam pie datora monitora, drukāta teksta ilgstošai pārlasīšanai, sīku mehānisku darbību veikšanai utt.

Taču darba telpu izmaiņas attiecas arī uz tiem darbiniekiem, kuri savus darba pienākumus turpina pildīt klātienē birojā. Ievērojot valstī noteiktās distancēšanās prasības, nepieciešams atvēlēt katram darbiniekam nepieciešamo darba zonu, kas nereti var būt liels izaicinājums nelielos birojos vai telpās ar mazu darba platību.

AJ Produkti produktu speciālisti iesaka iekārtot (vai pielāgot) darba telpu izmantojot sekojošu secību, ņemot vērā darba uzdevumu specifiku:

1. Biroja galds. Ieteicams izvēlēties augstumā regulējamus biroja galdus, kas ļaus pielāgot atbilstošāko augstumu arī tad, ja pamīšus pie darba galda strādā vairāk kā viens darbinieks. Tas ir ļoti ērti, ja darbinieki uz biroju strādāt ierodas katrs savā dienā. Šādi augstumā regulējami galdi pieejami dažādos izmēros un krāsu apdarēs. Tiem ir klusi mehānismi, viegli kopjamas virsmas un nepieciešamības gadījumā pieejami arī īpaši kompakti augstumā regulējami biroja galdi uz ritentiņiem.

2. Biroja krēsls. Ja lielāko darba dienas daļu pavadāt pie biroja galda, sēžot, tad ergonomisks krēsls ir ne vien ērtības un komforta, bet arī Jūsu veselības garants. Ergonomiskie biroja krēsli ir īpaši pielāgojami, tiem ir dažāda veida apdares materiāli un pieejami arī 24 stundu darba krēsli, kas īpaši piemēroti ilgstošam darbam birojā.

3. Biroja starpsienas. Šis interjera risinājums ir viens no pieprasītākajiem produktiem atvērta tipa birojos. Biroja starpsienas ir ērts un ļoti funkcionāls veids kā norobežot darba telpu un samazināt trokšņa līmeni telpā. Pieejamas dažāda izmēra biroja starpsienas ar skaņu absorbējošām īpašībām. Ērtākai Biroja starpsienu pārvietošanai tās nereti aprīko ar ritentiņiem, tādejādi iegūstot mobilus telpu norobežošanas risinājumus.

Pieejamas arī speciālas biroja galdu starpsienas un dažādi piederumi biroja galdu starpsienām, kas darba vidi padara ērtu un pārskatāmu.

4. Apgaismojums. Kā minējām iepriekš, mājās apgaismojums bieži vien nav paredzēts ilgstošam darbam pie datora. Tādēļ atbilstoša un ērti pielāgojama galda lampa būs neaizvietojams elements mājas birojā. Pieejamas arī galda lampas ar bezvadu mobilā tālruņa uzlādes funkciju, kas ir īpaši parocīgi, ja darba laikā bieži izmantojat tālruni zvaniem.

5. Ergonomiski biroja piederumi. Bieži vien mēs aizmirstam par ergonomikas nozīmi mūsu ikdienā vai nepievēršam tai pienācīgu vērību. Taču ikviens darba drošības speciālists un ergoterapeits ieteiks izmantot dažādus ergonomiskus piederumus birojā, lai darba laikā sniegtu ķermenim iespēju izkustēties un tonizēt muskuļu grupas mugurā, vēderā, kājās. Šeit lieti noder tādi risinājumi, kā sedlu krēsli, pilates krēsli, līdzsvara bumbas, ergonomiski paklāji darbam pie augstumā regulējama galda vai pat tik ekstravaganti produkti kā skrejceliņš pie darba galda vai rakstāmgalda velo-trenažieris.

6. Svarīgi ir neaizmirst arī par kvalitatīvu un pilnvērtīgu atpūtu starplaikos starp darba pienākumu pildīšanu, jo tikai tādā veidā var atjaunot spēkus nākamajam darba cēlienam, lai saglabātu koncentrēšanās spēju un prāts nenogurtu pārlieku ātri.

Bieži vien birojos tiek iekārtotas mājīgas ēdamistabas vai virtuves, taču nereti darbinieku atpūtai tiek atvēlēta īpaša zona, kuras iekārtošanai iesakām izvēlēties tieši šim nolūkam paredzētas atpūtas telpu mēbeles.

Kopumā darba vides un darba telpas pielāgošana jūsu un jūsu darbinieku vajadzībām ir dinamisks process, kas līdz galam tā īsti nekad neapstājas. Parādās jauni interjera dizaina trendi, jauni risinājumi un tendences, kas uzlabo un padara darba vidi patīkamāku un ērtāku.

Protams, atbilstošāko interjera risinājumu piemeklēšana ir visai laikietilpīgs un nereti arī dārgs process. Tādēļ ieteicams jau sākotnēji konsultēties ar šīs nozares ekspertiem, lai piemeklētu tieši jums atbilstošākos risinājumus. AJ Produkti projektu vadības speciālisti piedāvā sagatavot telpu iekārtojuma 3D vizualizācijas. Tas nozīmē, ka kopā ar kompetentu speciālistu varēsiet izvēlēties mēbeles un pielāgot savu darba vietu tieši jūsu vajadzībām, optimāli izmantojot telpu.

Vairāk par mūsu piedāvātajām sadarbības iespējām uzziniet AJ Produkti mājas lapā.


Biroja un darba vides iekārtošana, foto: "AJ Produkti"

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar advices

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas