You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Kāda ir efektīva svara samazināšana ar ilgnoturīgu rezultātu?

Ēdiens, Foto: unsplash.com/ Alyson Mcphee

Gada siltā sezona ar daudz atklātākiem tērpiem un pludmales aktivitātēm jau klauvē pie durvīm, kas ne vienam vien lielo džemperu un mājsēdes komfortā ieslīgušajam licis attapties un meklēt veidus, kā ātri notievēt.

Efektīva svara samazināšana, lai tās rezultāti būtu noturīgi ilgtermiņā, un tiecoties uz šo mērķi jūs nenodarītu pāri savai fiziskajai un mentālajai veselībai, nav vienas dienas, nedēļas vai mēneša jautājums. Tas, pirmkārt, prasa izmaiņas domāšanas veidā, un, lai cik tas neskanētu neticami, ceļš uz slaidāku, veselīgāku un laimīgāku sevi nākotnē sākas ar sevis pieņemšanu šodien.

Ja vien cilvēkam nav patiešām liels liekais svars, kas palielina dažādu saslimšanu risku, nevajadzētu koncentrēties uz svara zaudēšanu un līdzināšanos mistiskiem skaistuma industrijas standartiem kā primāro mērķi. Daudz labākus rezultātus ilgtermiņā Jūs iegūsiet, ja ar mīlestību pret šodienas sevi ieviesīsiet veselīgākus dzīves veida ieradumus, kas jums liks justies arvien labāk.

Mūsdienās katram pa rokai viena klikšķa attālumā ir aptieka internetā ar plašu tievēšanas līdzekļu piedāvājumu, un atbildes uz šo mūžam aktuālo tievēšanas jautājumu tiek meklētas arī tur.

Kā uzlabot vielmaiņu un mazināt apetīti?

Vērojot daudzus slaidos laikabiedrus, kuri gardu muti tiesā nost karbonādi ar ceptiem kartupelīšiem, var rasties pamatots jautājums – kāpēc daba mūs ir radījusi tik dažādus? Tā tiešām ir – aptuveni trīs ceturtdaļas no mūsu dabiskā metabolisma jeb vielmaiņas ātruma nosaka iedzimtība, mēs paši ar sabalansēta uztura, fizisko aktivitāšu un dažādu notievēšanas līdzekļu palīdzību varam ietekmēt atlikušos 25 procentus. Un dabai nerūp cilvēku izdomātie skaistuma standarti, kas dažādos laikos bijuši tik atšķirīgi. Apveltot cilvēkus ar spēju veidot tauku rezerves bada laikiem, dabai bija prātā tikai mūsu izdzīvošana. Svara samazināšanas preparāti ir mūsdienu produkts.

Vairumam notievēt alkstošo nopietnas raizes sagādā jautājums – kā mazināt apetīti, jo šķiet, ka to izdarīt ir teju neispējami. Šeit der atcerēties, kas tad vispār ir apetīte – visas evolūcijas laikā tā ir bijusi ne tikai cilvēka, bet arī visu pārējo dzīvo būtņu izdzīvošanas priekšnosacījums. Viss bija vienkārši – ja nepaēdīsi, mirsi un neatstāsi pēcnācējus. Tas, ka pēdējos aptuveni piecdesmit gados daļai pasaules iedzīvotāju bez lielas piepūles ir jebkurā laikā pieejami teju neierobežoti pārtikas krājumi, dabai neko nenozīmē. Evolūcijas dzinējspēks turpina darboties, un uzveikt to ar gribasspēku cilvēkam ir maz izredžu.

Tas, ko mēs varam darīt ar lielākām izredzēm uz noturīgu rezultātu, ir gudri vadīt savu apetīti, uzturu un dzīves veida paradumus. Vielmaiņas uzlabošana ar aktīva dzīvesveida un dažādu drošu svara samazināšanas preparātu palīdzību ir ilgs, konsekvents un pacietību prasošs darbs. Ja mēģināsiet rezultātu sasteigt, piemēram, ar drastisku diētu vai agresīvu medikamentu palīdzību, panāksiet tikai pretēju efektu.

Pastāv arī daži tautas līdzekļi apetītes mazināšanai, piemēram – kofeīns, pie tam labāks efekts panākams ar neapgrauzdētām pupiņām jeb zaļo kafiju. Tāpat variet pamēģināt kviešu vai auzu klijas, vai kādu aptiekās nopērkamu šķiedrvielu līdzekli, kas kuņģī rada “pilnuma” sajūtu.

Normāls, sabalansēts uzturs – vienīgais ceļš uz slaidu ķermeni ilgtermiņā

Lai arī dažādas diētas svara samazināšanai joprojām ir populāras, nopietni uztura speciālisti ar atbilstošu izglītību iesaka pret tām izturēties ļoti uzmanīgi. Jo īpaši jāizvairās no radikālām diētām, kas sola lielu svara zudumu īsā laikā, pieļauj ļoti mazu kaloriju daudzumu vai izslēdz no uztura veselas produktu un uzturvielu grupas.

Pirms uzsākt kādu diētu, jums būtu sev jāatbild uz jautājumu – vai es pie šāda ēšanas plāna spētu pieturēties visu atlikušo mūžu? Ja atbilde ir “nē”, tad visdrīzāk nav laba ideja to vispār uzsākt. Neskaitāmu nelaimīgu tievētāju pieredze liecina, ka šādos īstermiņa kampaņveida pasākumos zaudētais svars drīz vien ar uzviju atnāk atpakaļ, turklāt šāda nepārdomāta iejaukšanās ķermeņa vielmaiņas procesos to tikai pasliktina. Ar katru nākamo reizi notievēt būs grūtāk, un atgūtais svars būs vēl lielāks.

Nepastāv arī tādas universālas tievēšanas tabletes vai notievēšanas līdzekļi, kas garantētu ātru svara zudumu bez nopietnām veselības blaknēm. Vienīgais veids, kā panākt, lai svara zaudēšana mājas apstākļos būtu veiksmīga un noturīga, ir izstrādāt tādu uztura plānu, pie kura spēsiet pieturēties visu atlikušo dzīvi. Tas nozīmē, ka uzturam jābūt pietiekoši “normālam” – garšīgam, daudzveidīgam, ar pietiekamu kaloriju daudzumu, neizslēdzot nevienu produktu vai to grupu, ja vien tam nav individuālu medicīnisku iemeslu. Uzskats, ka efektīva svara samazināšana iespējama tikai caur konstantu bada sajūtu, ir pilnīgi aplams un to vajadzētu uz visiem laikiem aizmirst.

Fiziskās aktivitātes – veselībai, vielmaiņai un labam garastāvoklim

Ķermeņa svars ir tikai cipars, kam ikdienā nav nemaz tik liela nozīme. Ja jūsu mērķis patiesībā ir labāk izskatīties vasaras kleitiņā, šortos vai peldkostīmā, tad svara zaudēšana ne vienmēr to nodrošinās. Toties, uzsākot regulārus fitnesa treniņus, jūsu ķermenis kļūs tvirtāks, parādīsies glīts muskuļu reljefs, apkārtmēri samazināsies, taču, tā kā muskuļi ir smagāki par taukiem, ķermeņa svars tai pat laikā var arī pieaugt.

Lai sporta aktivitātes patiešām nestu cerēto efektu ne tikai uz vispārējo fizisko formu, bet arī vizuālo izskatu, nedēļā būtu nepieciešami 3-4 spēka fitnesa treniņi, un 2-3 kardio nodarbības – skriešana, nūjošana, dejošana, riteņbraukšana.

Arī tad, ja esat ļoti aizņemti, un fiziskajām aktivitātēm variet atlicināt vien 20-30 minūtes dienā, dariet to! Pozitīvs efekts noteikti būs – fiziskās aktivitātes ir labākais veids, kā paātrināt vielmaiņu, un pats galvenais – tās veicina laimes hormonu izdalīšanos. Regulāri sportojot, Jūs sāksiet justies arvien možāks, enerģiskāks, varošāks, celsies jūsu pašvērtējums.

Vai mums nepieciešams pavasara detokss?

No medicīniskā viedokļa, veselam cilvēkam, kurš ikdienā ievēro pietiekoši veselīgu dzīvesveidu – sabalansēti ēd, ir mēreni fiziski aktīvs, nesmēķē, minimāli lieto alkoholu un neatrodas citu kaitīgu vielu vai vides apstākļu ietekmē, organisms pats ļoti labi spēj noregulēt vajadzīgo vielu uzsūkšanos un nevēlamo izvadīšanu, un īpašas detoksikācijas kūres viņam nav nepieciešamas.

Tomēr, katru pavasari daļa cilvēku pirms Lieldienām ievēro gavēni. Kristīgajā pasaulē tam, pirmkārt, ir ticībā balstīts pamatojums, taču, no laicīgā viedokļa raugoties var uzskatīt, ka tā pati detoksikācija mājas apstākļos vien ir.

Aptiekas ķermeņa attīrīšanai piedāvā arī dažādus detox līdzekļus. Tie visi ir droši un pārbaudīti, un jūsu veselībai nekaitēs. Atrodiet tīkamāko aprakstu un izmēģiniet!



Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...