You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Trodo.lv: dezinfekcijas līdzekļi bojā auto salonu, kā cīnīties ar vīrusu, nekaitējot auto

Trodo

Trodo

Sargājoties no jaunā koronavīrusa un pārlieku aizraujoties ar dezinfekcijas līdzekļu lietošanu, pēdējos mēnešos ne viens vien autoīpašnieks sabojājis spēkrata salona apdares materiālus, kas augstās etilspirta koncentrācijas dēļ zaudē krāsu, plaisā un pat slāņiem sāk lobīties. Auto rezerves daļu internetveikala Trodo.lv eksperti atzīst, ka ārkārtējās situācijas laikā ir saņemti zvani ar jautājumiem pēc specializētiem autoķīmijas līdzekļiem, kas dezinfekcijas radīto skādi salona apdarei varētu novērst. Iezīmējas arī citas tendences, kas apliecina – sargājoties no vīrusa, Latvijā iedzīvotāji ievēro piesardzību.

Automašīnas salons ir viena no tām vietām, kur inficēšanās risks ar jauno koronavīrusu var būt visai augsts, jo īpaši, ja vienā auto ilgāku laiku brauc vairāki cilvēki, kas iepriekš dienu pavadījuši potenciāli riskantākās vietās – darbā, kur jākontaktējas ar citiem cilvēkiem, veikalā, kur ievērot distanci ne vienmēr izdodas, un citās vietās. Tādēļ auto salona virsmu dezinfekcija ir atbalstāma un būtu jāveic katram, kurš vēlas darīt visu, lai pasargātu sevi un citus no inficēšanās ar vīrusu. Automašīnas salonā īpaši uzmanība būtu jāvelta stūres rata, ātruma pārslēga, pagriezienu, tuvo-tālo gaismu un vējstikla tīrīšanas slēdžiem, durvju rokturiem, radio sistēmas pogu un līdzīgu virsmu dezinfekcijai, kurām pieskaramies biežāk. Taču vienlaikus jāparūpējas, lai cīņa ar vīrusu nebeigtos ar auto salona virsmu sabojāšanu. Ārkārtējās situācijas laikā šādu gadījumu netrūkst, tādēļ auto rezerves daļu internetveikala Trodo.lv eksperti sniedz padomu, kā automašīnas salona dezinfekciju veikt droši un brīdina par riskiem.

Spirts un etilspirts plastmasu auto salonā var sabojāt

Lielākoties automašīnas salona apdarē tiek izmantota dažādas cietības un struktūras plastmasa un āda. Cīņā ar jauno koronavīrusu par efektīvu dezinfekcijas līdzekli ir atzīts spirts un etilspirts vismaz 70 % koncentrācijā. Taču gan spirts, gan etilspirts automašīnas salona apdares materiāliem var kaitēt. Proti, apstrādājot parastu paneļa plastmasu ar dezinfekcijas līdzekli, tās krāsa kļūst blāvāka un nespodrāka – ja dezinfekcijas līdzeklis uz paneļa klāts nevienmērīgi un ar atšķirīgu ierīvēšanas intensitāti, paneļa plastmasa var palikt pleķaina. Savukārt salona elementi, kas veidoti no mīkstāka, gumijotāka sastāva polimēra, pēc apstrādāšanas ar dezinfekcijas līdzekli var pat sāk noslāņoties un lobīties.

Ja krāsas blāvumu var novērst, izmantojot speciālus auto salona kopšanas līdzekļus, kas atjauno spīdumu un pat krāsu, tad mīksto detaļu lobīšanos atjaunot būs daudz sarežģītāk, vai pat neiespējami. Jāņem vērā, ka, jo lielāks daudzums dezinfekcijas līdzekļa būs izsmidzināts vai uzklāts uz paneļa, jo lielāku un neatgriezeniskāku skādi detaļu vizuālajam izskatam tie var radīt.

Kā dezinficēt salonu pareizi?

Internetveikala Trodo.lv eksperti aicina dezinfekcijas līdzekļus pret jauno koronavīrusu auto salonā izmantot piesardzīgi un mērenos daudzumos. Vispirms dezinfekcijas līdzekļa ietekmi uz salona apdares materiāliem ieteicams pārbaudīt kādā skatam noslēptākā vietā un mazā laukumā – piemēram, paneļa apakšā, tuvāk pedāļiem un grīdai.

Ja testa vietā nekāds būtisks kaitējums apdares materiālam nav vērojams, jau drošāk var ķerties klāt atklātāku un lielāku virsmu dezinfekcijai. Svarīgi ņemt vērā, ka kaitējums apdarei būs mazāks, ja dezinfekcijas līdzeklis tiks nevis smidzināts pa taisno uz plastmasas detaļām, bet gan vispirms uz lupatiņas un tikai tad uz plastmasas detaļām. Nevajadzētu aizrauties arī ar pārāk intensīvu dezinfekcijas līdzekļus ierīvēšanu auto salona apdares materiālos – nav zinātniski pierādīts, ka cītīgāka beršana vīrusu nogalinās efektīvāk, būtiskākais ir dezinfekcijas līdzekļa sastāvs un uzdevums ar to vienmērīgi apstrādāt visu virsmu. Labākais risinājums auto salona virsmu tīrīšanai ir mikrošķiedru lupatiņa, kas labi, neatstājot atlikumus, uzsūc šķidrumus, kā arī efektīvi piesaista putekļus un netīrumus.

Ādas apdare pēc dezinfekcijas jāapstrādā ar mitrinošiem aizsarglīdzekļiem

Piesardzīgam jābūt ar dezinfekcijas līdzekli tīrot arī auto salona ādas detaļas – stūri, sēdekļus, ātruma pārslēgu, durvju apdari un citus elementus. Gluži, kā spirts un etilspirts sausina roku ādu, tas sausina arī ādu mašīnas salonā. Ja ādas elementi tiks bagātīgi un bieži dezinficēti ar augstas koncentrācijas spirta preparātiem, āda pastiprināti izkaltīs un plaisās. Turklāt spēcīgās koncentrācijas dezinfekcijas līdzekļa pārāk intensīva ierīvēšana ādas virsmā, var provocēt arī ādas krāsošanos, kas vēlāk nebūs novēršama un radīs nepatīkamu vizuālu defektu. Tā kā patreiz vēl nav radīti specifiski autoķīmijas līdzekļi, kas nodrošinātu arī vīrusa nogalināšanu, auto īpašniekiem atliek būt piesardzīgiem un mēreniem apjomos, kādos dezinfekcijas šķidrums tiek klāts uz ādas elementiem – jāgādā, lai spirtotais šķidrums lielā daudzumā neiesūcas apdares ādā. Savukārt pēc dezinfekcijas ir ieteicams, ādu apstrādāt ar speciāliem ādas aizsardzības līdzekļiem, kas nodrošinās nepieciešamo mitruma līmeni, novēršot mitruma zudumu un plaisāšanu.

Ārkārtējā situācija maina autovadītāju paradumus

Trodo.lv klientu apkalpošanas speciālisti norāda, ka biežāki jautājumi par to, kā atjaunot ar dezinfekcijas līdzekļiem sabojātu auto salona virsmu, nav vienīgās izmaiņas, kas iezīmējas ārkārtējās situācijas laikā. Vienlaikus vērojamas arī būtiskas izmaiņas norēķinos un pasūtījuma piegādes veidos, ko izvēlas ķlienti.

Vēl aizvadītā gada nogalē apmēram trešā daļa klientu izvēlējās auto rezerves daļu internetveikalā Trodo.lv pasūtītās detaļas saņemt klātienē – veikala birojā. Turklāt ievērojams klientu īpatsvars vēlējās maksāt skaidrā naudā. Lai arī gadu gaitā pakāpeniski palielinājās to klientu īpatsvars, kas pāriet uz bezskaidras naudas norēķiniem un izvēlas preču saņemšanu pakomātos vai pa pastu, tomēr tas notika salīdzinoši lēni. Savukārt līdz ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu šie paradumi ir strauji mainījušies - kopš marta vidus, kad stājās spēkā distancēšanās nosacījumi, preci klātienē birojā vēlas saņemt mazāk nekā 10 % klientu. To rezerves daļu pircēju īpatsvars, kas aizvien izvēlas maksāt skaidrā naudā, sarucis vēl būtiskāk. Šobrīd jau trešo mēnesi auto rezerves daļu internetveikalā populārākais norēķinu veids ir maksājums ar karti vai pārskaitījums un sagaidāms, ka ērtības dēļ šī tendence saglabāsies arī pēc tam, kad vīruss būs uzveikts. Tāpat aizvien populārāka kļūst arī preču saņemšana Omniva pakomātos, pa pastu vai kurjerpastu – Trodo.lv nodrošina visus šos piegādes variantus.

Pat, ierodoties klātienē pēc preces, klienti ietur distanci

Aizvien gan ir palikuši arī tādi auto rezerves daļu internetveikala Trodo.lv klienti, kas izvēlas pēc preces ierasties klātienē uz biroju, lai turpat uz vietas novērtētu saņemto detaļu un, nepieciešamības gadījumā, uzreiz arī risinātu kādus papildus jautājumus. Tomēr arī šie klienti ir kļuvuši piesardzīgāki – internetveikala birojā viņi ietur distanci, nereti pēc detaļām ierodas arī ar aizsegtu muti un degunu. Sarunās ar klientiem aizvien biežāk tiek dzirdēts, ka viņi novērtē autoservisu pielāgošanos jaunajiem apstākļiem, nodrošinot iespēju mašīnu servisā atstāt bezkontaktu ceļā – vienojoties par laiku, kad auto ar visām atslēgām tiek atstāts drošā vietā pie autoservisa, kur pēc remonta tik pat drošā bezkontaktu veidā mašīnu iespējams arī saņemt.

Trodo.lv aicina šādu iespēju izmantot un, drošības labad, pēc autoservisa apmeklējuma parūpēties arī par auto salona virsmu dezinfekciju, ievērojot iepriekš minētās rekomendācijas.



Trodo

Trodo

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas