3 lietas, kas jāzina par autoevakuatora izsaukšanu

Lai cik droši braucēji mēs nebūtu, ik dienas uz ceļiem gadās neprognozējamas situācijas, kuras atrisināt nav iespējams citādi, kā vien ar autoevakuatora palīdzību – krēslas stundā var uz ceļa izskriet dzīvnieki, nejauši vari iekļūt satiksmes negadījumā, var aizkrist auto durvis vai pazust atslēgas – tās ir tikai dažas no situācijām. Kā rīkoties?

Cilvēkiem jābūt īpaši uzmanīgiem, izvēloties transporta evakuācijas pakalpojumus. Nelegālie pārvadātāji ne tikai var pieprasīt papildus samaksu, bet arī likt maksāt par sodiem, kas radušies pārkāpumu rezultātā.

Turklāt auto evakuatoram jābūt pieejamam cauru diennakti, katru nedēļas dienu. Nevar būt situācija, ka klients zvana, bet autoevakuators nespēj nodrošināt pakalpojumu vai neceļ. Tā jau varētu būt pirmā pazīme, kas liecina, ka autoevakuatora pakalpojumu sniedzējs nav tas, par ko uzdodas.

Lai palīdzētu cilvēkiem izvēlēties drošu autoevakuatora pakalpojumu, lūdzām “JIK Autoevakuators” īpašnieku Jāni Garozu dalīties ar padomiem, kas būtu jāņem vērā:

1. Kā izvēlēties uzticamu auto evakuatoru?

Lai izvairītos no nevēlamām situācijām un nelegāliem pārvadātājiem, izsaucot auto evakuatoru, pa tālruni jānoskaidro šādas lietas –

  • Vai uzņēmums ir licencēts
  • Vai piedāvā auto evakuācijas apdrošināšanu
  • Vai ir pakalpojuma sniedzējs ir arī komerciālo kravu pārvadātājs

Ja atbildes uz visiem jautājumiem ir pozitīvas, esi nonācis drošās rokās un vari neraizēties par pakalpojuma kvalitāti. Iespējams, ka auto pārvadātāja tālrunis nebūs atrodams tavā kontaktu sarakstā, tad, droši vien, ķersies klāt meklējumiem ss.com vai 1188.lv. Esi uzmanīgs ar ss.com piedāvājumu – pievērs uzmanību, vai attēlos automobiļi ir aplīmēti ar logo un kontaktinformāciju, iespējams tie aprīkoti ar papildus signālgaismām. Nereģistrēts pārvadātājs parasti savu auto atstāj vienā krāsā, lai tas nav uzkrītošs, un nenorāda nekādu informāciju par sevi uz braucamrīka.

2.  Kāda informācija ir svarīga evakuatora izsaukšanas brīdī?

Kad esi atradis sev piemērotāko autoevakuatora pakalpojumu sniedzēju, un pārliecinājies, ka tas veic savu darbību legāli, nodrošini operatoru ar šādu informāciju:

  • Kas noticis ar mašīnu (auto avarējis; nevar iedarbināt automašīnu (tā nepielec); pazudušas mašīnas atslēgas; sadursme ar citu auto; tehniska kļūda, beidzies benzīns). Katra detaļa ir svarīga, tāpēc, jo vairāk pastāstīsi par reālo situāciju, jo kvalitatīvāku pakalpojumu saņemsi.
  • Nosauc precīzu auto atrašanās vietu! Ja gadījumā neesi pilsētas tuvumā vai teritorijā, Jānis iesaka izmantot viedtālruņu un interneta sniegtās iespējas un nosūtīt precīzu savu atrašanās vietu izmantojot google maps un aplikāciju WhatsApp.
  • Cik cilvēkus vajadzēs vest? Šī informācija nepieciešama, lai izplānotu, kur sasēdināt cilvēkus, kas atradušies mašīnā. Iespējams pieteikt arī papildus pakalpojumu – atvest lietojamu rezerves auto, ar ko klienti pārvietosies norunātajā laika periodā, kamēr saplīsušais auto tiek nogādāts servisā.

3. Kā noslēgt uzticamu darījumu par autoevakuatora sniegtajiem pakalpojumiem?

  • Paraksti pieņemšanas – nodošanas aktu. Kad pakalpojumu sniedzējs ieradies, klientam kopā ar pārvadātāju jāsagatavo pieņemšanas -nodošanas akts, kurā atrunāts auto stāvoklis savākšanas brīdī, saņemtie pakalpojumi, savākšanas vieta un galamērķis, gala summa.
  • Uzņem fotogrāfijas. Cilvēkiem, kuri bažījas par to, ka auto varētu tikt sabojāts celšanas un vešanas procesā, ieteicams uzņemt foto attēlus ar auto pirms pakalpojuma saņemšanas, lai, ja kas atgadījies pakalpojuma saņemšanas brīdī, klients varētu pierādīt savu taisnību un izmantot pakalpojumā iekļauto auto pārvadāšanas apdrošināšanu.

“JIK Autoevakuators” iesaka atrast uzticamāko transporta pakalpojumu sniedzēju un saglabāt tā numuru tālrunī. “Ir trīs tālruņa numuri, kam jābūt katra cilvēka telefona grāmatiņā – ģimenes ārsta numurs, autoservisa numurs un autoevakuatora numurs.”