10 tiešsaistes mārketinga kļūdas un kā no tām izvairīties

Mūsdienās, kad ir pieejami neskaitāmi risinājumi veiksmīga mārketinga virzīšanai, tiek pieļautas arī neskaitāmas kļūdas. Īpaši tiešsaistē – te ir tik daudz dažādu faktoru, kas ir jāņem vērā – sākot no SEO, beidzot ar sociālajiem tīkliem, e-pasta mārketingu, vai apmaksātām reklāmas kampaņām Google, Youtube, Facebook vai citos sociālajos tīklos. Ja pašlaik plāno sava uzņēmuma stratēģiju attiecībā uz mārketingu nākamajam gadam, noteikti pārskati šīs dažas tipiskās kļūdas un neuzkāp uz biežāk sastopamajiem grābekļiem.

1.       Savas mājaslapas nereklamēšana

Neskaitāmi uzņēmēji domā, ka pietiks vien ar mājaslapas izveidi un tad viss būs atrisināts -cilvēki meklēs informāciju, atradīs Tavu lapu un nāks ar bariem. Cerības, ka mājaslapa pati sevi kaut kā pārdos ir vairāk nekā naivas. Lai mājaslapa parādītos daudzmaz redzamās pozīcijās interneta meklētājos, ar tehnisko risinājumu vien nepietiks. Bez mārketinga Tava mājaslapa var palikt bez apmeklētājiem jeb tā saucamā “trafika” un ar laiku vienkārši būs nemanāma vietne digitālajā visumā. Un, ja vien Tev nav ļoti spēcīga zīmola, kuru visi zina un meklē tāpat bez reklāmas, tad jaunus klientus ar šādu lapu neiegūsi.

Mārketings būs vajadzīgs un Tev būs jāpiedomā, kā ievilināt tajā apmeklētājus un audzēt lietotāju plūsmu. Tāpat Tev būs jāmeklē sadarbības partneri, kas būs ar mieru veidot saites ar Tavu lapu. Jā, lai arī mūsdienās ir virkne dažādu citu faktoru, uz ko skatās Google, tomēr Backlinku jeb atpakaļsaišu veidošana joprojām ir viens no svarīgiem kritērijiem SEO reitingu nodrošināšanai ilgtermiņā. Tādēļ nopietni padomā par iespējām publicēt informāciju par sevi pietiekami respektablos interneta portālos, blogos u.c.

Savukārt ātram un tūlītējam rezultātam noderēs arī maksas kampaņas, kas palīdzēs piesaistīt apmeklētāju plūsmu, kamēr Tava mājaslapa vēl nav ieguvusi tik augstas pozīcijas interneta meklētājos.

2.       Nespēja veidot uz auditoriju fokusētu reklāmu

Vēl kāda izplatīta uzņēmēju problēma – nespēja definēt, ko tieši vēlas reklamēt un kādu auditoriju sasniegt. Tas var beigties ar fiasko. Tipiskākā kļūda ir vēlme ar vienu reklāmu uzrunāt pārāk plašu auditoriju – gan teritoriāli, gan saturiski.

Piekritīsi, ka par dārza piederumiem vislabāk stāstīt tiem, kuriem interesē dārzkopība. Savukārt par picēriju Vecmīlgrāvī visticamāk nav jēgas stāstīt, piemēram, Daugavpilī mītošajiem. Tāpat nav jēgas nosaukt pilnīgi visas savas pārdodamās preces un pakalpojumus vienā reklāmā – tas tikai sadrumstalo uzmanību.

Daudz efektīvāk būs, ja izvēlēsies veidot atsevišķas reklāmas dažādiem produktiem. Digitālajā vidē tas nozīmē arī iespēju izvēlēties katram produktam tipiskākos atslēgas vārdus, ko iekļaut gan rakstos, gan sociālajos tīklos, gan video rullīšos vai maksas kampaņās, tādējādi katra konkrēta produkta reklāma visbiežāk nostrādās labāk nekā vispārēja.

Par laimi gan internetā, gan, piemēram interaktīvajā TV šobrīd ir iespējas atrādīt reklāmu tikai tai auditorijai, kurai varētu potenciāli interesēt tavi pakalpojumi. Jā, pat Televīzijā pastāv iespēja rādīt reklāmu, piemēram, tikai konkrētā mikrorajonā vai pilsētā dzīvojošajiem un tas paver daudz plašākas iespējas reklamēties arī lokālas nozīmes uzņēmumiem.

3.       Nepareizi izvirzīti mērķi

Daudzi uzņēmumi pieļauj kļūdu, koncentrējoties tikai uz apmeklētāju skaitu.  Ja datplūsma uz mājaslapu pieaug, viņi ir laimīgi un darīs visu, lai vietne piesaistītu vairāk apmeklētāju neatkarīgi no tā, vai šie cilvēki kļūs par klientiem. Patiesībā jūsu vietnei ir nepieciešama “pareizā” datplūsma. Jums ir nepieciešami apmeklētāji, kuri varētu kļūt par klientiem nākotnē. Tādēļ ir svarīgi mārketingā meklēt nišu un veidot reklāmu konkrētai auditorijai. Koncentrējies uz savu klientu personību!

4.       Izvēlētajam mārketinga veidam neatbilstošas ekspektācijas

Dažkārt uzņēmēji lolo nereālas cerības attiecībā uz reklāmas ietekmi. Jā – ir produkti, kas pakļaujas ātrai klientu reakcijai – ja Tev ir konkrētas kampaņas, akcijas vai īpaši piedāvājumi un prasmīgi veidota kampaņa – rezultāti neizpaliks.

Savukārt, ja vēlies strādāt pie savas mājaslapas vai zīmola atpazīstamības un esi sācis komunikāciju par savu zīmolu, par pakalpojumiem – lolot cerības, ka tiklīdz kāds noskatīsies reklāmu, tā momentā veiks pasūtījumu, ir pārspīlēts gājiens. Ir svarīgi apzināties, ka cilvēki pirms preces iegādes veic izpēti - meklē informāciju, runā ar draugiem, salīdzina dažādus pakalpojumu sniedzējus, turklāt, jo vērtīgāka ir prece, jo ilgāks ir lēmuma pieņemšanas laiks. Šajā laikā ir svarīgi nodrošināt, lai lietotājs Tavu reklāmu un uzņēmumu redz dažādos kanālos un vietās – tādējādi neļaujot aizmirst par Tevi un Tavu produktu. Jā, no vienas puses – tā ir daļa no visiem zināmā pārdošanas funeļa, no otras puses - daudzi joprojām neizprot dažādus etapus pircēju paradumos un lēmuma pieņemšanā, līdz ar to izvirza arī nepamatotas ekspektācijas – piemēram, izveido kampaņu, kur pastāsta par jaunu produktu un brīnās, kādēļ otrā dienā nestāv rinda cilvēku pie durvīm. Rēķinies, ka var paiet laiks, kamēr cilvēki izlasīs, apspriedīs, apdomās, izpētīs, iepazīs visu, kas viņiem interesē. Un rezultāti sekos vēlāk – tie strādās ilgtermiņā. Taču tie noteikti atmaksājas.

5.       Uzticēšanās “melnajiem bruņiniekiem”

Esi uzmanīgs ar iesaistīšanos mākslīgi radītas lietotāju plūsmas veidošanā! Diemžēl ir uzņēmumi, kas sola tūlītējus rezultātus un garantijas izvadei uz Google, tomēr pievērs uzmanību, vai metodes, ar kādām tas tiek panākts, ir tīras. Pretējā gadījumā tā būs spēlēšanās ar uguni – ja Google konstatēs krāpšanos, Tava lapa var tikt sodīta un tas var radīt neatgriezenisku kaitējumu Tavam biznesam. Tādēļ, meklējot sadarbības partnerus reklāmai, izvēlies godīgus uzņēmumus un metodes.

6. Mārketinga izmaksu nenovērtēšana

Ir izplatīts nepareizs uzskats, ka tiešsaistes mārketings ir bezmaksas. Pat ja Tu plāno koncentrēt spēkus uz tādiem mārketinga veidiem, kas nerada tiešus reklāmas izdevumus (piemēram, meklētājprogrammu optimizācija), zināšanas, kas rada rezultātus, nekad nav bez maksas.

Tērēt naudu interneta vietnes izveidei un neparedzēt budžetu mārketingam ir tas pats, kas nopirkt automašīnu un neatlicināt naudu degvielai. Tādēļ noteikti ir ieteicams atlicināt noteiktu budžetu arī mārketinga aktivitātēm, apdomājot, ko vēlies sasniegt.

7.       Paļaušanās tikai uz apmaksātām īstermiņa reklāmas kampaņām

Apmaksāta reklāma (piemēram, PPC meklēšanas rezultātos, apmaksātas reklāmas citās vietnēs vai sociālajos medijos) ir laba, ka tā ir uzticama un parasti sniegs rezultātus. Tas ir arī ātrākais veids, kā iegūt pareizo klientu plūsmu uz jūsu mājaslapu. Taču ieguvums no šādas reklāmas arī parasti ir tūlītējs un īstermiņa.

Tāpēc nekad nevajadzētu paļauties uz apmaksātu reklāmu kā vienīgo datplūsmas avotu. Vēlams ir ieguldīt vairākos mārketinga veidos, kas nosegs gan īstermiņa, gan ilgtermiņa vajadzības. Tiesa, dažām no šīm mārketinga metodēm ir vajadzīgs laiks, lai sāktu sasniegt ievērojamus rezultātus, tomēr šie rezultāti ir palikuši, un jūs gūsiet labumu ilgtermiņā.

Noteikti vērts ieguldīt svaiga dažāda formāta satura radīšanai digitālajā vidē – piemēram, raksti, publikācijas, blogi, video u.c. Šo saturu varēsi izmantot gan dažādās apmaksātās kampaņās, gan zīmola atpazīstamībai, e-pasta mārketingam, sociālajiem tīkliem, savas mājaslapas SEO celšanai.

Savukārt, ja esi izmantojis dažādas iespējas un mārketinga budžetā vēl atlikusi nauda, apmaksātas reklāmas kampaņas var izrādīties ļoti gudrs ieguldījums.

10. Attaisnojumu meklēšana

Ja joprojām neesi pārliecināts, ka Tev ir nepieciešams mārketings, tad tev visticamāk ir svarīgi iemesli jeb, būsim godīgi – attaisnojumi. Padomā – ja Tava biznesa panākumi ir lielā mērā atkarīgi no interneta vietnes un no internetā atrodamās informācijas par Tevi, tad nav daudz iemeslu, kādēļ nepievērst uzmanību mārketingam. Visticamāk, Tev vienkārši nepieciešams kāds, kas var palīdzēt Tev spert pirmos soļus, lai visu nenāktos darīt pašam.

 

Mēs nemitīgi papildinām savus pakalpojumus un meklējam jaunus risinājumus, ko piedāvāt saviem partneriem un klientiem, tādēļ, būsim pateicīgi, ja informēsi mūs par savām vēlmēm vai pakalpojumiem, kurus Tu gribētu saņemt nākotnē.

Augsim kopā!

1188 komanda

Tel.: 80001188

e- pasts: info@1188.lv


Izlasi arī: