20 labas uzvedības noteikumi, kurus nepieciešams ievērot

pexels.com

Izkoptas manieres un prasme uzvesties sabiedrībā ne tikai palīdz par sevi atstāt labu iespaidu, bet arī ļauj tavā sabiedrībā komfortablāk justies pārējiem. Turklāt nekad nevajag par zemu novērtēt pieklājības spēku – tas var gan tiešā, gan pārnestā nozīmē atvērt daudzas durvis.

1. Durvju atvēršana dāmām ir patīkams žests, tomēr pieklājīgi ir arī atvērt durvis jebkuram, ja esi pirmā persona, kas pie tām nonāk.

2. Pirms sāc ēst, pārliecinies, ka visi pie galda sēdošie ir apkalpoti un saņēmuši pasūtīto.

3. Ja esi saslimis – paliec mājās. Aplipināt kolēģus nepavisam nav labais tonis.

4. Uz galda nav jāatrodas nekam, kas neattiecas uz ēšanu – aizvāc somas, makus, telefonus un elkoņus.

5. E-pastiem, kas attiecas uz darbu nav strikta laika limita, kad tos ir pieklājīgi sūtīt, savukārt īsziņas par darba lietām tomēr jācenšas sūtīt ne agrāk kā stundu pirms saņēmēja darba laika un ne vēlāk kā divas stundas pēc tā.

6. Ja vakariņu laikā nevēlies baudīt vīnu vai citu pasniegto alkoholu, nevajag demonstratīvi pagriezt glāzi ar kājiņu uz augšu. Pilnīgi pietiks, ja, pirms viesmīlis taisās ieliet, pieskarsies glāzes malai ar pirkstiem un bez lieka pompa pateiksi: “Paldies, bet šodien nē.”

7.  Atbildot uz darba telefona zvaniem pieklājīgi ir nosaukt savu vārdu un uzņēmuma nosaukumu.

8. Labais tonis paredz, ka darba virtuves mikroviļņu krāsnī netiek sildīti īpaši specifiski smaržojoši ēdieni.

9. Ar mantiņām, kas neviena nepieskatītas atrodas rotaļlaukuma smilškastē drīkst paspēlēties jebkurš līdz brīdim, kamēr īpašnieks tās nevēlas atpakaļ. Tas ir labs veids kā iemācīt bērniem dalīties, komunicēt un nekļūt pārāk pārņemtiem ar materiālām vērtībām.

10. Ja sarunājies ar kādu “aci pret aci”, nevajadzētu nepārtraukti pārbaudīt telefonu.

11. Kad spied glāzē citronu, aizklāj to ar plaukstu, lai nejauši netrāpītu ar šļakatām galdabiedriem.

12. Noslauki muti ar salveti pirms padzeršanās, lai neatstātu uz glāzes malām nospiedumus.

13. Šķīvji pie galda sēdošajiem tiek padoti uz priekšu pulksteņrādītāja virzienā.

14. Neprasi iesaiņot līdzi neapēsto, ja esi biznesa pusdienās vai vakariņās.

15. Atbildot uz darba telefona zvaniem pieklājīgi ir nosaukt savu vārdu un uzņēmuma nosaukumu.

16. Braucot liftā, nenosprosto izeju un ļauj cilvēkiem gan izkāpt, gan iekāpt, tāpat vajadzības gadījumā pieturi durvis.

17. Dodoties ciemos, neierodies tukšām rokām.

18. Savukārt, ja uzņem ciemiņus pie sevis, pārliecinies, ka neviens, dodoties prom, nesēžas pie stūres reibumā.

19. Darbā turi telefonu klusuma vai vibrācijas režīmā.

20. Ja baudot maltīti rodas steidzama nepieciešamība uzrakstīt ziņu vai atbildēt uz telefona zvanu, atvainojies galdabiedriem.

Tagad, kad zini kā ir atbilstoši jāuzvedas, ir īstais brīdis rezervēt galdiņu un labā kompānijā doties uz restorānu.