35 veselīgi ieradumi katrai dienai

pixabay.com

Lai mainītu pasauli, vispirms jāsāk ar sevi pašu. Labos darbus visvieglāk sākt ar nelieliem solīšiem, piemēram, katru dienu ieviešot savā dzīvē veselīgus un noderīgus ieradumus. Biohakeris un labklājības uzņēmuma Efectio dibinātājs Artūrs Bernovskis iesaka izmēģināt šos 35 praktiskos ieradumus, kas ik dienu pozitīvi ietekmēs tavu veselību, palielinās darba produktivitāti un uzlabos vispārēju dzīves kvalitāti.

Aplūko sarakstu zemāk un saskaiti, cik no šiem ieradumiem tev jau ir iedzīvināti? Izvēlies vismaz vienu, kuru vēlētos uzsākt jau no rītdienas. Un katru dienu ievelc kādu jaunu ķeksīti pie savām uzvarām.

1. Izdzer 1 ūdens glāzi pirms brokastīm. Izdzerot glāzi tīra ūdens mēs sagatavojam gremošanas sistēmu dienas darbam.

2. Sāc skriet. Skrienot mēs stiprinām ne tikai sirdi, bet smadzenēs izdalās “Laimes” hormoni

3. Atsakies no kaitīgiem ieradumiem, piemēram, no cigaretēm un alkohola.

4. Iemācies saplānot gaidāmo rītdienu, ievies plānotāju, kur vari sekot aktivitātēm. Būs mazāk stresa par aizmirstām lietām.

5. Dzer svaigi spiestās sulas, katru dienu apēd pāris svaigus augļus vai dārzeņus, lai papildinātu vitamīnu daudzumu.

6. Saglabā savu stāju un staigā taisnu muguru. Šķība stāja rada problēmas iekšējos orgānos.

7. Katru dienu veic rīta rosmi. Kaut ar 5 minūšu aktivitātēm, bet organisms būs jau uzlādējies.

8. Pārstāj nevajadzīgi izmantot liftu, lai ikdienā iegūtu nelielu, papildus fizisko slodzi.

9. Kontrasta duša pamodinās tik pat labi kā stipra kafija no rīta. Un stiprināsi arī savu imūnsistēmu.

10. Izgulies. Centies iet gulēt un celties vienā un tajā pašā laikā, katru dienu. (piem., 22:00 iet gulēt, celties 6:00).

11. Ik vakaru pavadi vismaz 1 stundu svaigā gaisā. Dodies garākās pastaigās 10 000 soļu garumā.

12. Reizi gadā veic vispārējo medicīnisko pārbaudi.

13. Dzer augstas kvalitātes dzeramo ūdeni: ne mazāk kā 1500 ml dienā.

14. Izvēdini istabu pirms došanās gulēt, lai var gulēt vēsumā.

15. Palutini sevi par katru panākumu ko esi sasniedzis: patīkams pirkums, vai, piemēram, laba filma labā kompānijā – gūsi lielu pozitīvo emociju devu.

16. Mazgājies pirms došanās gulēt, lai ķermeņa lielākais orgāns - āda, var uzņemt pilnu daudzumu skābekļa.

17. Pārnākot mājās no darba, velti 15 minūtes relaksācijai vai meditācijai, fonā ieslēdz nomierinošu mūziku. Ļaus pārslēgties krietni vieglāk mājas režīmam un atslēgties no darba.

18. Reizi nedēļā apmeklē saunu vai pirti.

19. Samazini savā ēdienkartē neveselīgu ēdienu.

20. Izmēģini noturēties nedēļu bez gaļas. Aizvietojot gaļu iepazīsi daudz plašāku klāstu ar pārtikas produktiem.

21. Izsaki cilvēkiem komplimentus un esi laipns, draudzīgs pret citiem.

22. Nodarbojies ar sportu 2-3 reizes nedēļa, vismaz 1 stundu.

23. Trenē smadzenes: no galvas mācies dziesmas vārdus vai dzejoļus, mini krustvārdu mīklas un spēlē dambreti.

24. Katru dienu iemācies 5 jaunus vārdus svešvalodā.

25. Ik palaikam atvēli laiku lasīšanai, vismaz 30 minūtes dienā.

26. Nodarbojies ar jogu vai arī ar elpošanas vingrinājumiem. Elpošana piedalās katrā mūsu ikdienas darbībā.

27. Veic redzes vingrinājumus, pamīšus trenē savas acis fokusēties dažādos attālumos.

28. Savā dzīvesvietā ienes istabas augus un sāc tos atbilstoši kopt. Piemēram, ievies laistīšanas un pārstādīšanas rituālus.

29. Sāc lietot uzturā graudu maizi.

30. Nesēdi pie datora vairāk par 2 stundām, protams, ja tas nav darba laikā.

31. Noskalo kājas ar aukstu ūdeni.

32. Atbrīvojies no visa nevajadzīgā, kas atrodas mājās. Iztīri skapi. Nodod labdarībai apģērbu, ko vairs nelieto. Sakārtojot skapi, sakārtojas prāts.

33. Apgūsti ko jaunu! Katru dienu uzzini kaut ko interesantu un sev vēl nezināmu.

34. Pavadi brīvdienas lietderīgi: izglītojies, pavadi laiku ar ģimeni un sev tuviem cilvēkiem, dodies pie dabas, ceļo, izbaudi jaunas ainavas.

35. Uzdrošinies sapņot! Atceries: sapņi – nav domāti tam, lai aizbēgtu no realitātes, bet gan līdzeklis kā pietuvoties tam, ko vēlies!