5 iemesli, kāpēc sākt apmeklēt pilates

Photo by Fezbot2000 on Unsplash

Piekopt sportisku dzīvesveidu nozīmē būt aktīvam ikdienā. Tas nenozīmē, ka katru vakaru vai rītu jāiet ārā, lai noskrietu vairāku kilometru distanci, vai ka jādodas uz svaru zāli un jākačājas katru dienu. Ērts veids kā vari uzlabot fizisko un mentālo stāvokli ir apmeklējot nodarbības, kas iepriekšēju pieredzi neprasa, piemēram, pilates. Uzzini, kāpēc tieši pilatēm vajadzētu atvēlēt 2 stundas jeb 2 nodarbības nedēļā!

1. Nostiprināsi iekšējo muskulatūru
Pilates trenē vēdera presi un stāju vairāk kā kāda cita nodarība. Turklāt, pēc 36 nedēļām, kas pavadītas apmeklējot nodarbības, sieviešu vēdera muskuļi, kuri atbildīgi par sešpaku, kļuvuši vidēji par 21% stiprāki, kā arī tiek izlīdzināti sānu preses muskuļi, kas pirms nodarbībām lielākajai daļai ir nevienlīdzīga stipruma. Stingrāki vēdera, muguras, sānu muskuļi uzlabo stāju, samazina muguras sāpes un padara vēderu plakanāku.

2. Uzlabosies koncentrēšanās spējas

Nodarbību laikā jākoncentrējas uz elpošanu, ķermeņa pozām un līdzsvaru, un tas viss jādara reizē un jāizprot, kā visu savienot harmonijā. Tas prasa lielu koncentrēšanos, tāpēc smadzenēm nav laika domāt par ikdienas lietām, piemēram, darbu, otrās pusītes neizpildīto solījumu vai draudzenes ķibelēm. Šis ir labs veids atbrīvoties no liekā nodarbības laikā un praktizēties, lai spētu koncentrēties dažādās svarīgās ikdienas situācijās.

3. Samazināsies muguras sāpes

Ja esi viens no tiem cilvēkiem, kas ikdienā saskaras ar muguras sāpēm, pateicoties pilatēm varēsi aizmirst par šo nepatīkamo sajūtu. Speciālisti apgalvo, ka šīs nodarbības samazina muguras apakšējās daļas sāpes ātrāk un efektīvāk nekā citi ārstēšanas veidi, piemēram, masāžas. Turklāt, ja pametīsi pilates, bet iepriekš būsi trenējies vairāk kā pus gadu, vēl gadu pēc pilašu apmeklēšanas nejutīsi muguras sāpes.

4. Citas sportiskās aktivitātes padosies labāk

Ar stingru vēdera un muguras muskulatūru ikviens spēj paveikt vairāk – skriet tālāk, ātrāk, ilgāk; atsperties un aizlekt tālāk; veikt izklupienus, noturot pareizu stāju, u.c.

5. Kļūsi lokanāks

Bieži dzirdam cilvēkus sakām – Es neesmu lokans, tāpēc nevaru apmeklēt pilates –, taču tas ir tieši tas, kas cilvēkam ir jādara! Tikai pēc 20 pilašu nodarbībām, cilvēka ķermenis var kļūt līdz par 19% lokanāks.