Auto bremžu sistēmas pārbaude ar bremžu stendu

Photo by Kaique Rocha from Pexels

Reti kad paša spēkiem spēsi noteikt, cik efektīvas ir tavas mašīnas bremzes. Šī iemesla dēļ svarīgi laiku pa laikam pārbaudīt auto bremžu tehnisko stāvokli specializētajos automašīnu salonos. Bremzes iespējams pārbaudīt vairākos veidos, pietam, iespējams pārbaudīt gan bremžu pedāļus, gan bremžu diskus, gan bremžu klučus, gan auto bremžu sistēmu kopumā.

Konsultējāmies ar speciālistiem no “RZ Autocents”, lai uzzinātu vairāk par bremžu testēšanu izmantojot bremžu stendu. Taču sākumā, nedaudz vispārīgas informācijas par to, kāds ir bremžu galvenais uzdevums.

Kādu funkciju veic bremzes?

Bremzes ir viena no galvenajām automašīnas komponentēm. Bremzēšanas pamatā ir berze, kas rodas starp divām virsmām. To uzdevums ir pakāpeniski samazināt kustības ātrumu, visbiežāk līdz spēkrats tiek apturēts pilnībā. Bremzes var būt manuāliem braucamrīkiem – velosipēdam, skrejritenim, vai mehāniskiem braucamrīkiem – automašīnām, mopēdiem, kravas auto. Bremžu sistēmas katrā pārvietošanās ierīcē ir atšķirīgas, tomēr uzdevums ir viens.

Viens no veidiem, kā noskaidrot, vai bremzes ir tehniskā kārtībā, ir izmantojot bremžu stendu. Stūres bremžu testēšanas metode ļauj noskaidrot bremžu sistēmas darbību motorizētam braucamrīkam, kamēr pats auto atrodas statiskā stāvoklī.

Izmantojot bremžu stendu, iespējams noskaidrot:

·       Bremžu efektivitāti

·       Ripojošās daļas pretestību

·       Bremžu spēka dažādība

·       Procentuālo bremzēšanas spēka atšķirību

Kā bremzes tiek testētas?

Bremžu stends sastāv no – mehāniskās grīdas, kurai pievienots elektriskais motors uz kura atrodas atsevišķi, savstarpēji neatkarīgi mērīšanas veltņi, bremžu pretestības devējiem un sensoriem, kas nosaka papildus drošību.

To darbības pamatā ir braukšanas kustības imitēšana ar elektrisko motoru. Kad statiskā auto riepas griežas tādā ātrumā, it kā tas brauktu pa ceļu, uz bremžu stenda tiek pārbaudītas dažādas bremzēšanas variācijas, ka rezultāta nosaka bremzēšanas pretestību, spēku, efektivitāti. Katrai riepai tiek aprēķināts individuālais bremzēšanas spēks.

Tiek pārbaudīta arī riepu saķere ar segumu – nosaka, kura no riepām izrāda kādas slīdēšanas pazīmes. Tas palīdz noteikt, kāds būs bremzēšanas ceļš un vai tas neapdraud autovadītāju.

Pēc testēšanas un mērījumu veikšanas, rezultāti tiek analizēti. Analīzes procesā tiek noskaidrots, cik efektīva ir bijusi bremžu sistēma labajā, cik kreisajā pusē. Ja atšķirība ir manāma, būs nepieciešams veikt labojumus bremžu sistēmā.