Kā celties agri un nejust nogurumu?

pexels.com

Agri rīti, jo sevišķi tumšajā un aukstajā laikā, daudziem liek justies pavisam bēdīgiem un nogurušiem. Studiju vai darba grafiku izmainīt nav mūsu spēkos, tāpēc Med School Insiders ir apkopojuši tās darbības, kuras veicot, varam ievērot miega higiēnu un tādejādi palīdzēt savam organismam.

1. Ievēro konsekvenci gulētiešanas un celšanās laikos.  

2. Izstrādā savu pirms miega rutīnu – silta duša, meditācija, laiks lasīšanai vai domu apkopošanai, rakstot dienasgrāmatu.

3. Centies vismaz pusstundu pirms gulētiešanas neskatīties televizora, telefona vai datora ekrānos. Ir speciālas aplikācijas, kas var palīdzēt šo apņemšanos ievērot.

4. Atrodi modinātāju, kas tev ir piemērots. Tā kā visbiežāk kā modinātājpulksteņa vietā izmantojam telefonu, vērts papētīt aplikācijas, kas sarežģīs skaņas signāla izslēgšanu, piemēram, liek veikt dažādus uzdevumus. Iespējams vieglāk pamosties palīdz īpaša gaismas sistēma, kas ieslēdzas pakāpeniski, imitējot dabīgo apgaismojumu.

5. Izvairies no vairāku stundu gulēšanas pa dienu vai pēcpusdienā. Ja tiešām nepieciešams - paguli 15-20 min tā saukto spēka snaudu un turpini darboties.

6. Vēlā pēcpusdienā nedzer kafiju, stipru tēju vai enerģijas dzērienus.

7. Pirms miega izvēdini istabu un ja vari – noregulē zemāku temperatūru arī pa nakti.

No 7:39 skaties video, kā uzlabosies tavas dzīves kvalitāte, ja sāksi ievērot miega higiēnu.