Kā ietaupīt uz dīzeļdzinēja remonta un sabojāt sprauslas

Mēs visi cenšamies izvairīties no grūtībām. Kad mūsu auto ir nepieciešams nopietns remonts, bieži vien gribās atrast risinājumu, kurš ļautu šo procedūru atvieglot un padarīt lētāku. Taču brīnumu, diemžēl, nemēdz būt.

 Vairākkārtīgi ir pierādīts: nekorekta pieeja dīzeļmotora degvielas aparatūras remontam pēc zināma laika izvērtīsies lielākos tēriņos. Par kārtējo tādu gadījumu, mums pastāstīja un uzskatāmi nodemonstrēja Distehnika kompānijas pārstāvji.

 Viss notika sekojoši: automobiļa īpašniekam no Rīgas sākās problēmas ar dzinēju. Viņš vērsās autoservisā, kur viņam tika pateikts, ka no ierindas izgāja augstspiediena degvielas sūknis. Tomēr tas neesot nekas briesmīgs, un tam esot vienkāršs un lēts risinājums: iegādāties augstspiediena degvielas sūkni no izjaukta automobiļa. «Uzliksi, braukāsi un nezināsi bēdas» - tika pateikts servisā.

Šrotā tika nopirkts augstspiediena degvielas sūknis, kurš tika uzstādīts mašīnai: tas it kā pumpē, dzinējs darbojas un spēkrats brauc. Viss ir lieliski? Tikai sākumā. Pavisam drīz problēma atkārtojās. Pareizāk sakot, viss kļuva vēl sliktāk.

 Kad automašīna nokļuva Distehnika speciālistu rokās, viņi konstatēja, ka šrotā iegādātais augstspiediena degvielas sūknis ieķīlēja un nav labojams. Citu iznākumu arī nevarēja gaidīt: mezgls bija ne tikai nokalpojis savu laiku, bet arī sarūsējis no iekšpuses, ko var redzēt attēlā (virs raksta).

 Kā tas ir iespējams? Elementāri: šrotā augstspiediena degvielas sūknis ilgi tika turēts mitrumā.

 Tomēr tas nebija vēl viss, jo kopā ar sūkni no ierindas izgāja arī sprauslas. Kaut gan sākotnēji tās nebija ideālā stāvoklī, tomēr sprauslas bija dzīvas un darboties spējīgas. Taču sarūsējis augstspiediena degvielas sūknis tās sabojāja. Nesen jau tika stāstīts par to, ka savu laiku nokalpojis augstspiediena degvielas sūknis, dažu stundu laikā, spēj sabojāt jaunas sprauslas, dzenot tajās skaidas. Pareizāk sakot – metāla pūderi. Šinī gadījumā augstspiediena degvielas sūknis piepildīja sprauslas ar rūsu.

 Visinteresantākais ir tas, ka augstspiediena degvielas sūknis, kurš tika nomainīts, bija remontējams. Plunžeri bija labā stāvoklī. Sūkni vajadzēja izjaukt, noskaidrot defektus, izskalot ultraskaņas vannā, nomainīt dažas lētas detaļas, salikt un veikt kalibrāciju.

 Augšā redzams arī attēls, kā no iekšpuses izskatās atjaunots sūknis.

 Bez šaubām, prasmīga augstspiediena degvielas sūkņa atjaunošana – tā ir procedūra, kuras veikšanai ir nepieciešams nopietns aprīkojums un zināma kvalifikācija. Tomēr, kā rāda prakse, šāds kvalificēts remonts izmaksātu lētāk un būtu vienkāršāks. Nevajadzētu maksāt par sarūsējušu augstspiediena degvielas sūkni un sprauslu remontu. Nerunājot jau par iztērēto laiku un nerviem.