Kā izvairīties no paģirām?

Photo by Nick Fewings on Unsplash

Pamošanās pēc saviesīga pasākuma vai draugu ballītes ar sāpošu un reibstošu galvu, ar nelabuma sajūtu un domām es vairs nekad nelietošu alkoholu? –  kuram gan tā nav gadījies! Noteikti atpazini aprakstīto sajūtu un vai nu nošķebinājies, vai nosmīnēji par to, ka savu solījumu sev “nekad vairs” jau sen esi lauzis.

Kontrolējot alkohola patēriņu, ir iespējams izvairīties no paģirām, tomēr – ja pēc pirmās glāzes roka stiepjas pēc otras un trešās, šis raksts domāts tev! Esam sagatavojuši 3 ieteikumus, ko ņemt vērā ballītē, lai mazinātu paģiru simptomus nākamajā rītā.

Sabalansē alkohola, ūdens un ēdiena patēriņu!

Nedzer tukšā dūšā! Negaidi, līdz pēdējai glāzītei, lai ķertos klāt uzkodu galdam! Paēst gan pirms pasākuma, gan pasākuma sākumā un tā gaitā būs labākais lēmums - tas palīdzēs organismam veiksmīgāk tikt galā ar alkoholu, kā arī alkohola ietekme uz tavu organismu manāmi samazināsies.

Starp ēdienu kumosiem un alkohola glāzēm, iedzer kādu ūdens glāzi – tā tavu ķermeni apgādās ar ūdeni un atšķaidīs patērēto alkoholu. Alkohola izraisīta dehidrācija ir viens no iemesliem, kāpēc nākamajā dienā var sāpēt galva, un atceries, ka alkohols neapgādā organismu ar šķidrumu, bet gan pazudina to. Arī pirms gulētiešanas ir svarīgi izdzert vismaz glāzi ūdens, vislabāk, protams, divas.

Lai izvairītos no rīta paģirām, arī pa nakti būtu noderīgi iemalkot ūdeni, tāpēc atstāj pie gultas ūdens pudeli vai glāzi.

Izvēlies gaišu alkoholu

Jo skaistāk, jo gardāk? Varbūt tā patiesi ir, taču krāsas tavā glāzē var mainīt to, kā jutīsies nākamajā rītā.

Ja patērētais alkohols ir balts jeb caurspīdīgs, paģiru iespēja būs krietni mazāka. Tāpēc labāk izvēlies šņabi, džinu, balto rumu vai tekilu. Jo tumšāks vai krāsaināks būs tavs dzēriens, jo lielāka iespēja pamosties ar nelabumu.

Cigarete + alkohols = slikts rezultāts

Katrs zina kādu draugu vai paziņu, kurš ikdienā cigaretei saka kategorisku nē, taču pēc pirmās glāzes kļūst par lielāko kūpinātāju. Vari apbēdināt šo draugu pastāstot, ka viņa pēkšņā kāre pēc cigaretēm noteikti nenāks par labu nākamajā rītā. Brauna Universitātes Alkohola un atkarību studiju centra asociētais direktors Damaris Rosenhovs (Damaris Rosenhow) stāsta, ka smēķēšana, brīžos kad tiek patērēts alkohols, noved pie trakākām paģirām.

Tāpēc, ja pats esi šis “draugs”, kurš dzerot smēķē, vai ja zini tādu, painformē, ka tas nav labākais lēmums. Nākamajā rītā viņš tev pateiksies!

Ceram, ka šos ieteikumus ņemsi vērā! Vēlam tev izdevušos nākamo pasākumu un skaidru nākamo rītu! :)