Kā nesaķert sēdošā darba slimības?

Lai arī kā to negribētos atzīt, bet biroja darbiniekiem ir lielāka iespēja saslimt ar arodslimībām nekā citiem. Liekais svars, 2. tipa diabēts, stīvums un muskuļu sāpes – tās ir zināmākās no kaitēm, kas piemetas tiem, kuri pavada 8 stundas sēžot.

Protams, sporta zāles apmeklējums nāks par labu vispārējai veselībai, taču tas nespēj pilnībā palīdzēt cilvēkiem, kuri ir nekustīgi dienu dienā astoņas stundas no vietas.

Kāds ir risinājums sēdošā darba veicējiem, lai neiegūtu arodslimības?

Lai neiegūtu arodslimības, darbavietu nepieciešams nodrošināt ar atbilstošām biroja mēbelēm. Jā, ne tikai tehnoloģijas attīstās, bet arī biroja mēbeles. Vai zināji, ka mūsdienās pieejami dažādi risinājumi, lai iekārtotu tā saucamo aktīvo biroju? Un nē, tas nebūt nenozīmē, ka sapulču telpas viducī atrodas skrejceliņš. Runa ir par dažādām mēbelēm, kas nodrošina darbinieka iekšējās muskulatūras nostiprināšanu vai stimulē aktīvu sēdēšanu.

Kādas biroja mēbeles veicina aktīvu sēdēšanu?

Kā piemēru varam minēt sedlu krēslu, uz kura sēžot, darbinieks jutīsies kā zirga mugurā. Sedlu krēslam nav atzveltņu, tāpēc muguras muskulatūra un prese būs aktīvā darbībā, lai noturētu ķermeni taisni. Arī līdzsvara krēsls un līdzsvara bumba uzlabo stāju, aktivizē un nostiprina iekšējo muskulatūru.

Kas vēl palīdzēs uzlabot veselības stāvokli darbā?

Lai uzlabotu veselības stāvokli darba vietā, svarīgi regulāri izkustēties. Mēs iesakām :

  • Ik pēc 30 – 50 minūtēm piecelties no krēsla un kārtīgi izstaipīties
  • Vingrināt plaukstu locītavas, vismaz 5 reizes dienā (veidot dažādas stiepjošas darbības, kā arī grozot visos virzienos)
  • Acu veselībai palīdzēs skatīšanās tālumā, vismaz 30 sekundes, bet vēlams 2 minūtes. Īpaši nomierinoša ir zaļā krāsa.
  • Pastaigājies pa biroju, aizej pie kolēģa galda, aprunājies, stāvot kājās. Tā izkustināsi kājas un muguru, kā arī uzzināsi, kā kolēģim klājas.
  • Izvēlies maza izmēra kafijas, tējas vai ūdens glāzi. Kāpēc? Jo biežāk būs jāiet pakaļ dzeramajam, kas savukārt atkal mazinās mazkustību.
  • Lai nepieņemtos svarā, atsakies no našķošanās, kamēr pildi darba pienākumus – labāk, lai uz galda atrodas tikai dzeramā glāze un viss, kas nepieciešams darbam. Saldumus atstāj virtuvei vai mājupceļam.
  • Lifta vietā izvēlies kāpnes.
  • Ierosini priekšniekam izveidot 2 pauzes dienā, kuru laikā visi darbinieki pilda dažādus vingrinājumus – tā var kļūt par patīkamu nodarbi, kas saliedē komandu un veicina darbaspējas!

Tomēr, ja vingrošana darba laikā un biežā staigāšana pie kolēģiem vai pēc ūdens nav tas, kā tu saskati savu darba dienu, vienīgais risinājums būs īstās mēbeles. Ieskaties “AJ PRODUKTI” un atrodi sev piemērotāko darba galdu un krēslu! Ja vēlies mēbeles apskatīt klātienē, dodies uz Kalnciema ielu 197b, Rīgā!