Kā notiek reklāmas klipa veidošanas process?

Digi Media

Mārketinga speciālistiem, kas plāno reklāmas realizāciju, ieteicams sadarboties ar mediju aģentūrām, jo tās pārzina procesus un spēj veiksmīgāk veikt plānošanas un sagatavošanās darbus, kā arī piedāvā kompleksu pieeju, veicot video, grafikas un ieskaņošanas darbus.

Kāds ir darbības plāns reklāmas klipa izstrādē?

1. posms – Sagatavošanās reklāmas klipa filmēšanai

Tiek aizpildīts pasūtītāja stratēģijas un mērķu apraksts jeb brīfs. Pateicoties tam var noskaidrot pasūtītāja tiešās vajadzības un papildu pakalpojumus, piemēram, automātiskā atbildētāja izveidi ar informāciju par atlaidēm vai aktuāliem jaunumiem, kas lieliski papildinās pasūtītāja mārketinga aktivitātes.

Balstoties uz reklāmas mērķauditoriju, tiek veidota klipa koncepcija un pamatscenārijs, kā arī izstrādāts filmēšanas plāns un noskaidrota filmēšanas lokācijas vieta, dalībnieki, un noteikts laiks un datums.

Šajā posmā ir ļoti būtiski noskaidrot visas nianses. Vislabāk ir tikties ar aģentūras pārstāvi klātienē, lai nerastos pārpratumi. Jārēķinās, ka sagatavošanās darbi reklāmas klipa filmēšanai būtu jāuzsāk vismaz 2 nedēļas iepriekš, jo ļoti reti ir iespējams pēdējā brīdī saņemt tieši to, kas iecerēts. Ja plānota grafiskā reklāma – vismaz mēnesi iepriekš, jo profesionāli dizaineri šajā jomā ir ļoti pieprasīti. Audio reklāmas ierakstu gan iespējams noorganizēt arī mazāk kā nedēļas laikā.

Lai optimizētu reklāmas izmaksas, lieliski, ja mārketinga speciālists ir bijis tālredzīgs un saplāno vienlaicīgi veikt vairāku audio reklāmu ierakstus ar vienu ierunātāju, vai arī uzfilmēt vairākas rindu reklāmas. Tāpat jāatceras, ka reti kurš ierunātājs pārvalda vairākas valodas bez akcenta, tāpēc jārēķinās, ka multivalodu reklāmā būs nepieciešami vairāki ierunātāji.

2. posms - Reklāmas filmēšana

Otrajā posmā notiek video filmēšana (filmēšanas laukumā vai ar dronu), producēšana un skaņas ieraksts.

Pirms reālās filmēšanas nepieciešams veikt aktieru atlasi, organizēt masu skatus, izveidot aktieru vizuālo tēlu, noslīpēt klipa režiju un pastrādāt ar aktieriem, kā arī piemeklēt rekvizītus un sagatavot filmēšanas laukumu. Jāsaplāno arī grafikas lietojums titros un pašā videoklipā, diktora balss ieraksts un jauna skaņas pavadījuma ieraksts.

Ieteicams filmēšanai izmantot profesionālus aktierus, tomēr, ja uzņēmums klipa filmēšanā plāno izmantot savus darbiniekus, jāatceras, ka viņiem nepieciešams tekstu iedot jau laicīgi, lai var sagatavoties un patrenēties to norunāt pēc iespējas organiskāk, nevis stīvi un uzspēlēti.

Šajā posmā arī atklāsies, vai ir notikuši pietiekoši sagatavošanās darbi. Ja būs nepieciešams veikt pēdējā brīža izmaiņas scenārijā, kļūdu vai jaunu klienta vēlmju dēļ, filmēšana ievilksies un vai nu sadārdzināsies studijas izmaksas vai arī laika trūkuma dēļ un taupības nolūkos reklāma būs sasteigta.

3. posms – Reklāmas video klipa materiāla apstrāde

Trešajā, noslēdzošajā, etapā tiek veikta klipa montāža, skaņas apstrāde, grafikas izveide, krāsu korekcija un dažādi video formāti, kas piemēroti kā sociālo tīklu platformām, gan raidorganizācijām. Notiek arī darbu saskaņošana ar klientu, korekciju veikšana, darbu un materiālu nodošana. Uzņēmums “Digi Media” piedāvā HD video filmēšanu un apstrādi, kā arī video grafiku un audio reklāmas radīšanu, veicot pilnu pakalpojuma izgatavošanas ciklu – sākot no idejas līdz gatavam video klipam ar tekstuālo, muzikālo un grafisko noformējumu.