Kā palikt nomodā un neaizmigt – tikai dabīgi veidi

pexels.com

Kad nāk miegs, bet gulēt nedrīkst, šķiet ļoti kārdinoši pastiept roku pēc dubultā espresso vai enerģijas dzēriena un tādā veidā burtiski piespiest sevi palikt nomodā. Tomēr tas bieži ir īstermiņa risinājums, kas palīdz maksimāli uz stundu. Uzzini, kādas ir iedarbīgas metodes, kas aizgaiņās nogurumu ilgāk un veselībai saudzīgāk:

1. Piecelies un izkusties;

10 minūtes aktīvas soļošanas ( ideāli, ja tiec ārā un vari to izdarīt svaigā gaisā) palīdzēs uzņemt enerģiju vismaz uz divām stundām, jo palielina skābekļa pieplūdumu smadzenēm un muskuļiem.

2. Nosnaudies;

Ja nomodā jāpavada visa nakts, tad ap pulksten pieciem ieteicams uz 15 – 25 minūtēm nosnausties. Retas darbavietas gan piedāvā vietas, kur darbiniekiem nodoties “spēka snaudai” (un velti, jo tas noteikti palīdzētu strādāt produktīvāk), bet varbūt ir iespējams atrast vietu, kur klusumā un mierā uz 10 minūtēm aizvērt acis.  

3. Regulāri atpūtini acis;

Lai izvairītos no noguruma, ja ilgstoši jāstrādā pie datora – ik pa laikam paņem pauzes un atpūtini acis.

4. Uzņem enerģiju ar veselīgiem našķiem;

Aizmirsti cukurotas uzkodas, īstā izvēle būs:

  • Zemesriekstu sviests uz pilngraudu galetes vai selerijas kāta nūjiņas;
  • Jogurts ar sauju riekstu vai svaigiem augļiem;
  • Mini burkāniņi ar humusu vai netreknu dip-mērci;

5. Parunājies;

Saruna ar kolēģi vai draugu palīdzēs novērst domas citā virzienā. Jo aizraujošāka tēma, jo lielāka iespēja, ka iekarsīs interesantā diskusijā.

6. Ieslēdz gaismu;

Pētījumi pierādījuši - spilgta gaisma samazina miegainību.

7. Elpo.

Dziļas ieelpas un izlepas nodrošina smadzenes ar vajadzīgo  skābekļa daudzumu – kad mēdzam žāvāties, tas ir signāls “no augšas”, ka nepieciešams uzņemt skābekli. Lai pārliecinātos, ka elpojam pareizi – jāuzliek rokas uz diafragmas, jāievelk gaiss caur degunu un jājūt kā vēders izliecas pretī plaukstai. Izelpojam caur muti un sajūtam kā roka atgriežas sākuma stāvoklī.

8. Ja esi pie stūres – apstājies, kad jūties miegains;

Neriskē ar savu un citu cilvēku dzīvību. Nobrauc malā, izkāp no mašīnas, pastaigājies, paelpo, nopērc kādu graužamu našķi – burkānus vai riekstus ( košļāšana palīdz neaizmigt), nosnaudies vai ļauj sevi šofera vietā nomainīt citam cilvēkam.

9. Dzer ūdeni;

Dehidratācija pastiprina nogurumu. Ja esi izdzēris tasi kafijas – izdzer vismaz divas ūdens glāzes.

10. Pamaini uzdevumus;

Monotons darbs var radīt miegainību un nogurumu, pat ja neesi neizgulējies. Ik pa laikam pievērsies kādam aizraujošākam pienākumam, kas palīdzēs stimulēt smadzeņu darbību.