Kā pārvarēt nepatiku pret savu darbu?

pexels.com

Iemesli, kāpēc rītos uz darbu nedodies ar prieku var būt dažādi: darbs ir garlaicīgs, tajā nav izaugsmes iespēju, kolēģi ir neciešami vai arī visas šīs lietas kopā. Bet, būsim reāli, darbs ir vajadzīgs, tāpēc ieteikums vienkārši rakstīt atlūgumu un doties pasaulē laimi meklēt ne vienmēr ir pareizais risinājums. Varbūt sākumā pamēģināt pamainīt attieksmi pret šķietamo problēmu?

1. Pietiek aprunāt, sūdzēties un čīkstēt!

Regulāras rīta kafijas pauzes, pusdienu pārtraukumi un dzērienu vakari ar kolēģiem, kuru laikā tiek aprunāta priekšniecība, klienti vai citi kolēģi – šādas toksiskas grupu terapijas tikai pastiprina negatīvo prāta stāvokli un ar šīm sajūtām mēs pavadām visu darba laiku. Nav brīnums, ka šķiet – strādājam gluži vai ellē.

Ja no aprunāšanas sapulcēm nav iespējams pilnībā izvairīties vai ieviest tajā pozitīvas izmaiņas, vismaz pavadi tajās limitētu laiku – ne ilgāk par 10 minūtēm - un ķeries klāt saviem darba pienākumiem. Ja nu pēc kādas grūtas dienas sirds ir tik pilna, ka vajag izrunāties – dari to ar draugiem. Viņu skats no malas būs daudz objektīvāks, kā arī varēsi būt drošs - informācija netiks nopludināta tam pašam briesmīgajam priekšniekam.

2. Atrodi pozitīvo!

Jebkurā situācijā ir kāds pozitīvs aspekts par ko būt pateicīgam – darbs atrodas tuvu mājām, tajā ir garšīga kafija, alga vienmēr tiek samaksāta laikā vai arī neviens nepārmet, ja pusdienu pārtraukumā pavadi piecpadsmit minūtes ilgāk, nekā paredzēts. Katru reizi, kad darbā pieķer sevi iedomājoties – hei, šis gan ir forši!, pieraksti sajūtas iemeslu. Ar laiku pamanīsi, ka saraksts papildinās un darbs sāk šķist ne tikai ciešams, bet pat patīkams.

3. Apbalvo sevi par paveikto!

Uzstādi mērķi, piemēram, nedēļu skaļi nesūdzēties vai neburkšķēt par pēkšņi saņemto uzdevumu no priekšniecības, kas šķiet bezjēdzīgs. Un, ja nedēļas beigās būsi uzdevumu izpildījis, varēsi saņemt atlīdzību pēc paša izvēles.

4. Izaicini sevi!

Ieslīgt rutīnā ir ļoti viegli un jo vairāk slīgstam stagnācijā, jo neapmierinātāki ar sevi sākam justies. Uzņemies kādu papildus pienākumu, kas liks apgūt jaunas zināšanas, sastrādāties ar nepazīstamiem kolēģiem un parādīt savas stiprās puses. Priekšniecība to novērtēs!

5. Ieplāno jautrību ārpus darba!

Ja brīvdienas pavadīsi aktīvi, nevis guļot dīvānā, arī darba nedēļa šķitīs piepildītāka. Un iespējams pat sāksi ievērot, ka tev ir brīvs laiks pēc darba, ko izmantot produktīvāk – veltīt to nodarbēm, kas uzlādē, nevis bozties par savu neciešamo darbu!