Kādas priekšrocības saņem klients, izvēloties ārpakalpojuma grāmatvežus

pixabay.com

2018. gada sākumā piedzīvojām būtiskas izmaiņas nodokļu sistēmā, kas ietekmēja arī grāmatvežu ikdienu. Izmaiņas likumdošanā un nodokļos spēj sajaukt prātu ikvienam profesionālim, īpaši, ja ikdienā nepieciešamās iemaņas un prasmes regulāri netiek papildinātas un uzlabotas.

Grāmatvedības un audita uzņēmuma “AT Grāmatvedība un Audits” valdes locekle Anita Tihončika komentē esošo situāciju grāmatvedības nozarē: “Nereti nākas saskarties ar grāmatvežiem, kuri gadiem ilgi strādā vienā uzņēmumā kā algoti grāmatveži, kas, protams, nav nekas slikts. Taču, ierastais darbs un rutīna ietekmē dažu speciālistu spēju strādāt pietiekami kvalitatīvi. Komforta zona, kas radusies, strādājot vienā uzņēmumā, ir tik ērta, ka speciālisti nelabprāt apmeklē dažādus izglītojošus vai praktiskus seminārus, lai uzlabotu savu profesionalitāti.” Viņa saka, ka tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc uzņēmumu finanšu pārskatos rodas kļūdas un nesakritības.

Kā pretstats kalpo ārštata grāmatveži, kas vienmēr meklē iespējas kā papildināt zināšanas un iegūt ar vien vairāk pieredzes. Tā kā starp ārpakalpojuma grāmatvežiem veidojas konkurence, viņi paši ir ieinteresēti sniegt viskvalitatīvāko darbu.

Pateicoties dažādajai pieredzei, ārštata grāmatveži spēj strādāt ar jebkuras kompānijas dokumentāciju. Tie var būt mazumtirgotāji, vairumtirgotāji, tāpat arī tie var būt lieli ražošanas uzņēmumi vai pakalpojumu sniedzēji – neatkarīgi no nozares vai darbības specifikas. Galvenais, ko uzsver Anita, ir profesionalitāte un plāns, kā veiksmīgi sakārtot un pārskatīt dokumentus.

Ārštata grāmatvedis visbiežāk būs tas, kurš pamanīs nepilnības klienta dokumentos. Ikdienā, strādājot ar viena uzņēmuma dokumentāciju, viss var šķist vienveidīgs un tik pierasts, ka kļūdas tiek palaistas garām, jo automātiski viss tiek izlasīts kā pareizs, vai redzes atmiņa nejauši pievieno trūkstošos ciparus klāt izlaisto ciparu vietā. Tā kā grāmatvedis no malas ar klienta dokumentāciju iepazīstas pirmo reizi, viss tiek pārskatīts daudz uzmanīgāk un skats no malas ir objektīvāks un tiek pamanītas nepilnības. Ja tādas ir radušās, teiksim, nepareizi noformēti rēķini, rēķinos trūkst kāda informācija, rekvizīti ir nepareizi, rēķini neatbilst nodokļu vai likumdošanas prasībām, vai trūkst dokumentu, kas ataino izdevumu izlietojumu, ārpakalpojumu grāmatvedis par to ziņo klienta pārstāvim vai vadībai.

Ja esi jauns uzņēmējs, vai uzņēmums, kas iepriekš saskāries ar nepareizi sakārtotu dokumentāciju, iespējams, pienācis laiks grāmatvedim no grāmatvedības kompānijas. “AT Grāmatvedība un Audits” speciālisti ir kompetenti un seko līdzi aktualitātēm, tāpēc piesakies uz konsultāciju un/vai grāmatvedības apkalpošanu, kas zina, varbūt jau pēc mēneša tava uzņēmuma dokumentācija būs sakārtota atbilstoši prasībām, kā arī saviem klientiem regulāri sniedzam konsultācijas un ieteikumus bez papildu maksas.