Kādēļ izdzīvošanai internetā nepietiek tikai ar mājaslapu?

Unsplash.com

Uzņēmuma mājaslapa viennozīmīgi ir viens no svarīgākajiem priekšnosacījumiem uzņēmuma prezentēšanai internetā. Daudzi uzņēmumi pieņem lēmumu visus līdzekļus ieguldīt tikai un vienīgi savas mājaslapas pilnveidē, cerībā, ka visu darbu paveiks mājaslapa un nebūs vajadzības pēc mārketinga risinājumiem. Taču tas, kas šajā procesā reizēm tiek piemirsts, ir klients un viņa interneta lietošanas paradumi.

  1. Pirkšanas procesā cilvēki izpēta vairākus interneta avotus

Kad runa ir par digitālo vidi, cilvēki piedāvājuma izpēti un salīdzināšanu veic daudz rūpīgāk nekā fiziskajā pasaulē. Tādēļ jārēķinās, ka, izvēloties kādu pakalpojumu vai meklējot pakalpojumu sniedzējus, cilvēki izpēta vidēji 3-5 dažādus alternatīvus informācijas avotus. Jo vērtīgāka ir iegādājamā prece, jo lielāks ir izpētīto avotu skaits. Izpētes brīdī cilvēki nepērk, tikai lasa, skatās un patur prātā iegūto informāciju.

Protams, ka psiholoģiski lielāku uzticamību raisa uzņēmumi, kas ir pieminēti dažādos resursos, nevis tikai un vienīgi savā mājaslapā vai sociālo tīklu profilā.

Nozīme ir arī satura formātam – uzņēmumi, kuru saturs ir vizuāli pamanāmāks, gūst lielāku uzticamības kredītu, kā arī paliek labāk atmiņā. Piemēram, attēli vai video par to, kā top tavs produkts vai kā tiek sniegts pakalpojums, noteikti palīdzēs būt labāk pamanītam uz konkurentu fona.

2. Atpazīstamības nozīme izvēloties pakalpojuma sniedzēju

Interneta lasītājs nenāks uz Tavu lapu tikai tādēļ, ka tāda pastāv vai ir viegli atrodama.

Meklēšanas rezultātos internetā mēs ieraugām virkni uzņēmumu – Ko mēs atvērsim? Kas ietekmē mūsu izvēli? Ja būsim pacietīgi – atvērsim visus un rūpīgi izlasīsim. Ja būsim mazāk centīgi – izvēle viennozīmīgi par labu kritīs tiem, kas šķitīs uzticamāki, pazīstamāki, par kuriem “kaut kas jau ir dzirdēts”.

Tādēļ ir lieliski, ja tava lapa ir labi izstrādāta un viegli atrodama. Taču šis darbs ir jāpabeidz līdz galam – par sevi ir jāstāsta arī cilvēkiem – lai viņi, ieraugot tavu lapu, atpazīst to. Tas palielinās iespēju pieaudzēt interneta lietotāju plūsmu uz tavu lapu.

Kā izvēlēties sadarbības partnerus digitālajā mārketingā?

Jo vairāk dažādos resursos būs publicēta informācija par tavu uzņēmumu, jo lielāks ir tavs uzticamības kredīts, taču ir skaidrs, ka ierobežots budžets liek rūpīgi izvērtēt – ko un par kādu cenu Tu vari atļauties un kas būs visefektīvākā investīcija konkrēti tavā gadījumā.

Pirms izvērtē, kuros portālos publicēt informāciju, noteikti izpēti publiski pieejamo informāciju par portāla auditoriju, piemēram, Gemius datus par portāla apmeklējumu.

Ja vari atļauties – nebaidies publicēt informāciju vairākos dažādos resursos, jo dažādu portālu auditorija ir atšķirīga – kāds lieto vienu portālu, bet kāds cits – otru, šīs auditorijas nekad nebūs identiskas 1:1. Publicējoties dažādos medijos, tu palielini savas iespējas pievērst potenciālo klientu uzmanību.

Tāpat noteikti ir vērts noskaidrot, cik ilgi tavs saturs būs publicēts, jo pastāv dažādi cenu noteikšanas principi – vieni cenas uzrāda par dienām, citi – par nedēļām, bet ir interneta vietnes, kurās saturs tiek publicēts ilgtermiņā un izmaksas no tā nemainās.

Ceram, ka šis nelielais ieskats palīdzēja saprast – uzņēmuma Digitālā stratēģijai nevajadzētu aprobežoties tikai ar mājaslapas izveidi. Pat visveiksmīgāk optimizētā mājaslapa nostrādās daudz veiksmīgāk un tikai iegūs, ja par to būs publikācijas – tas ir papildus uzticamības kredīts.