Kas notiks, ja ēdīsi auzu pārslas katru dienu?

pexels.com

Katru dienu apēd vienu ābolu un varēsi daktera kabinetam iet ar līkumu – tā vēsta tautas gudrība. Bet kas ar tavu organismu notiks, ja katru rītu iesāksi ar bļodiņu auzu pārslu putras? 100g auzu pārslu vidēji satur 384 kilokaloriju, 67g ogļhidrātu, 10g šķiedrvielu un 16g olbaltumvielu.

1. Uzlabosies sejas āda

Auzas ir teicams palīgs tādu ādas stāvokļu kā iekaisumu un ekzēmas ārstēšanā, pateicoties uzturvielām, kas atrodamas auzu sastāvā: magnijam, mangānam, cinkam, dzelzim, kālijam, B1 vitamīnam, kalcijam, E vitamīnam un augstas kvalitātes proteīnam. Cinks palīdz attīrīt ādu un izvadīt toksīnus, dzelzs saglabā mitrumu ādas šūnās, mangāns mazina tūsku un palīdz ādai ātrāk sadziedēt apdegumus, skrambas vai citus virsējās membrānas ievainojumus, savukārt magnijs normalizē asins cirkulāciju un atjauno ādas šūnas.  

2. Muskuļi saņems vairāk proteīna

Apmēram astoņas ēdamkarotes auzu pārslu sniedz ķermenim 15% no ieteicamās dienas proteīna devas. Turklāt organismam to būs vieglāk pārstrādāt nekā gaļu, zivis vai piena produktus, ko parasti izvēlamies par galveno proteīna avotu.

3. Samazināsies cukura līmenis asinīs

Auzas ir bagātas ar antioksidantiem un beta-glukānu, kas palīdz samazināt augstu asinsspiedienu, holesterīna un cukura līmeni asinīs. Pilnvērtīgi uzsūkties organismā antioksidantiem palīdzēs C vitamīns, tāpēc brokastis, kas sastāv no auzu pārslu putras un svaigi spiestas citrusaugļu sulas ir ne vien klasiska, bet arī vērtīga kombinācija.

4. Būs vairāk enerģijas un mazāks sirds slimību risks

Saliktie ogļhidrāti ilgāk rada sāta sajūtu, tāpēc arī ilgāk būs enerģija un spēks darboties. Auzas ir bagātas ar labajiem taukiem, kas sniedz atbalstu sirds šūnām un asinsrites sistēmai. Un, pateicoties antioksidantiem auzu pārslu sastāvā, samazinās brīvo radikāļu iespējamā kaitējuma varbūtība uz asinsvadu sieniņām.

5. Normalizēsies vēdera izeja un izdosies zaudēt svaru

Pateicoties šķiedrvielām, auzas lieliski regulē gremošanas sistēmu. Savukārt, ja auzu pārslu putru nevāra treknā pienā ar sviestu un cukuru, tad tā palīdzēs arī veselīgā svara zaudēšanas procesā, jo paātrinās metabolismu, novērsīs tauku un toksīnu uzkrāšanos organismā.

Izvēlies kvalitatīvas pilngraudu auzu pārslas, bez liekām piedevām, vāri tās ūdenī un garšas bagātināšanai izmato svaigus augļus, ogas, riekstus, kanēli vai bezpiedevu jogurtu.

Tikpat svarīgi kā ēst veselīgi, ir arī pietiekamā daudzumā uzņemt šķidrumu, jo sevišķi tīru ūdeni. Par to, kāda nozīme ir ūdens filtriem, lasi šeit