Komerctransporta kvalitāte – kā būt par to patiešām drošam?

Photo by Rodrigo Abreu on Unsplash

Lūst kā jauni, tā lietoti transporta līdzekļi, tas ir fakts. Gadās visādi. Taču, ja par jauna komerctransporta remontiem un garantijas laikā atrastajiem defektiem maksās ražotājs vai dīleris, tad, pērkot lietotus transporta līdzekļus, gan var mākt šaubas. Kā būt drošam, ka iegādātais lietotais komerctransports ir tiešām kvalitatīvs?

Komerctransporta eksperti no uzņēmuma “VK Mobil” sniedz padomus, kas jāņem vērā, izvēloties un iegādājoties lietotu komerctransportu.

Veic komerctransporta inventarizāciju 

Nopērkot lietotu transportu, būs vien jāiztiek bez ilūzijas, ka iegādātais spēkrats brauks 2-5 gadus bez lūšanas. Lai patiešām justos droši, ka tā tomēr būs, iegādātajam transportam jāveic inventarizācija, vadoties tieši pēc savām vēlmēm un vajadzībām. Vienalga, cik izmaksājis transporta līdzeklis, nevar paļauties uz iepriekšējā īpašnieka apgalvojumu, ka vakar vēl braucis, tehniskā apskate izieta, viss kārtībā – ne jau tādēļ, ka pārdevējs apzināti vēlētos melot, bet tādēļ, ka lietots transporta līdzeklis vienmēr saistīts ar risku, ka tieši šodien kaut kas var saplīst. Uztaisot auto profilaksi, izjaucot un saliekot atpakaļ dažādas auto sistēmas, pircējs iegulda savā pārliecībā, ka braucamrīks tiešām tuvākos gados kalpos godam.

Pievērs uzmanību sīkumiem

Kam inventarizācijā tieši jāpievērš uzmanību? Ir jāpārliecinās, kādā stāvoklī ir autotransporta ģenerators, starteris, bremžu sistēma, sajūgs. Nopērkot mašīnu, visas šīs lietas ir jāizjauc un jāsaliek atpakaļ, lai pircējs var būt drošs, ka viņš ar šo auto tiešām brauks un nekas no tā neizies no ierindas tuvākajā laikā.

Kādēļ tik smalka pieeja it kā sīkumiem? SIA “VK Mobil” eksperti uzsver: jebkurai lielai funkcionālai komerctransporta problēmai pamatā ir kaut kas mazs. Viens nepieliets litrs eļļas var neglābjami sabojāt ātrumkārbu. Divi vai trīs litri – novest pie motora apstāšanās. Viena niecīga vadiņa aizsērēšana bremzēšanas sistēmā var izraisīt visas sistēmas saķīlēšanās tā, ka nevar pat pabraukt. Visas lielās lietas sākas no sīkumiem.

Uztaisot inventarizāciju jeb profilaksi būtiskākajiem mašīnas elementiem, tiks gūta garantija, ka iegādātais transports varēs 2-3 gadus braukt un ceļā neapstāsies nezināmu iemeslu dēļ.

Rēķinies ar auto inventarizācijas izdevumiem

Katram attiecībā pret komerctransportu, tāpat kā jebko citu, ir savas prasības un skatījums, kas ir obligāts, kas mazsvarīgāks. Tieši tādēļ, pārdevējs nemelo, sakot, ka viņam viss iet, ir izieta tehniskā apskate. Iespējams, ka viņam transports pildīja pavisam citas prasības nekā jaunajam īpašniekam.

Vienam pietiek ar mazlietotām riepām īsiem pārbraucieniem reģiona ietvaros, savukārt cits brauc uz Vāciju un viņam noteikti vajag jaunas riepas. Tāpat ir ar citām transporta sastāvdaļām. Ja jaunais īpašnieks nebūs pats pārliecinājies par katra elementa kvalitāti, viņam ceļā liksies, ka kaut kas grab vai vibrē, kad to nevajag. Tieši tādēļ būtiskākais, kas jāņem vērā, izvēloties lietotu komerctransportu: uzreiz rēķināties ar braucamrīka inventarizāciju un izdevumiem, kas ar to saistīti. Taču tas ir ieguldījums – izpētīt mašīnas tehnisko stāvokli pašam, nevis paļauties uz defektu sarakstu. Tieši tādēļ nepieciešams rēķināties ar izdevumiem uzreiz un neatlikt tos!

Drošu braukšanu ar veiksmīgi iegādātu komerctransportu novēl SIA “VK Mobil”!