Mājaslapas izstrādes cenas – kādas tās īsti ir?

pexels.com

Mājas lapu izveide maksā ļoti dažādi un cena ir atkarīga no pasūtītāja vēlmēm – vai galvenais ir kvalitāte vai vēlme ietaupīt.

Kā veidojas izmaksas?

1. Projekta sarežģītības pakāpe.

Cena ir atkarīga no tā, cik jaudīgai mājaslapai jābūt. Vai tā ir vienkārši informatīva vietne, kas sastāv no galvenās lapas, lapas, kurā aplūkojami piedāvātie pakalpojumi un kontaktu lapas. Vai arī mājaslapa pilda vēl citas funkcijas, piemēram, internetveikala.

2. Izvēlētās kompānijas pieredze un prestižs.

Jo atzītāka un tirgū augstāk novērtēta kompānija vai speciālists, jo saprotamāks, ka izstrādes cenas būs augstākas. Galu galā - tiek maksāts par to, lai cilvēki ieguldītu savu laiku, zināšanas un resursus tieši tavā pasūtījumā.

3. Speciālistu skaits, kas iesaistīti darba veikšanā.

Ja pasūti mājaslapu individuālam komersantam, tad visbiežāk visus darbus paveic viens cilvēks. Katram pašam jāprot izvērtēt, cik zinošs var būt viens cilvēks visās jomās, turklāt tādās, kur nepārtraukti notiek izmaiņas, nāk klāt jaunas iespējas un tām visām jāseko līdzi.  Ja pasūti mājaslapu aģentūrā, tad pie darba ķeras vesela komanda: mārketinga specialists, tekstu meistars, programmētājs, grafiskais dizaineris u.c. Katrs ir sava amata profesionālis un zina “drēbi”, bet savukārt sadārdzina projektu.  

4. Pārvaldes sistēma (CMS).

Šis parametrs ir tieši atkarīgs no pasūtītāja biznesa specifikas. Lieliski, ja iespējams piemeklēt labu bezmaksas CMS. Tomēr visbiežāk ir nepieciešams specializēts mājas lapas risinājums, kas noved pie maksas satura vadības sistēmām, kas ietekmē projekta kopējās izmaksas.

Cenu salīdzinājums par vidēja lieluma korporatīvās mājas lapas izveidi:

  • Freelance speciālisti  vidēji par mājaslapas izveidi vēlas saņemt 200 – 500 EUR, tomēr ja freenlanceris ir “cilvēks ar vārdu”, kas iepriekš prasmes norūdījis spēcīgā digitālajā aģentūrā, nevis kāds, kuram mājaslapu izveide ir hobijs, papildus peļņas avots vai tikko augstskolā apgūta joma, tad honorārs var sastāvēt arī no skaitļa ar trīs nullēm un pat vairāk. Lielākoties termiņu freelanceris nosaka relatīvi īsu – no vienas līdz trim nedēļām un pie projekta visbiežāk strādā viens cilvēks, bet kopumā ne vairāk kā trīs, četri, nu maksimums pieci, ja freelancerim ir izveidojies stabils kontaktu loks sadarbības jautājumos.                
  • Vidēji liela aģentūra, kas darbojas reģionālā līmenī, nepārkāpjot savas valsts robežas, par šādu uzdevumu piestāda rēķinu no 500 – 800 EUR apmērā. Pie projekta strādā 5 – 7 cilvēki un izpildes termiņš ir 20 – 60 dienas.
  • Augsta līmeņa digitālā aģentūra, kas visbiežāk strādā starptautiskā līmenī, iespējams izveidojot atsevišķas nodaļas dažādās valstīs, par pienācīgu atalgojumu uzskatīs summu no 1000 EUR un uz augšu. Projekts tiks veikts aptuveni 60 – 70 dienu laikā un pie tā vaigi sviedros pūlēsies komanda no 6-8 ekspertiem.