Mājaslapas izveidošana – 5 izstrādes veidi

Mājaslapa mūsdienās ir gluži kā uzņēmuma vizītkarte. Tā palīdz piesaistīt apmeklētājus, parādīt preces, pastāstīt par pakalpojumiem. Tomēr, lai mājaslapai būtu augsts reitings Google nepieciešams gan pārdomāts dizains, gan ievēroti SEO principi tekstos, gan atbilstoši attēli, gan pamatīgs izpētes darbs par populārākajiem atslēgvārdiem un lietotāju paradumiem. 

1. Mazbudžeta mājaslapa
Šo variantu izmanto pasūtītāji, kuriem ir ierobežots budžets un nav iespējas apmaksāt pilnu darba ciklu, bet informāciju mājaslapā viņi plāno ievietot paši. Pirmais, kas šajā gadījumā klientam ir jāizdara – jāizpēta un jāatrod tādu mājaslapu adreses, kas viņus vizuāli uzrunā un kurām līdzīgu viņi vēlētos redzēt savu. Izstrādātajā mājaslapas variantā ietilpst:
• administrēšanas panelis, kurā darboties lapas administratoram ar diezgan vienkāršiem rīkiem, piemēram, Word;
• liels daudzums dažādu moduļu, kuri paredzēti intuitīvi saprotamam darbam ar mājaslapu;
• attēlu galerijas, vieta komentāriem, kuras pārvalda lapas administrators;
• atsevišķa vieta kontaktiem, kur iespējams nosūtīt ziņu, veidojot atgriezenisko saiti;
• lapas karte, kas palīdz to atrast sistēmā un daudz citu daļu, par kurām pasūtītājs pat nenojauš;
Mājaslapa tiek izstrādāta tā, lai spētu adaptēties gan datora ekrāniem, gan planšetēm, gan mobilajām ierīcēm, ņemot vērā katras specifiku. 


2. Budžeta mājaslapa
Šajā variantā pasūtītājs jau ir izdomājis kādai jābūt lapas struktūrai, sagatavojis rakstus, attēlus un visu nepieciešamo papildus informāciju, ir izstrādāts arī dizains un lapas programmēšanas kods. Mājaslapas cena atkarīga no dažādiem faktoriem, piemēram, vai paredzēts publicēt desmitiem nelielu rakstu stundas laikā, vai lapa darbosies kā internetveikals, kurā būs desmitiem, simtiem vai tūkstošiem dažādu preču un katrai no precēm nepieciešams internetā atrast attēlu un izveidot aprakstu. 

Lai mājaslapa iekļūtu starp TOP10 Google meklētājā uzrādītajām, nepieciešamas izmantot oriģinālus tekstus, vai vismaz pārrakstīt tekstus, kas tiek izmantoti no citām lapām, lai nesakristu vairāk par 50% no pirmavota teksta.
Ir naivi cerēt, ka izvietojot mājaslapā tūkstošiem preču vienību, kuras ar tādu pašu attēlu un tekstu atrodamas arī citās vietnēs, meklētājā tā tiks augstu reitosies. Šāda satura gadījumā lapas optimizācija ir tukša laika un naudas izmešana. Uzņēmumam vajadzētu organizēt klientu plūsmu uz mājaslapu caur kontiem sociālajos tīklos, sludinājumiem, aktīvu darbību nozares forumos vai kontekstuālu reklāmu. 

3. Standarta mājaslapa
Pasūtītāji, kuri seko līdzi tendencēm un domā moderni, saprot, ka mājaslapas izstrāde nesākas ar dizaina izvēlēšanos, bet gan ar lietotāja vajadzību apzināšanu. Ja lietotāji Google meklētājā vairākus tūkstošus reižu mēnesī ieraksta “Kā atmest smēķēšanu?”, tad raksts “Kā atmest smēķēšanu” augstu reitosies, un lapa, kurā tas būs izvietots, kļūs populāra, kas palīdzēs pakalpojuma vai produkta noietam.
Pasūtītājam jāņem vērā, ka:
• Ir populāri jautājumi, ko Google saņem simtiem reižu dienā un, pēc kuriem jau ir optimizētas simtiem mājaslapas, sniedzot precīzu rezultātu uz meklētājprogrammas prasībām. Izcīnīt patstāvīgu vietu TOP 10 būs sarežģīti, jo Google ir sākusi veikt rotāciju, lai periodiski katra no šīm mājaslapām parādītos TOP 10;
• Ir retāk uzdoti jautājumi, kuri Google tiek ierakstīti apmēram reizi gadā. Jo vairāk tādus Google atrod mājaslapā, jo zemāku reitingu mājaslapai piešķir;
Atslēgvārdu izvēle Google – tas ir pirmais, bet ne galvenais informācijas avots. Atrodot vairākus desmitus populāru frāžu, iespējams novērtēt atdevi no tām citās mājaslapās. Tādā veidā var mācīties un izdarīt secinājumus no jau esošo līderu pieredzes, nevis pašam censties izgudrot velosipēdu.
Nepieciešams ieguldīt lielu darbu veicot konkrētas lietas:
• paplašināt un/vai precizēt atslēgvārdu un frāžu izlasi, kuras tiek ievadītas tīmekļa mākonī;
• atrast un apkopot tās vietnes sadaļas, kurās tie ir izmantoti, jo meklēšanas sistēma pirms reidošanas pārbauda un ņem vērā cik daudz lapās atslēgvārdi un frāzes parādās;

Tas nosaka kā būs izkārtota mājaslapas izvēlne, kāds būs programmas bloku izvietojums, un kāds būs lapas satura rāmis.
Kad ir noteikts pieprasījums, sastādīts semantiskais kodols un izstrādāta lapas struktūra, vērts pievērst uzmanību ekstrām, kas iekļautas mājaslapās, kurām ir augsts reitings. Par tādām tiek uzskatīts piemēra kalkulators, kas veic lapas apmeklējumu uzskaitījumu un video klipi. Tātad pasūtītājam savā mājaslapā jāiekļauj tas pats un vēl kaut kas papildus, lai būtu priekšā konkurentiem. 

4. Snaipera šāviens
Ja pasūtītājs ir nopietns un apzinās naudas vērtību, tad darbs pie mājaslapas sākas ar semantiskā kodola un tagu mākoņa izveidi. Pēc atslēgas frāžu grupēšanas un pārgrupēšanas, iegūstam priekšstatu par mājaslapu, kura tiks papildināta ar tekstu un attēliem, kā arī papildus atribūtiem, kurus nepieciešamas iekļaut vadoties pēc meklētājprogrammas uzskatiem.
Teksts pagaidām ir atslēgas frāžu kopums, kuras kopīraiters, strādājot pēc LSI (Latent Semantic Index) algoritmiem pārvērtīs par gatavu un lasāmu tekstu. Savukārt attēlus pasūtītājam ieteicams izgatavot speciāli mājaslapai. Atkarībā no uzņēmuma un preču specifikas var izlīdzēties ar kvalitatīvām bildēm kaut vai no mobilā telefona vai noalgot profesionālu fotogrāfu, ja preci “pērk ar acīm”. Jebkurā gadījumā tas būs pareizāk, nekā izvēlēties skaistus attēlus no publiski pieejamajām vietnēm, jo Google augstāk reito gan oriģinālu saturu, gan oriģinālas bildes. 

Pēc tam seko visgrūtāk prognozējamais posms – noteikt kāds būs potenciālais lapas apmeklētājs, sastādot viņa psiholoģisko portretu pēc 12 dažādiem rādītājiem: vecums, dzimums, izglītība, intereses, runas stils, iecienītie attēli un citiem. Ņemot vērā iegūto rezultātu, ir vieglāk veidot lapas saturu – rakstīt tādus tekstus, kas būs lasītājam viegli uztverami, ievietot tādus attēlus, kas piesaistīs uzmanību.
Ja tiek definēts, ka labāku efektu meklētājprogrammās dos kontekstuālā reklāma, tad arī mājaslapa tiek veidota pēc tādiem pašiem principiem. Tas darbojas tā, ka lietotājs ieraksta meklētājā konkrētu atslēgas frāzi un parādās uzņēmuma reklāma, kas motivē apmeklēt mājaslapu, lai tur atrastu atbildi uz savu jautājumu. Nonākot mājaslapā, potenciālais pircējs tiek mērķtiecīgi virzīts uz vēlamo rezultātu – pirkuma veikšanu.
Tā izskatās pilns darbību cikls, lai izveidotu mājas lapu:
• sameklēt un apkopot informāciju pēc kuras ir lielākais potenciālo lietotāju pieprasījumus;
• uz šo datu pamata būvēt mājas lapas struktūru;
• sarakstīt tekstus pēc LSI;
• veikt mājaslapas “montāžu” - dizainu, maketēšanu un programmēšanu;
• ievietot pēc LSI principiem izveidotos materiālus;

5. Mājaslapa ar hipnotisku iedarbību.
Mājaslapas ar hipnotisku iedarbību nav nekas jauns un pārsteidzošs – pēc šādiem principiem tiek strādāts jau vairākas desmitgades. Tomēr dažādu metodiku slēptā ietekme uz pircēja zemapziņu netiek īpaši afišēta, lai nodrošinātu to veiksmīgu darbību. Atšķirībā no snaiperu šāviņa mājaslapām, šajās netiek mudināts apmeklētāju neko konkrētu iegādāties. Mājaslapā neparādīsies tādas frāzes kā „pērc”, „iegādājies uzreiz”, „nenokavē pēdējā brīža atlaidi” un tamlīdzīgas. Tās ir direktīvas komandas, kuru mērķis ir veicināt vēlamās darbības veikšanu be liekas kavēšanās un domāšanas.
Savukārt mājaslapas ar hipnotisku efektu mērķis ir tās apmeklētājam radīt uzticību – slēptie signāli iedarbojas uz zemapziņu ļaujot indivīdam domāt, ka lapā atrodamajai informācijai var uzticēties, viņam neviens neko nemēģina „iesmērēt”. Direktīvās komandas ir pretrunā ar cilvēka dabu – ikviens vēlas pats pieņemt lēmumu un noteikt savu izvēli. 

Šādās lapās galvenā nozīme ir fotogrāfijām – to mērķis ir radīt pozitīvas emocijas un ļaut identificēt sevi ar attēlos redzamo. Ja tas notiek, tad lapas apmeklētājs jau zemapziņā ir pieņēmis lēmumu par pirkumu un visa pārējā informācija, ko viņš saņem no lapas, tikai pārliecina, ka pieņemtais lēmums ir pareizs.
Lai hipnotisko attēlu ietekmi pastiprinātu, nepieciešamas arī pareizi izveidots teksts, kas papildina bildi. Ar to palīdzību smadzenēs nostiprinās pārliecība, ka pirkums ir ne tikai emocionāls impulss, bet loģiskos faktos balstīts lēmums. Hipnotekstu trūkums ir tāds, ka tie var nesaturēt nepieciešamos atslēgvārdus, jo saturs netiek veidots pēc LSI principa. Tāpēc šādi teksti pārāk augstu nereitosies meklētājprogrammas rezultātos, bet tie piesaistīs apmeklētājus caur sociālajiem tīkliem un kontekstuālajām reklāmām.

Šādā veidā nav iespējams uzreiz pārdot dārgas lietas, piemēram, mašīnas, mājas, rotaslietas vai tādus specifiskus pakalpojumus kā grāmatvedības vai jurista. Ar mājaslapā atrodamo informāciju var vienīgi radīt patērētājam uzticību konkrētajam uzņēmuma un vēlmi sarunāt vizīti vai tikšanos klātienē, lai pārliecinātos, ka prece vai pakalpojums tiešām ir kvalitatīvi.
Rakstu sagatavoja WEB academy, vairāk informācijas meklējiet šeit