Pirmie soļi lauku tūrisma uzsākšanā

Pixabay.com

Tūrisms Latvijā attīstās gadu no gada, lai gan esam maza valsts, gan ārvalstu, gan iekšzemes tūristiem Latvijas lauki ir viena no izvēlēm plānojot atpūtu. Nav pārsteigums, ka iedzīvotāji vēlas attīstīt biznesu šajā nozarē, taču – ar ko sākt?

Ja pašam nav idejas par to, ko tieši vēlies darīt, bet zini, ka vēlies attīstīt lauku tūrismu, tad nepieciešams izzināt sabiedrības vēlmes. Interesējies par pieprasījumu, kas šobrīd ir visaktuālākais, kādu atpūtu cilvēki meklē. Izzinot tūristu vēlmes, varēsi attīstīt biznesu ražīgākajā virzienā.
Tad apskati pieejamās teritorijas, kas šobrīd ir pārdošanā, apzini, vai tajās ir atļauts būvēt ēkas un attīstīt tūrismu, noskaidro nosacījumus pie pašvaldības, kurā vēlies uzsākt biznesu. Atceries, ka svarīgākais nav uzreiz apbūvēt milzīgu teritoriju un ieguldīt kaudzi naudas. Sāc ar mazumiņu, tad novēro situāciju, un, ja ir pieprasījums, turpini attīstību.

Kad esi izzinājis klientu vēlmes un vajadzības un atradis vietu, atrodi savu lauciņu. Izlem – vai nodarbosies ar atpūtas tūrismu – nodrošināsi guļvietas, priecēsi viesus ar ainaviskiem skatiem, nodrošināsi mieru, klusumu, baudāmu ēdienu; vai pārstāvēsi aktīvo tūrismu – nodrošināsi laukumus sporta aktivitātēm ar visu inventāru, piedāvāsi laivošanu, izbraucienu ar SUP dēli vai kajakiem; vai varbūt būsi konkrētas nišas, piemēram, makšķerēšanas tūrisma pārstāvis – priecēsi viesus ar ezeriem, kuros ielaistas zivis, kur apmeklētāji varēs stāvot krastā, vai iebraucot laivu ezerā netraucēti baudīt klusumu un makšķerēt. Kad esi atradis savu lauciņu, attīsti teritoriju, lai tajā būtu pieejams viss piedāvājuma īstenošanai.

Kad esi izzinājis klientu vēlmes, attīstījis teritoriju un izvēlējies savu nišu – pārdod sevi! Sāc izvietot reklāmas gan sociālajos portālos, gan sludinājumu portālos, izveido sava biznesa profilu uzziņu katalogos, lai visiem ir pieejama informācija par tevi! Ja pašam pie rokas nav laba fotokamera, tad piesaisti cilvēku, kas sataisīs vizuāli patīkamas bildes. Varbūt izveido video stāstu par galamērķi vai pastāsti pats par to, kāpēc doties tieši uz šo vietu. Ja iespējams, atrodi iespēju kā par sevi pastāstīt plašākai auditorijai, piemēram, izvietojot rakstus par sevi plašsaziņas līdzekļos un dažādos interneta medijos.