Pirms izvēlies loģistikas pakalpojumu uzņēmumu – izvērtē 6 kritērijus

Ostas termināls, foto by cegoh, pixabay.com

Lai atrastu labāko loģistikas partneri, vispirms ir jāizvērtē biznesa vajadzības un paredzamie loģistikas pakalpojumi – vai būs nepieciešams vietējs vai starptautisks kravu pārvadātājs? Kāda būs piegādes ķēde? Vai Jūsu produkcijai būs nepieciešami kādi nestandarta kravu pārvadāšanas risinājumi? Ir svarīgi izvēlēties tādu pakalpojumu sniedzēju, kas spēs nodrošināt Jūsu uzņēmumam atbilstošu servisu un spēs iedziļināties Jūsu vajadzībās un palīdzēs biznesu attīstīt. Tas ir stāsts par uzticamību, par pieredzi un kompetencēm, ko izvērtēt nebūt nav vienkārši, jo daudzi tirgū pieejamie pakalpojumu sniedzēji pēc būtības piedāvā līdzīgus kravu pārvadāšanas pakalpojumus un izdarīt īsto izvēli var, vienīgi, rūpīgi iedziļinoties detaļās. 

Lai spētu salīdzināt dažādus pakalpojumu piegādātājus un variantus, piedāvājam izveidot atlases kritēriju plānu, kas palīdzēs sašaurināt izvēles iespējas un atrast biznesam piemērotāko partneri.

1. Ekspertīzes joma loģistikas pakalpojumos

Pastāv dažāda veida loģistikas pakalpojumu sniedzēji, tostarp visaptveroši piedāvājumi tiešsaistes veikalu pasūtījumu apstrādei un starptautiskai piegādei, muitas deklarēšanas pakalpojumi, starptautiska vērtīgu preču piegāde uz ārvalstīm, nodrošinot bruņotu drošību, bīstamo kravu piegāde, kravu piegāde ar īpašu temperatūras režīmu, ekspedīcijas pakalpojumi, kā arī pasta pakalpojumu komplekts tiešsaistes pasūtījumu starptautiskai masveida nosūtīšanai. Ne visi loģistikas uzņēmumi nodrošina to visu, daudzi no uzņēmumiem specializējas kādā noteiktā jomā, tādēļ pārliecinies, ka loģistikas pakalpojumu sniedzēja zināšanas ir piemērotas jūsu biznesam. 

Lai pārliecinātos par to, kāds ir piedāvāto loģistikas pakalpojumu klāsts un iespējas to pielāgot tieši Tavam biznesam – iepazīstini potenciālo partneri ar savu biznesu un tā iespējām, īstermiņa un ilgtermiņa biznesa vajadzībām un paklausies, ko viņi Tev iesaka! Kompetents loģistikas partneris Tev piedāvās stratēģisku pieeju, kā optimāli efektīvi tikt galā ar produkcijas izplatīšanu. 

2. Klientu apkalpošanas kvalitāte un sadarbības pieredze

Vai loģistikas pakalpojumu sniedzējs piedāvā izcilu klientu apkalpošanu, ātru saziņu un efektīvus risinājumus steidzamiem jautājumiem? Šie elementi ir atslēga, kas nozīmē, ka uzņēmums piešķir prioritāti savu klientu apkalpošanai. Pirms sadarbība ir uzsākta, parasti konstatēt klientu apkalpošanas līmeni ir grūti, tomēr ir daži kontroljautājumi, kas palīdzēs rast atbildes:

  • Pajautā, kāda ir viņu pieredze ar citiem biznesa partneriem un kādas ir saņemtās atsauksmes? Kā notiek sūdzību un problēmjautājumu risināšanas procesi?
  • Noskaidro, cik pieejams ir uzņēmums komunikācijā – vai Tev būs sava kontaktpersona, kas rūpēsies un atbildēs par Tava uzņēmuma kravu piegādi un piegādes kvalitāti?
  • Noskaidro, vai uzņēmums piedāvā kādus ērtus risinājumus un pašapkalpošanās iespējas, kas padarīs pasūtījumu procesu efektīvāku un ērtāku, piemēram, personīgais konts, kas ļautu augšupielādēt pasūtījumu datus Excel formātā, meklēt pasūtījumus un pārskatīt tos, saņemt rēķinus un nodrošina svītrkodu drukāšanu kurjera pakalpojumiem.
  • Atbildes uz šiem jautājumiem noteikti ļaus salīdzināt dažādus pakalpojumu sniedzējus un nojaust, cik veiksmīga un viegla varētu būt potenciālā sadarbība nākotnē.
3. Kravu pārvadājumu cena

Cena, ko pieprasa loģistikas pakalpojumu sniedzēji, ir ļoti svarīgs kritērijs, kas noteikti jāņem vērā. Pirms galīgā lēmuma pieņemšanas jums vajadzētu noskaidrot, vai cenu noteikšana ir pārskatāma? Vai ir kādas slēptās maksas? Ko ietver vienas piegādes cena? 

Parasti izmaksās, ko iekasē loģistikas uzņēmumi ir ietvertas transporta izmaksas, saņemšanas izmaksas, maksa par noliktavu, maksa par paņemšanu un iesaiņošanu, nosūtīšanas izmaksas un reizēm arī noteikta apjoma maksa (piemēram, minimālā mēneša maksa). Pārliecinieties par to, kādi pakalpojumi ir ietverti uzņēmuma nosauktajā cenā. Un atcerieties, ka Jums ir jāatrod līdzsvars starp cenu un pakalpojuma kvalitāti, tādēļ cena noteikti nebūs vienīgais kritērijs lēmuma pieņemšanai.  Kā optimizēt kravas pārvadājumu izmaksas, esam rakstījuši jau iepriekš.

4. Elastīga kravu vadība un spēja pielāgoties

Kā loģistikas pakalpojumu sniedzējs pārvalda kravas pārvadājumus? Kā tā reaģē uz mainīgajām tirgus vajadzībām? Parasti labs loģistikas partneris spēs ātri reaģēt uz mainīgajām tirgus vajadzībām. Tas, visticamāk, piedāvātu ātru un efektīvu risinājumu klientu īpašajai situācijai un pat piedāvā pielāgotus pakalpojumus un rīkus saviem klientiem, pamatojoties uz viņu biznesa prasībām. 

5. Loģistikas pakalpojumu ātrums

Cik ilgā laikā potenciālais partneris spēs izpildīt jūsu pasūtījumus? Cik ilgs laiks būs nepieciešams, lai pasūtījumus nonāktu galapunktā? Efektivitātei un ātrumam ir liela nozīme jūsu biznesā un klientu apmierinātībā. Jo īsāks ir laiks, kas nepieciešams pasūtījuma saņemšanai, pasūtījuma iesaiņošanai un nosūtīšanai uz loģistikas uzņēmuma galamērķiem, jo efektīvāks pakalpojums tas ir. 

6. Uzņēmuma uzticamība, licences un ilgtspēja

Jūsu biznesam ir svarīga loģistikas nodrošinātāja ilgtspēja, tādēļ izvēlieties uzņēmumu, kura panākumi un ilgtspējība ir pierādīti ilgtermiņā. Jo stabilāku biznesa partneri atradīsiet, jo vieglāk būs tikt galā ar visām iespējamām ārkārtas situācijām un steidzamām vajadzībām.

Izlasi arī: