Uzturvērtībām bagātākā arbūza daļa – starp mizu un kodolu

Pixabay.com

Iepriekš rakstījām par to, kā izvēlēties saldāko arbūzu. Tagad vēlamies pastāstīt par to, cik daudz vērtīgu vielu ir baltajā, bezgaršīgajā daļā starp zaļo mizu un rozā kodolu. Lai gan dzirdēti daudzi aizspriedumi par baltās mizas daļu, tajā ir daudz vērtīgu vielu! 

  • Baltā daļa satur tādus vitamīnus kā A, B6 un C, kā arī tā sastāvā ir kālijs un magnijs. Parasti iepriekšminētos vitamīnus un uztura bagātinātājus nesanāk uzņemt tik daudz, cik nepieciešams, tāpēc dzeram tos mākslīgi – tablešu veidā. Tomēr miza ir labs šo resursu avots.
  • Vēl tajā atrodams citrulīns, kas ir vērtīga aminoskābe muskuļu veselībai. Pateicoties citrulīnam muskuļu masa aug ātrāk, nekā parasti. Šis ir īpaši nozīmīgi cilvēkiem, kuri sporto un cenšas palielināt muskuļu masu. Tajā pašā laikā, libido un šķiedrvielu klātbūtne baltajā daļā veicinās svara zaudēšanu. Citrulīns ne tikai regulē muskuļu masu un svaru, bet arī samazina nemieru. Tas veicina labsajūtu un liek tai uzturēties ilgāk.
  • Augļa sastāvā ir urīndzenošas vielas, kas nodrošina liekā šķidruma izvadi no organisma.
  • Patērējot arbūza balto daļu, tiek paaugstināta organisma imūnsistēma.
  • Tajā atrodas daudz kālija, kas palīdz samazināt stresu. Kā arī kālijs samazina dažādu sirds slimību risku, piemēram, aterosklerozi, sirdstrieku, insultu.
  • Dažos pētījumos pierādīts, ka dabīgais cukurs, kas atrodams arbūzā, samazina rīta sliktumu grūtniecēm, kā arī noņem grūtniecības izraisītos pietūkumus.

Cerams, ka esi uzzinājis kaut ko jaunu par šo pietiekami nenovērtēto arbūza daļu! Ja apdomā tā turpmāko uzņemšanu, iesakām mizu (bez zaļās, cietās mizas) sakapāt smalkos gabaliņos un pievienot salātiem.

Gadījumā, ja esi nolēmis lietot arbūzu uzturā, lai uzlabotu veselības stāvokli, iepriekš konsultējies ar ģimenes ārstu, lai pārliecinātos, ka ar dabīgiem produktiem uzņemtās vielas un vitamīni, būs gana.