Vecmīlgrāvī nebūs pieejams karstais ūdens

Krāns, aukstais ūdens (Image by Henryk Niestrój from Pixabay)

Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa informē, ka, lai sagatavotos nākamajai apkures sezonai un savlaicīgi atklātu iespējamās bojājumu vietas siltumtīklos, kurām plīstot ziemā, nebūtu pieejams karstais ūdens un apkure, AS “Rīgas siltums” trešdien, 1. jūlijā, veiks siltumcentrāles “Vecmīlgrāvis” siltumtīklu hidraulisko pārbaudi, tādējādi iedzīvotājiem Vecmīlgrāvī nebūs pieejams karstais ūdens.

Karstā ūdens padeve tiks atjaunota 1 dienas laikā, ja nebūs bojājumu

Hidrauliskā pārbaude tiek veikta vienas dienas laikā. Karstā ūdens padeve tiks atjaunota jau tās pašas dienas vakarā, izņemot tās vietas, kur tiks atklāti bojājumi, iespējami karstā ūdens piegādes pārtraukumi līdz bojājumu novēršanai.

Iedzīvotāju drošībai, lai siltumtīklos radušos bojājumu gadījumā apkārtējā vidē neizplūstu karsts siltumnesējs (zaļganas nokrāsas ūdens), pirms hidrauliskās pārbaudes to atdzesē zem +45 grādiem, tāpēc karstā ūdens temperatūra pakāpeniski pazemināsies jau pirmdienas vakarā.

Pārbaudes laikā siltumtīkli ir paaugstinātas bīstamības objekti - siltumnesēja spiediens tajos sasniedz 16 atmosfēras.

Kāpēc pārbaude nepieciešama?

Hidrauliskās pārbaudes ir visefektīvākā metode, lai pārliecinātos par siltumtīklu drošību, tādējādi, samazinot apkures sezonā iespējamo siltumtīklu defektu skaitu. To laikā katru siltumtīklu posmu pārbauda ar paaugstinātu spiedienu. Hidraulisko pārbaužu laikā tiek kontrolēts cauruļvadu, armatūras, savienojuma atloku un kompensatoru blīvums. Droša un nepārtraukta siltumapgāde ir īpaši svarīga ziemā, kad, plīstot siltumapgādes caurulēm, avārijas situācijā pie zemām āra gaisa temperatūrām var aizsalt visa mājas apkures sistēma. 

“Rīgas siltums” lūdz iedzīvotājus nekavējoties ziņot par hidrauliskās pārbaudes laikā novērotajām ūdens noplūdēm siltumtīklos pa Klientu diennakts bezmaksas tālruni 80000090.

Par plānoto siltumenerģijas padeves pārtraukšanu savlaicīgi ir informēti namu īpašnieki un apsaimniekotāji, kuru pienākums ir informēt arī dzīvokļu īpašniekus.

“Rīgas siltums” atvainojas par sagādātajām neērtībām un aicina ar sapratni uztvert esošo situāciju.