Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Cik ilgi kalpo auto bremzes un kad jāmeklē bremžu remonts?

Auto bremžu sistēma ir tā lieta, par kuru gribas justies pilnībā drošam, tādēļ bremžu apkope ir viens no automašīnas ikdienas uzturēšanas darbiem, kuru noteikti nedrīkst ignorēt vai atlikt uz nenoteiktu laiku. Dažādām bremžu detaļām ir savs kalpošanas laiks, pēc kura ir jāveic bremžu remonts vai dažkārt jānomaina kāda detaļa. Cik ilgi darbojas auto bremzes un kad tās vajadzētu mainīt? Vai ir iespējams paša spēkiem konstatēt, ka bremzes nolietojušās? Izrādās, ir dažas lietas, ko vari darīt un kam pievērst uzmanību:

Kāpēc jāmaina bremžu klučus?

Bremžu kluči ir neatņemama automašīnas disku bremžu sistēmas sastāvdaļa, un savai drošībai ir ļoti svarīgi pārliecināties, vai tie ir labā stāvoklī. Disku bremzes palēlina un aptur automašīnu, izmantojot bremžu suportus. Tie ir kā liela metāla skava, kas spiež bremžu klučus pret bremžu diskiem jeb rotoriem. Rodas berze, kas palīdz samazināt automašīnas ātrumu un apturēt auto. Šī berze pamazām nodeldē bremžu klučus, to ļoti labi var redzēt, ja pavēro melnos putekļus uz auto riteņiem – tās nereti ir nodiluša tērauda atliekas.

Kā pārbaudīt, vai auto bremzes ir nolietojušās?

Ja bremžu kluči ir nodiluši, pirmais, ko pamanīsi, nospiežot bremzes, būs troksnis vai čīkstēšana bremzēšanas laikā. Šis troksnis parasti ir labi dzirdams, vienīgi – ja esi paradis braukt ar skaļi ieslēgtu mūziku, tad vari to nepamanīt. Bremzēšanas troksni nekādā gadījumā nedrīkst ignorēt, jo var gadīties, ka bremžu kluči ir nodiluši jau līdz metāla pamatplāksnēm, kas ievērojami samazinās apstāšanās spēku. Šādā situācijā bremzēšana var būt ievērojami lēnāka vai arī nenotikt vispār. Ja kluči netiek savlaicīgi nomainīti, beigās var ciest arī bremžu diski un var rasties pilnīgs bremžu zudums.

Otrs veids, kā uzzināt, ka ir pienācis laiks nomainīt bremzes, ir bremžu vizuāla pārbaude. Paskaties caur riteņu spieķiem -Tu, iespējams, redzēsi ārējo bremžu kluci, kur tas pieskaras bremžu diskam. Ja Tu to redzi, pārliecinies, ka uz bremžu kluča ir vismaz ~6cm materiāla. Ja tā ir mazāk, vajadzētu pārbaudīt bremzes un visticamāk vajadzēs nomainīt bremžu klučus.

Ja, apskatot spieķus, neredzi klučus, tad noņem priekšējo riteni un pārliecinies, vai nav nodiluma. Bremžu kluču nomaiņa bieži vien ir ļoti vienkāršs remonts, kas var izaugt par krietni sarežģītāku un dārgāku, ja izrādās, ka arī bremžu uzlikas ir nodilušas. Tādēļ, kā jau minēts iepriekš, ir svarīgi pēc iespējas ātrāk pamanīt signālus, kas var liecināt par bremžu nodilumu.

Citi bremžu problēmu indikatori

Ir arī citi bremžu problēmu simptomi, kas nav saistīti ar bremžu kluču nodilumu.

Mīksts pedālis – ja bremžu pedālis kļuvis mīksts un lēnām “iegrimst grīdā”, tas var liecināt par ūdeni vai gaisu bremžu šķidrumā. Cēlonis tam var būt šķidruma noplūdes sistēmā vai bremžu cilindra bojājumi.

Deg bremžu signāls - kad uz paneļa iedegas viens no sarkanajiem vai dzeltenajiem bremžu indikatoriem, tas var nozīmēt, ka automašīnai ir paredzēta pārbaude. Tā var arī būt Tava transportlīdzekļa viedā elektronika, kas brīdina par kādu problēmu.

Bremžu gaismas indikatori - Ieslēgta stāvbremze var izraisīt arī gaismas iedegšanos. Pārliecinieties, ka tas ir pilnībā izlaists, lai apstiprinātu, ka tas nav jautājums.

Metāliska čīkstoņa bremzējot – iespējams, liecina par bremžu kluču nodilumu.

Slīpēšanās skaņa brezmējot, varētu liecināt par to, ka bremžu suportā ir iekļuvusi grants vai akmens, ja tā - to ir viegli novērst. Taču tikpat labi slīpēšanās var būt arī eļļošanas trūkuma rādītājs.

Vibrācija bremzēšanas laikā – stūres kratīšana vai vibrācijas, kas rodas, iedarbinot bremzes, var liecināt par nevienmērīgu rotoru. Bremzēšanas laikā bremžu kluči apskauj rotorus, palēlinot auto kustību, ja gribi, lai brezmēšanās būtu līgana, rotoriem jābūt gludiem un vienmērīgiem.

Bremzējot, auto tiek vilts uz vienu pusi – šādu pazīmi var radīt bremžu suporta problēma. Iespējams, ka bremzēšanas laikā viens suports piemēro lielāku spiedienu un tā rezultātā nenotiek līdzsvarota apstāšanās.

Smaka pēc bremzēšanas – var būt pārkarsētu bremžu vai sajūga pazīme. Nekavējoties piestāj un pārliecinies, vai stāvbremze ir pilnībā atlaista. Ļauj bremzēm atdzist. Pretējā gadījumā Tu vari uzsildīt bremžu šķidrumu līdz vārīšanās temperatūrai un tas var radīt bremzēšanas problēmas.

Ja no riteņa rodas dūmi, iespējams, ir iestrēdzis bremžu suports. Šādā gadījumā turpināt braukšanu bez remonta nav droši.

Ne katrs bremžu troksnis vai simptoms nozīmē lielas izmaksas. Reizēm problēma ir viegli un ātri atrisināma, piemēram, nepieciešams vienkārši pievienot bremžu šķidrumu, atbrīvot auto no kādiem putekļiem vai akmeņiem. Taču tev ir jābūt pilnīgi pārliecinātam, ka nekļūdies! Ja tomēr bremzēšanas laikā parādās dīvaini simptomi – skaņas, smakas, vibrācijas – noteikti dodieties uz uzticamu autoservisu un veic bremžu sistēmas diagnostiku ar bremžu stendu, lai saprastu, vai nav nepieciešams nopietnāks bremžu sistēmas remonts.

Izlasi arī:


Bremzes, Photo by Jan Kopřiva from Pexels

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas