Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Ēd vakaros un turpini tievēt!

pexels.com

pexels.com

Visi ir dzirdējuši ieteikumu, ka atliek neēst pēc sešiem vakarā un liekie kilogrami kusīs kā sniegs. Tomēr reti kurš dodas gulēt jau ap deviņiem vai desmitiem, un, ja vēl vakaros ir darbs vai fiziskās aktivitātes – rodas dabīgs izsalkums. Aizmigt ar kurkstošu vēderu būs grūti, turklāt tas ir arī neveselīgi.

Galvenais, kas jāatceras – nevajadzētu uzņemt tādus produktus, kas satur rafinētos ogļhidrātus un cieti, piemēram, maizi, makaronus, rīsus, cepumus, jo tajos ir maz šķiedrvielu, bet daudz cukura. Turklāt, ja pēc to apēšanas nedodies vakara skrējienā, bet lien zem segas – organisms tos pārvērtīs tauku rezervēs jeb riepiņā uz vēdera.

Ko tad drīkstam ēst?

  • Vājpiena biezpiens – garšas uzlabošanai var pievienot nedaudz bezpiedevu jogurta un sasmalcinātus zaļumus (dilles, loki, pētersīļi). Jāatturas no sāls pievienošanas, jo tā var radīt tūsku un pampumu, aizturot uz nakti šķidrumu organismā.
  • Mozzarella siera nūjiņas – galvenais ievērot mērenību. Vienā nūjiņā ir apmēram 60 kkcal, 6g proteīna, 139mg kalcija un D vitamīns. Tā kā tās ir iepakotas atsevišķi, tad būs vieglāk sevi kontrolēt un apēst tikai divas.
  • Nepilna sauja riekstu – vislabāk mandeles vai valrieksti. Lai gan rieksti ir barojoši un var izraisīt smaguma sajūtu, ja apēdīsi nelielu daudzumu, būsi tikai ieguvējs. Rieksti satur proteīnu, vitamīnu E, selēnu, magniju un citas vērtīgas uzturvielas, ko organisms izmantos tava skaistuma un veselības vairošanai.
  • Cieti vārītas olas – viena ola satur tikai 78 kalorijas.
  • Ķirštomāti – lielisks našķis, ja, piemēram, skatoties filmu, prasās kaut ko graužamu. Mazie tomātiņi būs tikpat ērti iemetami mutē kā konfekte vai popkorns, bet labums no tiem – daudz lielāks. Turklāt tie satur daudz mazāk cukura kā burkāni.
  • Pilngraudu galete ar vienu ēdamkaroti zemesriekstu sviesta. Meklē veikalos zemesriekstu sviestu bez pievienota cukuru un sāls – tas būs vislabākais variants.
  • Humuss ar seleriju kātiem vai gurķi – šie dārzeņi ideāli papildinās humusa krēmīgo garšu. Turklāt ja humusu liksi plānā kārtiņā – uzņemsi niecīgu kaloriju skaitu.
  • Puse avokado uz pilngraudu galetes – sāta sajūtu radoša un veselīga uzkoda, kas dos daudz labumu organismam, un, ja ievērosi mērenību – neradīs draudus figūrai.