Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kāpēc mani māc nogurums?

Photo by Kaboompics .com from Pexels

Photo by Kaboompics .com from Pexels

Miegainība, nogurums, domas par to, ka tik ātrāk tikt mājās un ieritināties sedziņā un aizmigt… Ja šādas sajūtas rodas reti, tad tas ir pieņemami un nozīmē, ka gluži vienkārši esi noguris no šīs dienas. Savukārt, ja šīs sajūtas ir tavas ikdienas sastāvdaļa, kurām pat esi aizmirsis pievērst uzmanību pieraduma dēļ, pienācis laiks meklēt iemeslus un risināt problēmu!

Nereti vēlmi gulēt un nogurumu uzskatām par normālu parādību, “norakstām” to kā nogurumu garās darba dienas dēļ vai lielā enerģijas patēriņa dēļ, ko veicinājuši apkārtējie cilvēki, piemēram, ģimene. Taču to nevajadzētu tā atstāt un sadzīvot. Miegainības iemesli mēdz būt dažādi un katram cilvēkam atšķirīgi. Rakstā uzzināsi iemeslus, kāpēc nesanāk izgulēties.

Dzelzs trūkums organismā

Miegainība bieži saistīta ar dzelzs deficītu. Latvijā cilvēki bieži ar to saskaras, taču nenojauš par to, īpaši bieži dzelzs deficīts vērojams sievietēm. Atjaunot dzelzs krājumus palīdzēs šādi produkti - spināti, liellopa un jaunlopa gaļa, aknas, granātāboli, olas dzeltenums, aprikozes un pākšaugi. Ja ar to nepietiek, vai ikdienā nesanāk uzņemt tik daudz šo produktu, nepieciešams vērsties pie ārsta, kurš nozīmēs kā citādāk uzņemt nepieciešamo dzelzs daudzumu.

Depresija

Par psiholoģiska rakstura problēmām mūsdienās ir pieņemts runāt skaļi un tas ir jādara ar vien biežāk un skaļāk! Varbūt tu vēl aiz vien slēpies un nepievērs uzmanību savām emocijām, bet ja katru dienu no rītiem no gultas lien ārā ar riebuma sajūtu, knapi spēj piespiest sevi reaģēt uz desmito modinātāja zvanu un esi gatavs doties uz darbu vai studijām kaut vai pidžamā – laiks apmeklēt psihologu vai terapeitu! Viena no depresijas pazīmēm ir apātija un motivācijas trūkums, kas veido vēlmi palikt gultā un neko nedarīt. Iespējams tava miegainība saistīta ne tik ļoti ar miegu, kā vēlmi nozust no pasaules. Centies izprast sevi vai palūdz kādam palīdzību!

Cukurs pirms miega

Saldināto dzērienu lietošana vai saldumu ēšana pirms miega radīs lieku enerģiju, kuru organisms vēlēsies patērēt, līdz ar to miegs būs pazudis un, neskatoties uz to, ka būsi jau iekārtojies zem segām, iemigt nevarēsi vēl ilgu laiku. Centies izvairīties no saldumu patēriņa darba dienu vakaros, tas ne tikai uzlabos tava miega kvalitāti, bet arī novērsīs aptaukošanās iespējamību!

Neregulārs miega režīms

Ja vienu dienu dodies gulēt 23:00, otru 21:00, nākamo 4:00, citu 2:00 tas rada mulsumu organismam. Īsajās miega naktīs organisms nespēs atjaunoties, savukārt, garajās var gadīties, ka nakts vidū modīsies, jo ķermenis domās, ka laiks celties. Izplāno kārtīgi, kurš būtu tas laiks, cikos darba dienās varētu doties gulēt tā, lai tas katru dienu būtu daudz maz vienāds. Miega rutīna organismam nāks par labu un ātri vien jutīsies žirgtāks ikdienā un jutīsi, ka no rītiem ir kļuvis vieglāk pamosties.

Stress

Varbūt pienācis laiks paņemt pauzi no studijām vai darba? Paņem atvaļinājumu vai izplāno, kā vakaros varētu remdēt emocijas, kas sakrājušās dienas laikā. Saspringums un stress arī pasliktina miega kvalitāti. Ieplāno, piemēram, vakaros iet uz sporta zāli vai baseinu, vai meditē, vai dodies uz masāžām, vai vienkārši pastaigājies pa parku vienatnē. Atrodi nodarbi, kas palīdzēs tev atslēgties no ikdienas un mazinās saspringumu!

Galvassāpes vai migrēna

Arī šīs slimības varētu būt par pamatu nogurumam. Abu rezultātā parasti organisms jūtas noguris. Nepieciešams, konstatēt kāda veida galvassāpes tās ir un tad vērsties pie speciālista. Uzzini, kā vienu atšķirt no otra!

Vai zināji, ka miegainību ietekmē arī vide? Uzzini, kā aizkaru izvēle ieteikmē tava miega kvalitāti šeit!