Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kas notiks, ja Tu pārstāsi ēst cukuru?

Cukurs, Image by Bruno /Germany from Pixabay

Cukurs, Image by Bruno /Germany from Pixabay

Cukurs, cukurs, cukurs.. konfektēs, tējā un kafijā, desertos un pat zupās. Cukurs ir praktiski visur, pat augļi un dārzeņi satur cukuru. Tomēr, kas notiks, ja Tu pārstāsi ēst cukuru vai vismaz samazinātu tā daudzumu – atteiktos no visiem saldinātajiem dzērieniem, našķiem un ēdieniem?

Tev uzlabosies garastāvoklis un kognitīvās spējas

Apēdot ko saldu, īslaicīgi uzlabojas garastāvoklis, tomēr tas ir pavisam neilgs efekts. Ilgstoši esot paaugstinātam cukura līmenim asinīs, novājinās organisma spējas cīnīties pret stresu, tādēļ rodas slikts garastāvoklis. Tie, kas regulāri un lielos daudzumos patērē cukuru, ir depresīvāki cilvēki ar mainīgu garastāvokli. Turklāt cukurs, lai arī īslaicīgi samazina nogurumu mācību vai darba procesa laikā, patiesībā samazina koncentrēšanās spējas. Ja izslēgsi no uztura cukuru saturošus produktus, tad jau pēc pāris nedēļām jutīsies priecīgāks un vairāk spēsi koncentrēties un mērķiem un uzdevumiem.

Tomēr, ja slikts noskaņojums un depresija nav pārmērīga cukura dēļ, vērsies pie speciālista, kas Tev var palīdzēt atrisināt problēmas cēloni.

Tu jutīsies mazāk noguris

Bieži pieļaujam kļūdu – apēst ko saldu, ja jūtamies saguruši. Gan konfektes, gan citi cukuroti našķi un dzērieni “uzbūstos” enerģiju, tomēr ne uz ilgu laiku. Pēc tam tev nāksies saskarties ar pēkšņu un spēcīgu nogurumu. Sliktā ziņa ir tā, ka ja Tu šādi centies atgūt enerģiju ikdienā, tad iespējams, pamani, ka ar laiku nepieciešams arvien lielāks cukura daudzums, lai palielinātu enerģijas kāpumu. Ar laiku organisms vairs nespēj enerģiju uzturēt pietiekamā līmenī, ja pārmērīgi tiek lietots cukurs. Alternatīva cukuram ir ogļhidrāti – putras, pākšaugi un pilngraudu produkti.

Tev uzlabosies veselība

  • Pirmkārt, atsakoties no cukura vai vismaz samazinot uzņemtā cukura daudzumu, tev uzlabosies vispārējā imunitāte. Paaugstināts cukura līmenis asinīs samazina organisma spēju cīnīties pret dažādiem vīrusiem un citām slimībām.
  • Otrkārt, Tev normalizēsies asinsspiediens. Ja asinīs ir paaugstināts cukura līmenis, iespējams, Tev ir arī paaugstināts asinsspiediens.
  • Treškārt, tev uzlabosies sirdsdarbība. Pārlieku daudz cukurs veicina sirds un asinsvadu slimības, kas var būt cēlonis arī infarktam.
  • Ceturtkārt, Tev uzlabosies aknu darbība. Cukurs nodara lielu kaitējumu aknām. Regulāri lietojot uzturā pārāk daudz cukura, tas rada toksisku efektu aknām, gluži kā alkohols un palielina žultsakmeņu veidošanās risku.
  • Piektkārt, atceries, ka cukurs ir lielisks barības avots vēža šūnām. Tādēļ, samazinot cukura lietošanu uzturā, būs mazāks risks attīstīties onkoloģiskām slimībām un izplatīties audzējam Tavā organismā.
  • Tāpat tev uzlabosies arī zobu veselība! Jau no bērnības dienām tiek mācīts, ka cukurs bojā zobus. Un nekas nav mainījies – tas patiešām tā arī ir. Lietojot cukuru, mutes dobumā rodas lieliska vide dažādu baktēriju un kariesa attīstībai. Neaizmirsti gan apmeklēt zobu higiēnistu un zobārstu, lai laikus labotu cukura izraisītās zobu problēmas!

Tu novecosi lēnāk un izskatīsies labāk

Cukura samazināšana uzturā palēnina novecošanās procesus. Lietojot cukuru, tiek kavēta kolagēna un elastīna izstrāde organismā. Samazinot cukura patēriņu, manīsi, kā uzlabojas āda, samazinās pūtītes un āda kļūst elastīga, tvirta un mirdzoša.

Tu labāk gulēsi

Ikdienā daudz lietojot cukuru, rodas pēkšņs nogurums, kas nepazūd tiklīdz Tu atgulies. Patiesībā cukura pārmērīga lietošana rada pavisam nejauku sajūtu – esi pārguris, bet aizmigt un pilnvērtīgi izgulēties, lai atgūtu enerģiju, neizdodas. Tas ir tādēļ, ka cukura daudzums organismā neļauj pilnvērtīgi atslābināties, un tiklīdz samazināsi ikdienā uzņemtā cukura apjomu, tā šiem miega traucējumiem vajadzētu izzust. Protams, ja Tev tik un tā ir grūtības ar gulēšanu, tad jāvēršas pie speciālista pēc padoma. Iespējams, cēlonis būs meklējams citur.

Tev būs vieglāk atbrīvoties no liekajiem kilogramiem

Cukurs ir kaloriju bagāts produkts, kas nepārprotami liek par sevi manīt arī vizuāli. Diemžēl, kūkas gabaliņš ikdienā un saldinātas tējas ar cukuru, nereti ir viens no liekā svara iemesliem. Lai saglabātu sevi skaistā un sportiskā formā, atsakies no cukura un veic vingrojumus!

Lasi arī:

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...