Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Ko pastaiga dos tavam ķermenim un prātam?

Pixabay.com

Pixabay.com

Nesēdi mājās, ej pastaigās! Īpaši pavasarī, kad ik dienas daba mainās un kaut kas jauns mostas. Šis pašizolācijas laiks var būt īpaši piemērots, lai ikdienas pastaigu pusstundas garumā izveidotu par savu paradumu.

Ko tu iegūsi, ejot regulārās pastaigās?

  • Radošāku prātu – kā piezīmējis prestižais žurnāls "The New Yorker", Džeimsa Džoisa un Virdžīnijas Vulfas labākie darbi radušies pastaigās; arī filozofs Kants savas idejas attīstījis tieši pastaigās!
  • Iespēju apkopot domas – pateicoties papildus skābeklim, smadzenes sāk darboties aktīvāk. Tas, kas iekšā sēžot, šķita neiespējams, ārā pēkšņi atrisinās pats no sevis!
  • Brīvāku telpu domām – staigāšana neprasa daudz uzmanības, tādēļ to var veltīt citiem jautājumiem
  • Patīkamu vienatni – bet labāk pastaigāties dabā, nevis pilsētā. Tas attiecas arī uz visu iepriekšējo, jo domas labāk raisās dabā, kur ir mazāk detaļu, kas novērš uzmanību
  • Sakārtotas idejas – pastaigājoties, izvēloties maršrutus un to variācijas, mēs sakārtojam pasauli ap sevi. Tas palīdz pēc tam koncentrēties arī citiem darbiem, kur nepieciešams sakārtot iekšējo pasauli
  • Laiku, lai noklausītos savus iecienītākos mūzikas albumus, labu audiogrāmatu vai podkāstu – staigājot mēs īpaši labi uztveram apkārtējo informāciju, arī austiņās
  • Uzlabotu sirds un plaušu veselību, stabilāku asinsspiedienu un holesterīna līmeni, mazāku sirdsslimību risku un vēl, un vēl, un vēl daudzus citus ieguvumus veselībai
  • Mazāku iespēju iedzīvoties liekajā svarā, bet labāku vispārējo muskuļu tonusu, kā arī locītavu elastību

Vislabākais rezultāts sasniedzams tad, ja ik dienas dosies vismaz 30 minūšu pastaigā, taču, ja tas nav iespējams – derēs arī pats mazumiņš, tikai katru dienu!