Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Veselīga diēta veicina svara zaudēšanu

Pixabay.com

Veselīga diēta nenodrošina ātru svara zaudējumu, taču tā ir visefektīvākā ilgtermiņā. Ievērojot veselīgu uzturu un mainot savus ēšanas paradumus, vidēji nedēļā iespējams zaudēt pus kilogramu svara.

Šeit atradīsi ieteikumus, kas jāņem vērā, lai mainītu savus ēšanas paradumus uz organismam draudzīgākiem.

  • Īpaša uzmanība jāpievērš sāļajām uzkodām. No uztura jāņem ārā žāvēta gaļa, nekādā gadījumā nevajadzētu lietot žāvētu gaļu, kas apcepta saulespuķu eļļā. Arī kartupeļi frī nav ieteicami uzturā. Salīdzinoši – 100 gramos vārītu kartupeļu ir vien 70 kaloriju, bet 100 gramos frī ir 500 kaloriju.
  • Pirms katras ēdienreizes nepieciešams dzert ūdens glāzi. Ūdeni nevajadzētu aizstāt ar veikalos nopērkamajām sulām.
  • Ja kādreiz ir vēlme pēc sulas glāzes, labāk apēst kādu augli. Sula satur fruktozi, kas ir tīrs cukurs.
  • Lai uzturētu sevi formā, nejūtot bada sajūtu, ēdiena šķīvī vienmēr 50% jābūt dārzeņiem. Dienā vajadzētu apēst 500 - 600 gramus dārzeņu. Runājot par augļiem – dienas deva ir 200 – 300 grami svaigu augļu.
  • Bez pārmetumiem drīkst ēst vājpiena biezpienu, tas ir labs olbaltumvielu avots. Kā skaidro uztura speciāliste Liene Sondore, olbaltumvielas ir cilvēka pamatu būvmateriāls.
  • Ja ir vēlme pēc saldumiem, tos atļauts ēst līdz 15:00, vēlākais 16:00, lai tie paspēj sadegt un pārstrādāties līdz vakaram. Saldumos ir vienkāršie ogļhidrāti, tajos ir liekas kalorijas un tauki.
Lai būtu vieglāk izveidot precīzu uztura plānu, nepieciešams veidot 2 nedēļu uztura dienasgrāmatu. Tajā jāpieraksta viss apēstais, ieskaitot laiku un daudzumu. Vadoties pēc dienasgrāmatā rakstītā, vieglāk izanalizēt, ko nepieciešams mainīt ikdienas ēšanas paradumos.

Šādus ieteikumus no uztura speciālistes Lienes Sondores saņēma šova “Ievas jaunās pārvērtības” dalībniece Evija Rubene. Savukārt, ēdamistabas “Lapsas Māja” saimniece un konditore Liene Zemīte dalījās vienkāršā deserta receptē, ko ēst var arī cilvēki, kuri seko līdzi savam uzturam. Vairāk skaties video zemāk!

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...