Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Bērnu slimnīcā jaunietim atsaka operāciju un ar pārlauztu stieni kājā nosūta mājās

Bērnu Klīniskās universitātes slimnīcas atjaunotā Dienas stacionāra telpas. Foto: Zane Bitere/LETA

Bērnu Klīniskās universitātes slimnīcas atjaunotā Dienas stacionāra telpas. Foto: Zane Bitere/LETA

Jolanta no Saulkrastu puses uzrunājusi TV3 raidījumu “Bez Tabu”, jo viņas dēlam nācies piedzīvot vairākas veselības likstas, taču Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā (BKUS) viņus esot “sūtījuši mājās”.

Pērnā gada pavasarī, kad Jolantas dēls vēl bijis nepilngadīgs, viņš iekļuva smagā avārijā braucot ar motorolleru. Sadursmē gūta vaļējs augšstilba lūzums un rokas pirksta lūzums.

BKUS cietušajam veica operāciju, kā rezultātā viņa augšstilbā ievietots stienis.

Šī gada februārī situācija pasliktinājās – neveiksmīgu apstākļu dēļ nu jau pilngadīgais puisis atkal satraumē kāju un nokļūst BKUS. Tur noskaidro, ka ievietotais stienis ir pārlūzis.

Tiek nozīmēta atkārota operācija, taču tās rītā Jolantai un dēlam tiek paziņots – operācija nenotiks, varat doties mājās. Iemesls – slimnīcas nepietiekamo resursu dēļ.

Jaunais operācijas datums gan vēl tikšot precizēts.

Pēc vairākām dienām Jolanta joprojām nav saņēmusi ziņu no BKUS, tādēļ dēlu nogādāja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcā. Tur viņiem ārsti skaidro, ka stienis, kas puisim ievietots augšstilbā, ir pavisam neatbilstošs.

Pēc trīs stacionārā pavadītām dienām beidzot tiek veikta sekmīga četrarpus stundas ilga operācija.

BKUS raidījumam sniedza rakstisku komentāru par šo situāciju, skaidrojot, ka iemesli plānveida operācijas atcelšanai var būt dažādi, tai skaitā neatliekamas operācijas, kas jāveic slimnīcā, bet visos gadījumos slimnīca informē vai viņa likumisko pārstāvi par pārcelšanas iemeslu un turpmāko rīcību. Ar pacientu par ieplānoto operācijas laiku slimnīca sazinās, kad ir noteikts konkrēts operācijas datums.

Savukārt Nacionālajā veselības dienestā norāda, ka šajā situācijā neesot bijusi pietiekama komunikācija starp pacientu un ārstniecības iestādi.

“Pacientam ir tiesības uz informāciju par veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas iespējām, kas ir noteikts Pacientu tiesību likumā. Pakalpojuma pārcelšanas/atlikšanas iemesli var būt dažādi – gan medicīniskas indikācijas, gan iestādes iespējas, un slimnīcas pienākums ir to pietiekami izskaidrot,” skaidro dienestā.

Bērnu Klīniskās universitātes slimnīcas atjaunotā Dienas stacionāra telpas. Foto: Zane Bitere/LETA

Bērnu Klīniskās universitātes slimnīcas atjaunotā Dienas stacionāra telpas. Foto: Zane Bitere/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие советы

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas