Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Plāno noteikt lielākus administratīvos soda apmērus gaisa satiksmes pārvaldības jomā

Foto: Edijs Pālens/LETA

Foto: Edijs Pālens/LETA

Satiksmes ministrija (SM) plāno noteikt lielākus administratīvo soda apmērus gaisa satiksmes pārvaldības un aeronavigācijas pakalpojumu, gaisa kuģu ekspluatācijas un aviācijas personāla uzraudzības jomā, liecina SM sagatavotais un Tiesību aktu portālā iesniegtais likumprojekts.

SM norāda, ka Civilās aviācijas aģentūrā ir veikts ASV Federālās aviācijas administrācijas audits, lai pārbaudītu Latvijā reģistrēto gaisa kuģu ekspluatantu un aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēju darbības atbilstību Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas konvencijas prasībām.

Audita rezultātā konstatēta neatbilstība par nesamērīgi zemiem sodu (sankciju) apmēriem civilās aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošuma jomā.

Tādējādi likumprojektā iekļauti grozījumi, lai paaugstinātu maksimālos sodu apmērus juridiskajām personām par administratīvajiem pārkāpumiem gaisa kuģu ekspluatācijas jomā un gaisa satiksmes pārvaldības un aeronavigācijas pakalpojumu jomā, kā arī ir paaugstināts maksimālais soda apmērs fiziskajām personām aviācijas personāla uzraudzības jomā līdz maksimālajam naudas soda apmēram, kāds Latvijā ir atļauts fiziskām personām - līdz četri simti soda vienībām jeb 2000 eiro.

Atsevišķos pantos, ievērojot samērīguma principu, izslēgts brīdinājums kā soda veids.

Likumprojekts paredz precizēt un ieviest jaunas tiesību normas par administratīvo atbildību par pārkāpumiem, kas izdarīti ar bezpilota gaisa kuģi un tā sistēmu, un, lai noteiktu pieteikuma bezpilota gaisa kuģu lidojumiem un citu dokumentu iesniegšanas un izsniegšanas kārtību, izmantojot Bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēmu.

Piemēram, likumprojekts bezpilota gaisa kuģu jomā paredz administratīvo atbildību par lidojuma veikšanu ar bezpilota gaisa kuģi bez atbilstošas tālvadības pilota kvalifikācijas, kā arī administratīvo atbildību par bīstamu izstrādājumu vai vielu pārvadāšanu ar bezpilota gaisa kuģi.

Foto: Edijs Pālens/LETA

Foto: Edijs Pālens/LETA

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие советы

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas