Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Slēptie iemesli, kādēļ mēs pieņemamies svarā

Plus size sieviete, Photo by Madrona Rose on Unsplash

Plus size sieviete, Photo by Madrona Rose on Unsplash

Ikvienam skaidrs, ka populārākā svara zaudēšanas formula ir vienkārša: mazāk ēst, vairāk kustēties, tomēr patiesībā ir vēl virkne citu faktoru, kas var izraisīt svara pieaugumu – šie faktori izriet gan no mūsu dzīvesveida, gan ieradumiem, veselības stāvokļa u.c. Kādi tad ir vieni no izplatītākajiem svara pieauguma cēloņiem, par ko ne vienmēr aizdomājamies?

Par maz miega

Miega nozīme labas veselības nodrošināšanā ir milzīga. Turklāt ir pētījumi, kas norāda, ka miega trūkums var veicināt svara pieaugumu, uzkrājot taukus organismā un liekot justies vairāk izsalkušam.

Pārtika ar “Zemu tauku saturu”

Veikali ir pārpildīti ar dažādiem beztauku produktiem, zema tauku satura desertiem, pat cepumiem un gatavajiem ēdieniem. Jā, tauku saturs šajos produktos, iespējams, ir zemāks, taču bieži vien tie izceļas ar lielu cukura daudzumu, kas satur pietiekami daudz kaloriju, lai izraisītu svara pieaugumu. Tādēļ noteikti izlasi etiķeti un pievērs uzmanību kopējam kaloriju daudzumam.

Stress

Kad esam pakļauti stresam, ķermenis sāk izdalīt stresa hormonu jeb kortizolu, kā rezultātā var palielināties apetīte. Rodas tieksme pēc ēdiena, saldām uzkodām un našķiem. Ja tai ļausies bieži, ātri vien sāksi pieņemties svarā, tādēļ šādās situācijās centies tikt galā ar stresa situācijām, piemēram, meditējot, dodoties pastaigā vai veicot elpošanas vingrinājumus. Ja tomēr roka stiepjas pēc našķa – izvēlies augļus vai dārzeņus.

Porcijas izmērs

Nereti mēs mēdzam ēst vairāk nekā mums vajadzētu – to veicina arī pārtikas veikalos un kafejnīcās piedāvāto porciju izmērs, kas arvien palielinās. Lai izvairītos no pārmērīgi lielām porcijām, ēd lēnām. Vari mēģināt ievērot delnas lieluma principu – porcijai vajadzētu būt tik lielai, lai to varētu novietot un saturēt uz abām plaukstām jeb riekšavas lieluma porcija.

Vecums

Ar gadiem vielmaiņa kļūst lēnāka un visbiežāk vecums nāk arī ar izmaiņām dzīvesveidā – daudzi kļūst mazkustīgāki nekā jaunībā. Līdz ar to – jo vecāks kļūsti, jo lielākas pūles jāpieliek, lai uzturētu sevi formā. Tādēļ jo īpaši jāpiedomā pie pilnvērtīga un sabalansēta uztura.

Mazkustīgs dzīvesveids

Liela daļa cilvēku mūsdienās lielāko dienas daļu sēžot birojos, mājās pie TV vai automašīnās… Pavadot dzīvi šādi, svaru kontrolēt būs grūti. Tādēļ ir vērts pievērst uzmanību, lai tomēr vismaz pārējā laikā tiktu izmantotas iespējas izkustēties – uz veikalu, piemēram, vari doties kājām nevis ar auto, mazāk laika pie tv, vairāk laika pastaigām vai sportiskām aktivitātēm.

Medikamenti

Jau zināms, ka svara pieaugumu var radīt dažādas veselības problēmas, bet patiesībā ir arī medikamenti, kuru blakusparādība ir svara palielināšanās – piemēram, steroīdi, insulīns u.c. Tomēr nevajadzētu atteikties no zālēm, kuras ārsts ir izrakstījis, ja rodas šaubas par svara pieaugumu – konsultējies ar savu ārstu.

Noskaties arī Agritas stāstu no šova "Ģimene burkā" par to, kā radās viņas problēmas ar lieko svaru un kā viņa ar tām tiek galā. Agrita ir tipiskais stresa ēdājs.

Tevi varētu interesēt arī:

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...