You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Pieci soļi, kā savu hobiju pārvērst par veiksmīgu biznesu

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Mums daudziem ir savi hobiji un dažādas aktivitātes, kam veltām brīvo laiku. Bet vai esat kādreiz aizdomājušies - kā būtu, ja ar savu hobiju varētu nopelnīt naudu? Par pieciem svarīgākajiem soļiem, kā savu hobiju pārvērst par biznesu, stāsta Luminor bankas finanšu eksperte Jekaterina Ziniča.

Neatkarīgi no tā vai brīvajā laikā šujat, veidojat rotaslietas, stādāt, remontējiet, gatavojat izcilus ēdienus vai varbūt spējat izveidot vērtīgus digitālos produktus - daudzus no šiem un līdzīgiem hobijiem ir iespējams pārvērst par savu personīgo biznesu. "Daži no minētajiem ieteikumiem ceļā uz savu biznesu šķietami var pārklāties, citi liek atgriezties pie sākotnējiem soļiem un mainīt noteikto stratēģiju, taču tas viss ir pieņemami, veidojot savu biznesu. Galvenais - nebaidīties no gaidāmā un būt gatavam mesties izaicinājumos, veltot laiku savam biznesam," izceļ Jekaterina Ziniča.

Mēģiniet pārdot savu hobiju

Pirmais solis, lai materializētu savu hobiju, ir jāpamēģina pārdot to, ko radāt, neatkarīgi no tā, vai tas ir produkts vai pakalpojums. Piedāvājiet savu pakalpojumu vai produktu vispirms draugiem vai radiem, tālāk jau plaši pieejamās platformās un sekojiet līdzi atsauksmēm un tendencēm. Svarīgi saprast, kāpēc klienti interesējas tieši par jūsu piedāvāto produktu vai pakalpojumu, un kas ir tas, kas jūs atšķir no citiem. Sperot šo pirmo soli un analizējot pieprasījumu pēc jūsu piedāvātās preces vai pakalpojuma, iespējams iegūt noderīgu informāciju, kas ļaus pamanīt gan esošos trūkumus un nepieciešamos uzlabojumus, gan konkurences priekšrocības.

Izpētiet tirgu un atrodiet savu nišu

Nozīmīgs solis ir saprast, kas ir jūsu potenciālie klienti, kas viņiem ir vajadzīgs vai trūkst un kā jūsu piedāvātais produkts vai pakalpojums var apmierināt šīs vajadzības. Lai to spētu paveikt, ieteicams veikt rūpīgu un daudzveidīgu informācijas apkopošanu. Noteikti analizējiet konkurentus - izpētiet tos cilvēkus, kuri piedāvā līdzīgus produktus un pakalpojumus, viņu sociālo tīklu kontus, e-veikalus un tīmekļa lapas. Pētot konkurentus, uzdodiet sev jautājumus - ko un kā viņi pārdod? Kādas produktu īpašības tiek izceltas? Kādas atsauksmes atstāj klienti - par ko viņi ir apmierināti un kas viņiem pietrūkst?

Nereti dažādas produktu inovācijas var atrast citās valstīs, tāpēc apskatiet arī ārvalstu tendences - dažādus internetveikalus, Google meklēšanas tendences, aktuālos forumus vai, piemēram, Etsy platformu u.tml. Svarīgi atcerēties, cik svarīga ir personīgā saziņa - dažkārt pietiek aprunāties ar cilvēkiem Facebook grupās vai klātienes tirdziņos, lai noskaidrotu, ko interesantu vai noderīgu jūs varat viņiem piedāvāt. Izmantojiet arī mākslīgo intelektu (MI), lai rastu atbildes, attīstītu savu ideju un tās realizāciju.

Plānojiet, kādi izdevumi radīsies

Nākamais svarīgais solis ir novērtēt, kādi būs izdevumi, lai spētu hobiju pārvērst par savu biznesu. Sāciet ar budžeta veidošanu - tajā jāiekļauj visas sākotnējās izmaksas, ieskaitot uzņēmuma reģistrēšanu, kā arī līdzekļus, kas būs nepieciešami sākotnējai inventarizācijai, mārketingam u.tml. Tiesa, tāpat kā mājas būvniecībā, budžetā ir nepieciešams paredzēt vismaz 10-20% neplānotiem izdevumiem, kas atkarīgi no jūsu darbības sarežģītības un sākotnējām investīcijām.

Ja jums nav pietiekami līdzekļu, lai uzsāktu savu biznesu, ieteicams sākt ar pakāpenisku uzkrājumu veidošanu, kā arī izmantot pieejamos valsts uzņēmējdarbības finansēšanas atbalsta instrumentus, piemēram ALTUM vai LIAA, inkubatorus un citus pieejamos resursus. Tāpat iespējams uzrunāt investorus vai potenciālus sadarbības partnerus, kas varētu finansiāli atbalstīt idejas īstenošanu.

Efektīvai finanšu pārvaldībai ir nepieciešams arī atsevišķs bankas konts, kas paredzēts tikai biznesam. Vairumā gadījumu tas ir ne tikai obligāts, bet arī palīdzēs vienkāršot grāmatvedību, nodokļu sagatavošanu un naudas plūsmas pārvaldību.

Izstrādājiet savu biznesa plānu

Detalizēta plāna izstrāde ir viens no svarīgākajiem soļiem ceļā uz savu biznesu. Vai tas būtu brīvā formā veidots dokuments vai informācijas kopsavilkums piezīmēs, tajā jāiekļauj jūsu biznesa būtība un jāsniedz atbildes uz jautājumu, kāpēc potenciālajiem klientiem ir nepieciešams jūsu piedāvātais pakalpojums vai produkts. Plānā jāapsver uzņēmējdarbības modelis, piegādātāji un jums nepieciešamās kompetences. Tāpat padomājiet, kādas kompetences ir jūsu draugu un paziņu lokā, ar ko varat konsultēties, no kā mācīties.

Arī mārketinga un pārdošanas stratēģijas izstrāde ir ļoti svarīga, lai hobiju pārvērstu par augošu uzņēmumu. Pat vienkāršs plāns ir daudz labāks nekā fragmentāra un nepārdomāta rīcība. Finanšu eksperte iesaka sākt ar labi organizēta sociālo tīklu konta izveidi, kas atspoguļotu jūsu uzņēmuma identitāti un regulāri tiktu atjaunots. Lielākajā daļā sociālo tīklu ir arī e-komercijas funkcijas, tāpēc dažkārt, atkarībā no jūsu biznesa vajadzībām, iespējams iztikt arī bez internetveikala izstrādes.

Neaizmirstiet, ka biznesa plāns ir dinamisks, tāpēc tas regulāri jāpārskata un jāatjaunina, pielāgojoties izmaiņām tirgū vai biznesa stratēģijā. Attīstoties šo dokumentu mēdz pieprasīt arī potenciālie investori, tāpat tas ir nepieciešams, lai iegūtu valsts piedāvāto finansējumu uzņēmējdarbības uzsākšanai. Šajā gadījumā, protams, svarīga būs arī forma - plāns tikai galvā nederēs, tas jāuzliek uz papīra.

Izlemiet, kādā veidā reģistrēsiet darbību

Atkarībā no plānotās darbības apjoma, veida un mērķa ir jāveic uzņēmējdarbības reģistrācija, izvēloties darboties kā individuālam komersantam vai juridiskai personai. Jāatzīst, ka cilvēki, kuri savu hobiju pārvērš par biznesu, sākotnēji visbiežāk izvēlas darboties kā individuālie komersanti. Jebkurā gadījumā - pirms pārvēršat savu hobiju par biznesu, svarīgi izpētīt visus juridiskos aspektus, lai nodrošinātu to, ka jūsu darbības ir legālas un saskaņā ar valstī noteiktajiem likumiem.

Informāciju sagatavoja Inese Kronberga, Luminor sabiedrisko attiecību vadītāja.

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas