Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

"Mazie zaļie cilvēciņi", iespējams, nemaz nav zaļi. Zinātniekiem jauni atklājumi

Ja mēs atklāsim citplanētiešu dzīvi, kāda tā izskatīsies? Retorisko jautājumu uzdevusi vietne Space.com.

Mēs nevaram to zināt, bet, kā norāda astronomu grupa, kas reģistrē lavandas krāsas organismu unikālo ķīmisko sastāvu – citplanētiešu dzīvības meklējumos tagad varētu tikt iesaistītas arī violetās baktērijas.

Jaunā pētījumā norādīts, ka šie mikrobi varētu būt dominējuši uz Zemes mūsu planētas vēstures sākumā un ir labi piemēroti, lai parādītos tālās pasaulēs, kas riņķo ap blāvām sarkanām zvaigznēm, kuras ir mazākas par mūsu Sauli.

Kā paziņojumā norāda pētījuma līdzautore Lisa Kaltenegere no Kornela universitātes: “Violetās baktērijas var izdzīvot un attīstīties tik dažādos apstākļos, ka ir viegli iedomāties, ka daudzās dažādās pasaulēs violeta krāsa var būt vienkārši jaunā zaļā krāsa.”

Uz Zemes - vienīgās mums zināmās planētas, uz kuras pastāv dzīvība, dzīvība sevi uztur, pateicoties skābekli ražojošai fotosintēzei, ko virza hlorofils - pazīstamais zaļais pigments, ko lielākā daļa organismu izmanto, lai izmantotu saules gaismu. Tā tas notika tikai pirms aptuveni 2,4 miljardiem gadu, kad sīkas zili zaļās aļģes, ko sauc par cianobaktērijām, pirmās zināmās fotosintēzes sugas, sāka izmantot hlorofilu, lai izmantotu saules gaismu un oglekļa dioksīdu vielmaiņas enerģijas iegūšanai, un kā blakusproduktu izdalīja skābekli.

Pirms tam mikroorganismi ieguva vielmaiņas enerģiju, izmantojot saules gaismu, izmantojot violeti pigmentētu molekulu, ko sauc par retinālu, kura, iespējams, radās vēl pirms hlorofila. Ja retināls eksistē arī citās tālās pasaulēs, zinātnieki uzskata, ka molekulas unikālo pirkstu nospiedumu varētu pamanīt ar topošajiem zemes un kosmosa teleskopiem.

Expanding the Search For Life To Purple Planets