Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

"Ādažu čipsi" ražotnē par 300 000 eiro veidos saules paneļu parku

Saules paneļi. Foto: Paula Čurkste/LETA

Saules paneļi. Foto: Paula Čurkste/LETA

Saules paneļu parka izveidē SIA "Orkla Latvija" zīmola "Ādažu čipsi" ražotnē investēti vairāk nekā 300 000 eiro, informēja "Orkla Latvija" pārstāvji.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka saules paneļu parkā izvietoti 528 saules paneļi, kuru kopējā jauda ir 250 kilovati, kas nodrošinās 14% atjaunojamās elektroenerģijas no kopējās ražošanas elektroenerģijas patēriņa. Projekts veikts ar mērķi rūpēties par ilgtspējīgu ražošanu un palielināt zaļās enerģijas izmantošanu pārtikas produktu ražošanā.

"Ādažu čipsu" ražotnes vadītājs Niks Bisenieks atzīmē, ka "Ādažu čipsi" jau kādu laiku strādā pie elektroenerģijas patēriņu samazināšanas, un patlaban ražotnē nodrošina 51% zaļās elektroenerģijas no kopējā ražošanas patēriņa.

Tāpat "Orkla Latvija" pārstāvji norāda, ka saules parka izveide un ilgtspējīgu ražošanas procesu ieviešana ir daļa no uzņēmuma ilgtspējas stratēģijas apkārtējās vides aizsardzībai. Uzņēmuma pārstāvji atzīmē, ka līdz 2025.gadam ražošanā paredzēts izmantot līdz 60% atjaunojamās enerģijas no uzņēmuma kopējā enerģijas patēriņa, par 65% samazinot ražošanas siltumnīcgāzu emisijas un par 30% - vērtību ķēdē ārpus pašu darbības.

"Orkla Latvija" pārstāvji atzīmē, ka uzņēmums turpina pāreju uz elektroenerģiju no atjaunojamiem resursiem arī citās uzņēmuma ražotnēs. Patlaban zaļā elektroenerģija tiek nodrošināta arī "Laima" saldumu ražotnei un "Orkla Latvija" loģistikas centram 50% apmērā, "Staburadze" ražotnei - 47% apmērā, savukārt "Orkla Latvija" administrācijas ēkai Rīgā, Miera ielā - arī 47% apmērā. Uzņēmums īsteno Ilgtspējas stratēģiju piecos virzienos, apkārtējās vides aizsardzībā, ilgtspējīgu izejmateriālu ieguvē, par uzturu un labsajūtu, par drošiem produktiem un rūpēm par cilvēkiem un sabiedrību.

Tāpat "Ādažu čipsi" veicis pāreju uz zaļo elektrību un CO2 emisijas samazinājumu par 23% - ražotnē veikti uzlabojumi kartupeļu noliktavas ventilācijas sistēmā, kas ļauj samazināt elektroenerģijas patēriņu un uzlabot kartupeļu uzglabāšanas apstākļus, ieviests Mežu uzraudzības padomes sertificēts kartons visu "Ādažu" čipsu produktu transporta iepakojumam, kā arī radīti "Ādažu" pupiņu kraukšķi un "Ādažu čipsu" līnija "Mazāk sāls".

Jau ziņots, ka "Orkla Latvija" koncerna apgrozījums 2022.gadā bija 111,059 miljoni eiro, kas ir par 2,1% mazāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās 2,8 reizes un sasniedza 6,046 miljonus eiro. 2023.gada finanšu rezultāti vēl nav publicēti.

Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Spilva", "Gutta", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".

Saules paneļi. Foto: Paula Čurkste/LETA

Saules paneļi. Foto: Paula Čurkste/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas