Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Aptiekā pērk zāles bērnam, bet čekā parādās līdzmaksājuma summa – Veselības ministrija skaidro, kā rīkoties

Vai pensionāri varēs nemaksāt līdzmaksājumu aptiekās? Intervija ar Veselības ministriju

Janvārī spēkā stājās jaunais zāļu cenu modelis. Ministrija solīja, ka dārgākās zāles kļūs lētākas, bet lētākās - nedaudz dārgākas. Līdz ar jaunajām cenām ieviesta vēl kāds jaunums - maksa par farmaceita pakalpojumu, kur 75 centus par katru izsniegto recepšu medikamentu aptiekai maksā valsts, bet vēl 75 - pacients. Tīmeklī par izmaiņām radušās arī neskaidrības, uz kurām atbildes meklēja raidījums “360 Ziņneši”.

Apritējuši teju divi mēneši kopš spēkā stājies jaunais zāļu cenu modelis. Tīmeklī joprojām daudz iedzīvotāju neskaidrības par to, kādēļ 75 centi tagad parādās čekā. Ar šiem jautājumiem Ziņneši devās uz Veselības ministriju.

Ministrijas pārstāvis Oskars Šneiders skaidro, ka jaunā recepšu zāļu cenu veidošanas sistēma paredz, ka zāļu cenu aptiekā veido ražotāju cena, lieltirgotavas uzcenojums, aptiekas uzcenojums par iepakojumu un farmaceita pakalpojuma samaksa. Un farmaceita pakalpojuma samaksa ir daļa no aptiekas ieņēmumiem.

Skaidrs, ka bērni no šī līdzmaksājuma ir atbrīvoti, bet vairākkārt internetā cilvēki dalījušies ar gadījumiem, kur vecāki sūdzas, ka zāles pirktas bērnam, bet čekā tāpat parādās šī iekasētā līdzmaksājuma summa.

Atbildot, kā šādi gadījumi var rasties, Šneiders skaidro: “Šādai situācijai īsti būt nevarētu, jo bērni līdz 18 gadu vecumam ir atbrīvoti no farmaceita pakalpojuma maksas. Sistēmā vienkārši to nav iespējams izdarīt. Tas, kam būtu jāpievērš uzmanība - vajadzētu paskatīties čekā, vai gadījumā tomēr nav redzams, ka šo te farmaceita maksu par bērnam pirktajām zālēm nesedz pilnā apmērā valsts. Tur būtu jāpapēta čeks.”

“Jebkurā gadījumā es aicinu iedzīvotājus aptiekā paņemt čeku uz mājām, pēc tam ir iespējams arī iepazīties un, ja gadījumā tur ir kādas neatbilstības, par to var tad sazināties ar Veselības ministriju vai Nacionālo veselības dienestu, un mēs izskaidrosim situāciju. Ja būs kāda neatbilstība, tad, protams, ir iespējams vērsties aptiekā un naudiņu saņemt atpakaļ,” tā ministrijas pārstāvis.

Vairāk skaties sižetā.

Foto: Ekrānuzņēmums no sižeta

Foto: Ekrānuzņēmums no sižeta

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas