Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Bērni visbiežāk izmanto uzticības tālruni, lai risinātu emocionālas problēmas

Foto: Zane Bitere/LETA

Foto: Zane Bitere/LETA

Bērnu aizsardzības centra (BAC) bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 šī gada deviņu mēnešu laikā saņēmis 5569 zvanus, un nedaudz vairāk nekā puse no tiem saņemti no bērniem un jauniešiem, aģentūru LETA informēja BAC pārstāve Simona Saule.

Visvairāk zvanu - 64% - ir par emocionālām problēmām, savukārt 15% gadījumu tiek zvanīts, lai runātu par domstarpībām ģimenē. Tāpat 14% gadījumu zvanītāji vēršas pēc atbalsta saistībā ar veselības sarežģījumiem, bet retāk - 3% gadījumu - konsultācijas nepieciešamas jautājumos, kas skar problēmas savstarpējās attiecībās un izglītības iestādēs.

Uz Uzticības tālruni zvana gan bērni, gan pieaugušie. Kā rāda statistika, 51% zvanītāju ir bērni, visbiežāk - 58% gadījumu - 12 līdz 15 gadu vecumā. Savukārt 16 līdz 17 gadu veci bērni zvana 30% gadījumu.

Kā rāda konsultantu novērojumi, nereti viens zvanītājs vēlas runāt par vairākām problēmām. Piemēram, šogad sniegtajās vairāk nekā 5500 konsultācijās fiksētas ap 13 000 dažādu emocionālu problēmu, kuras piedzīvojuši bērni un pieaugušie.

Reizēm zvanītāji vēlas dalīties arī pozitīvās emocijās, un Uzticības tālruņa konsultanti labprāt uzklausa arī šādus zvanus.

"Mums ir svarīgi, lai par Uzticības tālruni bērniem un pusaudžiem zinātu katrs bērns un jaunietis Latvijā, jo mēs nodrošinām atbalstošu un drošu vidi, kur saņemt palīdzību jebkurā diennakts stundā - gan tad, kad bērns ir nonācis sarežģītā situācijā, gan tad, ja vienkārši gribas padalīties savās emocijās," uzsver Bērnu labbūtības veicināšanas departamenta direktors Ako Kārlis Cekulis.

Pieaugušajiem visvairāk konsultāciju sniegtas situācijās, kad vecākiem radušās problēmas ar bērniem, kuras viņi pašu spēkiem nespēj atrisināt, un apmēram tikpat daudz zvanu saņemti arī no bērniem par problēmām ar vecākiem.

Speciālistu palīdzība bijusi nepieciešama gadījumos, kad piedzīvotas attiecību problēmas, emocionāla vardarbība, grūtības saskarsmē ar bērnu, uzvedības problēmas, konfliktsituācijas vai strīdi, kā arī disciplinēšanas grūtības. Tāpat zvanītāji gribējuši runāt par vecāku savstarpējām attiecībām un attiecībām ar citiem radiniekiem.

Saistībā ar veselības problēmām šogad visvairāk zvanu saņemti par mentālās veselības izaicinājumiem. Zvanītāji vēlējušies runāt par saskarsmes grūtībām, identitātes, dzīves mērķu un dzīves jēgas izaicinājumiem, zemu pašvērtējumu un psihiskām saslimšanām.

Savukārt savstarpējo attiecību jomā aktuālas bijušas attiecību problēmas - emocionālā vardarbība, vēlme veidot attiecības, simpātiju izrādīšana, kā arī šķiršanās.

Uzticības tālruņa konsultantu atbalsts bijis nepieciešams arī gadījumos, kad piedzīvoti sarežģījumi izglītības iestādēs, piemēram, konfliktsituācijas ar pedagogiem, retāk - ar vienaudžiem. Atbalsts bijis nepieciešams arī saistībā ar emocionālo vardarbību un uzvedības problēmām.

Cekulis min, ka mūsdienu izteikti digitālajā vidē pusaudžiem pastāv liels risks saskarties ar vardarbību interneta vidē, tāpēc būtisks BAC darba elements ir ar interneta drošību saistītie jautājumi, par ko centrs regulāri izglīto jauniešus un sniedz atbalstu tiem jauniešiem, kuri izjutuši pārdzīvojumus saistībā ar internetā redzēto.

Līdz 14. decembrim Uzticības tālrunis informatīvā kampaņā bērnu un jauniešu vidū tieksies popularizēt Uzticības tālruņa numuru 116111, kā arī aktualizēs drošību internetā.

Palīdzību un atbalstu bērniem un jauniešiem iespējams saņemt vairākās vietās. Uzticības tālrunis bērniem un pusaudžiem 116111 nodrošina bezmaksas un konfidenciālu atbalstu visu diennakti, un palīdzību iespējams saņemt arī čatā vietnē "uzticibastalrunis.lv".

Uzticības tālrunis katru gadu saņem no 7000 līdz 8000 zvanu. Pērn saņemti 7745 zvani.

Foto: Zane Bitere/LETA

Foto: Zane Bitere/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas