
Foto: Ieva Čīka/LETA
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis vairākas patērētāju sūdzības par SIA "Bite Latvija" praksi automātiski pieslēgt papildu pakalpojumus bez klientu skaidras piekrišanas. Reaģējot uz iedzīvotāju neapmierinātību, PTAC ir uzsācis izvērtēšanu un aicina patērētājus rūpīgi sekot līdzi izmaiņām līgumos, kā arī nepieciešamības gadījumā rakstveidā vērsties pie pakalpojuma sniedzēja.
Par šo situāciju institūcija informējusi arī savā oficiālajā "Facebok" lapā.
Sūdzības aktualizējušās laikā, kad "Bite Latvija" paziņojusi par jauna obligāta maksas pakalpojuma ieviešanu visiem privātpersonu klientiem. No 2026. gada 1. janvāra uzņēmums ieviesīs drošības un atbalsta sistēmu "Bite Pamatkomplekts", kas maksās 1,98 eiro mēnesī un būs automātiski iekļauta visiem lietotājiem bez iespējas atteikties.
Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka jaunais pakalpojums ietver arī kiberkrāpniecības apdrošināšanu. Finanšu nozares asociācijas dati liecina, ka šī gada pirmajos deviņos mēnešos četrās lielākajās bankās reģistrēti vairāk nekā 19 000 krāpšanas gadījumu, un kopējie patērētāju zaudējumi sasnieguši gandrīz 19 miljonus eiro. Teju puse gadījumu saistīti ar telefonkrāpniecību, bet iedzīvotāji visbiežāk sastopas ar viltotiem zvaniem, pikšķerēšanas e-pastiem, krāpnieciskām saitēm un viltus veikaliem.
"Bite Latvija" uzsver, ka tehnoloģiski risinājumi vien nespēj pilnībā pasargāt lietotājus no psiholoģiskajām manipulācijām, tādēļ uzņēmums uzskata šādu drošības pakalpojumu par nepieciešamu visiem klientiem.
Taču patērētāju vidū izskan bažas par obligātā maksājuma ieviešanas pamatotību un godīgumu, kas arī ir pamats PTAC izvērtēšanai. Institūcija sola sekot līdzi uzņēmuma rīcībai un izvērtēt, vai jaunā pakalpojuma ieviešana neatbilst negodīgas komercprakses pazīmēm.
Lasi arī:
"Bite" klientiem no nākamā gada tiks ieviests jauns obligāts maksas pakalpojums

Foto: Ieva Čīka/LETA
