Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Kā ir mainījies pieprasījums pēc dažādiem pakalpojumiem Covid-19 ietekmē?

Biznesa tendences, Photo by Carlos Muza on Unsplash

Biznesa tendences, Photo by Carlos Muza on Unsplash

Ja pirms dažiem mēnešiem daudzi vēl cerējām, ka Covid ierobežojumi būs īslaicīgi un reiz dzīve atgriezīsies ierastajās sliedēs, tad šobrīd ir jau skaidrs, ka tā, kā bija iepriekš, vairs nebūs nekad. Pandēmijas laiks ir būtiski mainījis un ietekmējis gan uzņēmējdarbības vidi, gan iepirkšanās paradumus, un šeit nav runa tikai par noteiktajiem ierobežojumiem saistībā ar Covid-19 izplatību. Nav noslēpums, ka arvien lielāka nozīme ir digitālajai pasaulei, digitālajām mārketingam un uzņēmuma spējai piesaistīt klientu uzmanību internetā.

Kur palikuši klienti? Vai tiešām viss ir “uz pauzes”?

Ikdienā daudzi uzņēmēji ir pakļauti noteiktiem ierobežojumiem un redz, ka veikalos “pa durvīm” ienāk mazāk klientu nekā tas bija iepriekš. Ir tāda sajūta, ka viss ir “uz pauzes”. Jāteic, ka dažas jomas patiešām Covid ietekmē tiek iepauzētas, tomēr ja paraugāmies dziļāk – patērētāji un klienti nekur nav pazuduši. Tas, kas pašlaik notiek – ļoti strauji mainās iepirkšanās paradumi. Ja agrāk brīvā laikā lielākā daļa klientu devās uz veikaliem, lai izstaigātu un apskatītu preces klātienē, kā arī pamanītu kādus jaunumus, veiktu produktu izpēti, tad tagad arvien vairāk cilvēku šo ceļojumu veic internetā. Un šeit nav runa tikai par sociālo tīklu patēriņu, kas pieaug visā pasaulē.

Ja analizē Google atslēgvārdu meklējumus – tad ļoti daudzās jomās redzams, ka pieprasījums un konkrēti meklējumi internetā ir ārkārtīgi strauji pieauguši. Īpaši pieprasījums palielinājies, piemēram, būvmateriālu un celtniecības materiālu nozarēs, kā arī visās tajās jomās, kas saistītas ar mājokli, ērtībām. Tieši ārkārtas situācijas laikā šīs jomas piedzīvoja iepriekš neredzētu pieprasījumu “pīķi” internetā, kas turpina pieaugt joprojām. Redzams, ka cilvēki aktīvāk meklē visu, kas saistīts ar māju un mājas kā vides iekārtošanu – sākot no remonta un būvgružu izvešanas, beidzot ar aizkaru un mēbeļu audumiem u.c.

Tāpat daudzi pievēršas saviem hobijiem un meklējumu skaits interneta tīmeklī pēc makšķernieku un mednieku veikaliem un aksesuāriem, dažādiem hobijiem, ar ko var nodarboties mājās pieaug. Šogad ļoti aktīvi palielinājās interneta meklējumi arī stādaudzētavām un dažādām dārzkopības tēmām, kas sasaucas gan ar mājas dzīvi, gan hobijiem.

Visi zinām, ka viena no vissmagāk skartajām nozarēm – viesnīcas un viesu nami, patiešām piedzīvo milzīgu kritumu, samazinoties tūristu pieprasījumam. Tomēr, neraugoties uz to, vietējo Latvijas iedzīvotāju interese par viesu namiem Latgalē, Vidzemē, Kurzemē ir pieaudzis. Tāpat vairāk meklē atpūtu pie dabas, piknika vietas, atpūtas iespējas ar bērniem u.c. Jā, iespējams, vietējais pieprasījums nenosedz visu to, ko agrāk deva ieceļotāji, tomēr tas liecina par nepieciešamību vairāk strādāt tieši uz iekšējo tirgu.

Pieprasījums pēc saimniecības precēm internetā kopš pandēmijas sākuma teju trīskāršojies. Tāpat pēc sadzīves tehnikas – gan tirdzniecības, gan remonta. Cilvēki vairāk nekā jebkad iepriekš meklē jaunas veļas mašīnas, putekļu sūcējus, gāzes plītis. Acīmredzot, dzīve mājās, ļauj pievērsties lietām, kas iepriekš atstātas novārtā un mēs vairāk sākam novērtēt kārtību ap sevi.

Arī interneta tehnoloģiju loma pieaug. Ik gadu septembra mēnesī aug meklējumi pēc datoriem, datortehnikas, bet šogad septembrī šis kāpums bija lielāks nekā iepriekšējos pāris gados redzēts.

Minētās ir tikai dažas no populārākajām jomām, ko aplūkojām, taču tādu ir daudz. Digitālajai videi ir arvien lielāka nozīme klientu piesaistē. Un uzņēmumiem pamazām ir jāsāk pieņemt, ka arī turpmāk liela daļa klientu izvēlēsies tos pakalpojumu sniedzējus, kas būs viegli sasniedzami tieši internetā, par kuriem būs gana daudz uzticamas informācijas un kuri būs pietiekami redzami. Lai cik grūti to būtu pieņemt, veikalu fiziskās durvis, iespējams, ka nākotnē tiks virinātas arvien retāk.

Vai Tavs uzņēmums interneta vidē spēj piesaistīt klientus?

Protams, ka ne katrs meklējums internetā beidzas ar pirkumu – taču šis viss skaidri parāda, ka Latvijā, līdzīgi kā daudzās pasaules valstīs, iepirkšanas paradumi mainās. Arvien retāk pircēji “nejauši” paies garām vai ienāks jūsu veikalā, arvien biežāk viņi meklē pakalpojumus internetā. Un patiesībā veltīgi ir cerēt, ka pandēmijas ierobežojumu atcelšana varētu pēkšņi pagriezt laiku atpakaļ un klienti “izkāps” no interneta.

Tas, kam šajā situācijā vajadzētu pastiprināti pievērst uzmanību – kā Tavs uzņēmums izskatās internetā, cik daudz klienti par Tevi atrod, ko uzzina? Vai atrod tikai tie, kas konkrēti meklē Tavu mājaslapu, vai arī tie, kas meklē pakalpojumus? Šobrīd cilvēki vairs nestaigā gar veikalu plauktiem – viņi sērfo tīmeklī un tur meklē pakalpojumus.

Tāpat ļoti svarīgi ir neizdarīt kļūdainus secinājumus, ka tava nozare piedzīvo kritumu, vadoties tikai no to klientu skaista, kas ienāk pa veikala durvīm. Izpēti, vai tiešām pieprasījums ir samazinājies kopumā vai vienkārši pārcēlies uz internetu, kur šos klientus pārķer Tavi konkurenti? Ja neesi pārliecināts, ar ko sākt – noteikti sazinies ar mums!

Kur investēt un kur ietaupīt?

Kamēr vieni uzņēmumi veiksmīgāk pielāgojas situācijai un aktīvi komunicē internetā, veido kampaņas un rūpējas par to, lai klienti visā savā iepirkšanās ceļojuma laikā dažādās interneta vietnēs atrastu informāciju par uzņēmumu, citi rūpīgi pārskata izdevumus. Šeit noteikti ir jāizvērtē, kāda veida izdevumus ir iespējams samazināt un kādiem vajadzētu būt prioritāriem. Iespējams, ja mazāk nāk uz veikaliem, var pārskatīt nekustamā īpašuma un biroju telpu nepieciešamību. Taču noteikti jāpārdomā divreiz, pirms izlem ietaupīt uz mārketingu. Patiesībā šobrīd tas, iespējams, ir viens no nozīmīgākajiem virzieniem, kuru vajag attīstīt, lai sasniegtu savus klientus tur, kur viņi meklē pakalpojumus – internetā!

Par kādiem jautājumiem Tev kā uzņēmējam vajadzētu padomāt:

1. Vai Tavam uzņēmuma ir mājaslapa? Cik labi tā strādā?

2. Kādus instrumentus Tu izmanto, lai ievilktu mājaslapā apmeklētājus?

3. Vai Tu zini, kā ir mainījušies iepirkšanās paradumi Tavā konkrētajā nozarē?

4. Vai informācija par Tavu uzņēmumu internetā sasniedz arī tos, kas nav atnākuši tieši uz Tavu mājaslapu, bet vienkārši “Sērfo tīmeklī”?

5. Vai Tu vērtē savas zināšanas kā pietiekami labas, lai pats varētu ar visu tikt galā?

 Ja kāds no jautājumiem Tevi samulsināja, droši vērsies pēc padoma! Mūsu pieredze un atbalsts palīdz uzņēmējiem sasniegt savu auditoriju, parādīt savu uzņēmumu un runāt par dažādiem pakalpojumiem un iespējām.
Mēs ticam, ka vislabākie un uzticamākie padomi ir jāmeklē pie savas jomas profesionāļiem. Droši sazinies ar mums, un mēs atradīsim veidu, kā palīdzēt tavam uzņēmumam šajā pārmaiņu laikā!

Izlasi arī:


Biznesa tendences, Photo by Carlos Muza on Unsplash

Biznesa tendences, Photo by Carlos Muza on Unsplash

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas