Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Liepājas mērs: "Pašvaldība Liepājas lidostā ik gadu līdzfinansē aptuveni vienu miljonu eiro. "

Liepājas lidosta. Foto: LETA

Liepājas lidosta. Foto: LETA

Pēc ilgāku gadu pārtraukuma 2017.gadā tika atjaunota gaisa satiksme starp Liepāju un Rīgu, pirms tam Liepājas lidostas attīstībā investējot lielus līdzekļus. Taču, sākoties Covid-19 pandēmijai, šie lidojumi tika pārtraukti. Pandēmija beigusies, bet lidojumi tā arī nav atsākušies.

"airBaltic" sabiedrisko attiecību daļa skaidro, ka šajā gadā pastāvīgus lidojumus uz Liepāju lidsabiedrība neatsāks, tomēr diskusijas un plāni par šo lidojumu iespējamību tālākā nākotnē joprojām ir aktuāli uzņēmuma dienas kārtībā. Lidojumu neatsākšana tiek skaidrota ar mazā tipa lidmašīnu trūkumu: "Pandēmijas laikā lidojumi konkrētajā maršrutā tika apturēti, jo spēkā bija Covid-19 ierobežojumi un pastāvēja ļoti zems pieprasījums."

Savukārt 2023. gadā neesam atgriezušies pie šī maršruta, jo airBaltic flotē vairs nav mazāka tipa lidmašīnu, kā tas bija vēl pandēmijas laikā.

"Pēdējā Bombardier Q400 (vietu skaits – 76) lidmašīna, kas izpildīja arī lidojumus uz Liepāju, atstāja floti šī gada janvāra beigās, bet pašreiz uzņēmuma rīcībā ir viena tipa flotes gaisa kuģi – Airbus A220-300 ar 145 vietu ietilpību. No rentabilitātes viedokļa izdevīgāk ir uzturēt viena tipa floti. Pēc lidsabiedrības aprēķiniem, ņemot vērā potenciālo pieprasījumu un reisu aizpildījumu, maršruts Rīga-Liepāja-Rīga pašreizējos apstākļos nebūs rentabls. Tas nozīmē, ka izmaksas pārsniegs ieņēmumus," skaidro Augusts Zilberts – AS "airBaltic" sabiedrisko attiecību speciālists.

Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš komentē:

"Liepājas valstspilsētas pašvaldība Liepājas lidostu ik gadus līdzfinansē aptuveni viena miljona eiro apmērā. Ja raugāmies no tieša finansiālā izdevīguma, esot pašvaldības kapitālsabiedrībai, tās primārais mērķis nav pelnīt. SIA “Aviasabiedrība “Liepāja”” stratēģiskais uzdevums ir veicināt reģionālās ekonomikas attīstību, kas panākams, nodrošinot Liepājas un reģiona starptautisku sasniedzamību, vienalga, vai tas attiecas uz regulāriem pasažieru, kravu pārvadājumiem, biznesa aviāciju vai čarterreisiem."

Lai arī šobrīd nav regulāro pasažieru reisu, svarīgi, ka Liepājas lidosta jebkurā diennakts laikā ir spējīga un apkalpo jebkuru lidojumu, kas ir augstvērtīgas reģionālās ekonomikas attīstības un izaugsmes pamats.
Šajā brīdī Liepājā atrodas airBaltic Pilotu akadēmijas bāze, tehniskais angārs, birojs, un tur izvietotas deviņas Pilotu akadēmijas mācību lidmašīnas, ko izmanto lidsabiedrības studenti.

Marta sākumā lidsabiedrība publicēja 2022. gada konsolidētos finanšu rezultātus un ilgtspējas pārskatu, kas uzrādīja pozitīvus uzņēmējdarbības rādītājus. Pērn airBaltic strādājusi ar 32 miljonu eiro pamatdarbības, uzrādot būtisku kāpumu salīdzinājumā ar 2021. gadu. Turklāt lidsabiedrības ieņēmumi pārsnieguši 500 miljonus eiro, uzrādot 145% pieaugumu.

"Kopumā, runājot par tūrisma nozari un aviācijas industriju, varam novērot, ka, neraugoties uz inflāciju un enerģētikas krīzi, cilvēki 2023. gadā joprojām labprāt ceļo un dara to ar pieaugošu tendenci. Iespējams, tas joprojām ir pozitīvs efekts pēc Covid-19 laika, kad pasažieri, īpaši jaunākā paaudze, vēlas izbaudīt brīvību un iespējas ceļot. Vienlaikus varam sacīt, ka tūrisma industrija kopumā ir atveseļojusies, par ko liecina arī šogad pēc pandēmijas radītās pauzes notikušais centrālais Baltijas tūrisma notikums, izstāde Balttour, kur piedalījās arī airBaltic, dažādi tūroperatori, tūrisma un viesmīlības nozares pārstāvji gan no Latvijas, gan Baltijas, gan citām valstīm."

Dati rāda, ka šī gada februārī lidsabiedrība pārvadājusi gandrīz 233 tūkstošus pasažieru jeb par 86% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Tas nozīmē, ka lidsabiedrība mērķtiecīgi virzās pretī pirmspandēmijas rezultātiem, un visdrīzāk šī gada laikā tos varētu arī sasniegt vai pat pārsniegt.

"Pieprasījums ir stabils un ar augšupejošu tendenci, un šogad airBaltic turpinās paplašināties gan attiecībā uz flotes izmēru (pašreiz mūsu rīcībā ir 39 lidmašīnas, šogad plānots saņemt vēl septiņas), gan pārvadātajiem pasažieriem, gan veiktajiem lidojumiem, galamērķiem un darbinieku skaitu," skaidro lidsabiedrības pārstāvis.

Arī starptautiskās prognozes liecina, ka aviācijas nozare saglabā savu straujo atveseļošanos pēc pandēmijas, bet tomēr, tā kā ceļotgribētāju ir daudz, lidsabiedrības pasaulē no šī pieprasījuma nedaudz atpaliek, un tas var nozīmēt streikus, lielākas rindas un darbinieku trūkumu Eiropas lidostās šovasar.

Liepājas lidosta. Foto: LETA

Liepājas lidosta. Foto: LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие советы

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas