
Foto: freepik
Vai nav kaitinoši, ja citi auto vadītāji nelieto pagrieziena signālus, negaidīti iegriežoties blakus joslā vai nobraucot no šosejas? Un dažu modeļu vadītājiem šai jautājumā ir sliktāka reputācija nekā citiem - īpaši BMW.
Lai labāk izprastu šo fenomenu, DiscoverCars.com, veica pētījumu, noskaidrojot, kuru modeļu auto vadītāji visretāk lieto pagrieziena signālus.
Eksperimenta ietvaros izvēlējās novērot sešus krustojumus ar aktīvu auto satiksmi. Pieci no novērojumiem tika veikti Rīgā - Jūrkalnes ielā Šampētera apkaimē; pagriezienā uz Ķīpsalas ielu pie Vanšu tilta; satiksmes rotācijas aplī pie tirdzniecības centra "Ozols" Ķengaraga apkaimē; Granīta un Krustpils ielu krustojumā Šķirotavas apkaimē; kā arī Pļavnieku apkaimē. Viens novērojums tika veikts Iecavas pilsētā, Rīgas un Edvarta Virzas ielu krustojumā.
Katrā no krustojumiem komanda pavadīja vismaz pusstundu, veicot detalizētu novērojumu par to, kuru modeļu auto vadītāji lieto vai nelieto pagrieziena signālus. Iegūtā informācija mums ļāva piemērot procentuālu rezultātu katram no novērotajiem auto modeļiem. Kopumā tika novērotas 1493 automašīnas.
Ikviens auto modelis, kas iekļuva pirmajā desmitniekā, tika novērots vismaz 29 reizes. Modeļi, kuru novērojumu skaits bija mazāks, netika iekļauti pētījuma beigu datos.
Auto modelis, kura vadītāji visbiežāk nesignalizēja par pagriezienu, bija BMW - komanda novēroja, ka 19,3% BMW vadītāju nelietoja pagrieziena signālus!
Visu pārējo auto modeļu kopējais signālu nelietošanas biežums bija 11,4%, kas ir ievērojami zemāks rādītājs.
BMW vadītājiem piemīt reputācija par pagrieziena signālu nelietošanu. Viens iemesls varētu būt tāds, ka šī auto ražotāja vecākajos modeļos pagrieziena signāla slēdzis ir ievērojami grūtāk lietojams.
Ja vairums pagrieziena signālu slēdžu paliek pozīcijā, līdz tie tiek pārvietoti atpakaļ, vecāku BMW modeļu signāla slēdzis uzreiz pats atgriežas centrā. Ja vadītājs pēc tam mēģinās pagriezt slēdzi uz otru pusi, lai to izslēgtu, automašīna signalizēs par plānotu pagriezienu pretējā virzienā.

Foto: freepik
