
"WhatsApp" aplikācija. Foto: Pexels
Pasaulē populārākā ziņapmaiņas platforma “WhatsApp”, kuru ik mēnesi izmanto aptuveni 2,8 miljardi lietotāju, saskaras ar lietotāju neapmierinātību un draudiem masveidā dzēst lietotni. Iemesls – uzņēmums paziņojis par reklāmu ieviešanu platformā, kas līdz šim bija brīva no šāda veida satura.
Saskaņā ar britu laikrakstu “Daily Mail”, lietotni pārvaldošais tehnoloģiju gigants “Meta”, kuram pieder arī “Facebook” un “Instagram”, plāno “WhatsApp” reklāmas ieviest pakāpeniski, tuvāko mēnešu laikā, neatkarīgi no lietotāja atrašanās vietas.
Kā norādīts “Meta” publicētajā bloga ierakstā, reklāmas netraucēs lietotāju privātajām sarunām, un netiks pārtraukta arī pilna šifrēšana (“end-to-end encryption”), kas ir viena no “WhatsApp” pamatiezīmēm. Pagaidām reklāmas parādīsies tikai sadaļā “Status”, kas tika ieviesta 2017. gadā un ļauj lietotājiem dalīties ar foto un video ierakstiem, kas pazūd pēc 24 stundām.
Taču tehnoloģiju konsultāciju uzņēmuma “Bores Group” eksperts Džeimss Bors uzskata, ka tas ir tikai sākums. “Viņu vēsture liecina – viņi centīsies iestumt arvien vairāk un uzmācīgāku reklāmu visās platformas daļās, neatkarīgi no tā, kā tas ietekmē lietotāju pieredzi,” viņš norādīja.
“WhatsApp” reklāmas būs redzamas “Updates” jeb “Jaunumu” cilnē, kas atrodas lietotnes apakšējā navigācijas joslā, līdzās cilnēm “Chats” (čati), “Communities” (kopienas) un “Calls” (zvani).
“Meta” pārstāvji skaidro: “Ņemot vērā “Updates” cilnes pieaugošo popularitāti, tas ir piemērots veids, kā piedāvāt šāda veida pieredzi, neiejaucoties lietotāju sarunās. Ja lietojat “WhatsApp” tikai, lai tērzētu ar draugiem un tuviniekiem, jūsu pieredze nemainīsies.”
Vienlaikus uzņēmums atzinis, ka reklāmu personalizācijai izmantos noteiktu informāciju, piemēram, valsti, pilsētu, valodu un lietotāja mijiedarbību ar reklāmām. Tomēr uzņēmums uzsver, ka tas nespēs nolasīt lietotāju ziņas un tāpēc nesūtīs reklāmas, balstoties uz to saturu.
“WhatsApp” arī apliecina, ka nekad nepārdos vai neizplatīs lietotāju tālruņu numurus reklāmdevējiem.

"WhatsApp" aplikācija. Foto: Pexels
