Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Martā cenas patēriņa precēm pieaugušas par 0,7%

Attēls ilustratīvs. Foto: LETA

Attēls ilustratīvs. Foto: LETA

Patēriņa cenas šogad martā salīdzinājumā ar februāri Latvijā pieauga par 0,7%, bet gada laikā - šogad martā salīdzinājumā ar 2022.gada martu - palielinājās par 17,3%, kamēr mēnesi iepriekš gada inflācija bija 20,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, martā pieaudzis par 19,8%.

2023.gada martā, salīdzinot ar februāri, būtiskākā ietekme uz cenu līmeņa izmaiņām bija pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem (+0,4 procentpunkti), apģērbiem un apaviem (+0,3 procentpunkti), dažādu preču un pakalpojumu grupā (+0,2 procentpunkti), alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem (+0,1 procentpunkts), ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem (+0,1 procentpunkts), veselības aprūpei (+0,1 procentpunkts), kā arī ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem (-0,3 procentpunkti) un ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem (-0,1 procentpunkts).

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas palielinājās par 1,5%.

Būtiskākais cenu pieaugums bija svaigiem dārzeņiem (+15%). Noslēdzoties akcijām, dārgāka bija arī žāvēta, sālīta vai kūpināta gaļa (+5,2%), maize (+1,7%), tostarp galvenokārt baltmaize. Mēneša laikā cenas pieauga arī saldējumam (+6,5%), cūkgaļai (+1,3%), svaigām vai atdzesētām zivīm (+5,5%), olām (+2,1%), gaļas izstrādājumiem (+1,5%) un svaigiem augļiem (+0,6%).

Savukārt lētāks bija piens (-4%), kā arī akciju ietekmē cenas samazinājās piena produktiem (-2,1%), jogurtam (-3,5%), sieram un biezpienam (-1%), konditorejas izstrādājumiem (-1,1%) un sviestam (-3%).

Alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu vidējais cenu līmenis mēneša laikā palielinājās par 2%. Alkoholisko dzērienu cenas kāpa par 1,7%, galvenokārt noslēdzoties akcijām vīnam, stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem, kā arī alum. Tabakas izstrādājumi sadārdzinājās vidēji par 2,6%.

Apģērbu un apavu vidējais cenu līmenis martā pieauga par 6,4%, ko ietekmēja jaunās pavasara sezonas preču nonākšana tirdzniecībā. Apģērbiem cenas palielinājās par 6%, bet apaviem - par 7,9%.

Ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem vidējais cenu līmenis mēneša laikā samazinājās par 1,7%. Būtiskākais cenu kritums grupā mēneša laikā bija elektroenerģijai. Lētāka bija arī siltumenerģija, cietais kurināmais, ūdensapgāde, kanalizācijas pakalpojumi. Savukārt dārgāka bija mājokļa īres maksa.

Veselības aprūpes grupā vidējais cenu līmenis mēneša laikā pieauga par 0,9%. Mēneša laikā būtiskākais pieaugums bija farmaceitiskajiem produktiem. Dārgāki bija arī ārstu speciālistu pakalpojumi un zobārstniecības pakalpojumi.

Ar transportu saistītās preces un pakalpojumi mēneša laikā kļuva lētāki par 0,9%, ko lielākoties ietekmēja degvielas cenu kritums par 3,3%. Dīzeļdegvielas cenas samazinājās par 4,8%, benzīna - par 0,9%, bet auto gāzes - par 5,9%. Savukārt dārgāki bija pasažieru aviopārvadājumi, personisko transportlīdzekļu apkope un remonts.

Ar atpūtu un kultūru saistītās preces un pakalpojumi mēneša laikā sadārdzinājās par 0,9%. Mēneša laikā vidējais cenu līmenis pieauga kompleksajiem atpūtas pakalpojumiem, televīzijas abonēšanas maksai un daiļliteratūras grāmatām. Savukārt lētāki bija ziedi.

Dažādu preču un pakalpojumu grupā cenas salīdzinājumā ar februāri palielinājās par 3,3%. Galvenokārt noslēdzoties akcijām, dārgākas bija personīgās higiēnas preces un skaistumkopšanas līdzekļi.

Pārējās patēriņa grupās nozīmīgākais cenu kāpums mēneša laikā bija mājokļa tīrīšanas un kopšanas līdzekļiem, mājokļa mēbelēm, ēdināšanas pakalpojumiem.

Attēls ilustratīvs. Foto: LETA

Attēls ilustratīvs. Foto: LETA

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие советы

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas