Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Matemātikas skolotājai ir skaidrojums, kāpēc pēkšņi uzlabojušies 9. klašu rezultāti eksāmenā

Foto: freepik

Foto: freepik

Pamatskolas absolventu snieguma uzlabojumu matemātikas eksāmenā ietekmējuši vairāki faktori, aģentūrai LETA pauda Saulkrastu novada vidusskolas matemātikas skolotāja, Latvijas Matemātikas skolotāju apvienības valdes priekšsēdētāja Aleksandra Ivanova.

Šis bija trešais gads, kad 9. klases skolēniem bija jākārto centralizētais eksāmens. Matemātikas skolotāja norādīja, ka pārbaudes darba forma un saturs jau kļuvis pazīstams, kas ļāvis mērķtiecīgāk sagatavoties.

"Es neteikšu, ka eksāmens bija viegls. Tas pārbaudīja visos līmeņos atbilstoši tam, kāds mums ir izglītības standarts," uzsvēra skolotāja.

Viņasprāt, viens no faktoriem, kas veicinājis rezultātu uzlabojumu, ir jaunā kārtība pārbaudes darbu kārtošanā. Šajā mācību gadā visās skolās skolēniem vairs nebija iespējas pārrakstīt darbus. Līdz ar to jau mācību gada laikā pastiprināts uzsvars tika likts uz zināšanu apguvi pirms pārbaudījumiem.

"Domāju, ka skolēni vienkārši vairāk piestrādāja. [..] Veselu gadu, dažās skolās jau divus, strādā pie tā, lai skolēns mācās pirms [pārbaudes darba], nevis pēc [tā]," viņa skaidroja.

Skolotāja arī vērsa uzmanību uz mazāku pandēmijas ietekmi - šie skolēni klātienē pavadījuši vienu mācību gadu vairāk, un skolotājiem bijis vairāk iespēju laikus pamanīt iespējamus riskus.

Skolotāja gan uzsvēra, ka nesalīdzina dažādu gadu skolēnus, jo tie ir atšķirīgi pēc dotībām un rakstura. Viņa arī aicināja nesalīdzināt centralizētos eksāmenus ar iestājpārbaudījumiem vai 9.klases gada atzīmi, jo tie pārbauda atšķirīgas prasmes un zināšanu apjomu.

Matemātikas skolotāja ar gandarījumu atzīmēja, ka visi viņas skolēni pārvarējuši minimālo 10% slieksni.

Kā vēstīts, salīdzinot ar iepriekšējo mācību gadu, skolēnu sniegums centralizētajos eksāmenos, īpaši matemātikas eksāmenā, ir būtiski uzlabojies, īpaši vidusskolā, liecina provizoriskie eksāmenu rezultāti. Optimālā līmeņa matemātikas eksāmenā vidējais rezultāts uzlabojies no 34,3% uz 43,7%, bet augstākā līmeņa eksāmenā no 59% uz 62%.

Arī no visiem pamatizglītības eksāmeniem vislielākais progress šogad novērojams matemātikā - skolēnu vidējais rezultāts sasniedzis 53,8%, kas ir par 10,8 procentpunktiem vairāk nekā pērn. Lai eksāmens skaitītos nokārtots, skolēniem vajadzēja sasniegt vismaz 10% vērtējumu.

Foto: freepik

Foto: freepik

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas