Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Paģiras? Smags rīts? Lūk, 7 metodes paģiru atvieglošanai!

Photo by Erik Mclean on Unsplash

Jaunā gada tuvošanās ne vienam vien saistās gan ar fantastisku ballīti ar dzirkstošiem smiekliem, ugunīm un šampanieša plūdiem, bet arī tam sekojošu 1. janvāra rītu. Kā izvairīties no paģirām, ja nedzert vispār nav variants?

Ja tev jau šo piektdien paredzēta Jaungada mēroga ballēšanās ar kokteiļiem un/vai dzeršanas spēlēm, SPIRITS&WINE sniedz dažus ieteikumus, kā darīt paģiras ciešamākas:

  1. Ūdens terapija jeb nesteidzīga duša. Ierasta rīta duša ne vien pamodinās jūs, bet arī ļaus atgūt kā ķermeņa, tā prāta mundrumu – īpaši, ja aiziets gulēt ar visām drēbēm. Ja nav iepriekš pierasts pie kontrastdušām, ar tām ķermeni uz paģirām gan labāk nešokēt.
  2. Lai cik ļoti nesāpētu galva, ieteicams padomāt divreiz, pirms ķerties pie pretsāpju tabletēm. Daudzi bezrecepšu pretsāpju medikamenti var izsaukt blakusefektus, kurus alkohola klātesamība organismā var krietni pasliktināt.
  3. Uzņemt daudz šķidruma – tas ir, ūdens vai sulas. To, protams, būtu labi ievērot arī preventīvi, proti, lietojot alkoholiskus dzērienus, pēc katras glāzes grādīga dzēriena izdzert arī glāzi ūdens. Tāpat arī pirms iedzeršanas un pēc, lai novērstu organisma dehidrāciju. Taču, ja tas nav izdevies, tad noteikti jādzer ūdens paģirās, tomēr nepārspīlējot.
  4. Kofeīns rada vēl lielāku dehidrāciju, tādēļ ar kafiju arī labāk neaizrauties, tā tikai vairos galvassāpes. Arī zāļu tēju iedarbība uz paģirām ir diskutabla, un dažos pētījumos ieteikts arī no tām izvairīties. Ideāls siltais dzēriens smagā rītā būs Roibuša (Rooibos) tēja, kas nesatur kofeīnu.
  5. Gulēt. Nekādu īpašu triku, kā izgulēties pēc ballītes, diemžēl nav. Ja nākamajā rītā jādodas uz darbu, tad labāk nedzert – alkohola lietošana rada nogurumu, kuru nekādā citā veidā kā vien kārtīgi izguļoties, pārvarēt nevar.
  6. Tautas gudrība – iedzerot uzkost – ir vietā, taču vēl labāk ir kārtīgi uzēst, vēl pirms ķerties pie iedzeršanas. Lai kā tas būtu pretrunā ar diētisku uzturu, vispiemērotākie ir sarkanās gaļas ēdieni, jo tajos esošais B vitamīns palīdz organismam pārstrādāt alkoholu. Arī uz paģirām ir jāēd pat tad, ja negribas. Ideāli, protams, būtu ēst ar proteīnu un minerāliem bagātus pārtikas produktus, bet šī ir tā reize, kad tā saucamais junk food arī derēs.
  7. Lai cik jocīgi neliktos, bet ir svarīgi ballītēs mazgāt rokas. Paģiras tas īpaši neietekmēs, bet alkohols novājina imunitāti – tādēļ labāk sevi papildus sargāt no iespējamiem infekciju draudiem.

Pats galvenais ir izkopt veselīgu attieksmi pret paģirām un atcerēties, ka paģiras – tā ir zīme, ka organisms cīnās ar etanolu ķermenī. Tāpat pieņemt paģiras kā iemeslu sevi palutināt ar laisku dienu un tādā veidā palīdzēt ķermenim atgūt labsajūtu.

“SPIRITS&WINE” novēl jautras ballītes ar gardiem dzērieniem un vieglas sekas!