Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Izplatītākie iemesli, kuru dēļ Latvijā auto neiziet tehnisko apskati

Auto rezerves daļas, apskate,  foto: Gustavo Fring , pexels.com

Auto rezerves daļas, apskate, foto: Gustavo Fring , pexels.com

CSDD apkopotā informācija liecina, ka Latvijā tikai 60 procentiem automašīnu izdodas iziet tehnisko apskati ar pirmo reizi. Atkārtota apskate ir veiksmīga jau 90 procentiem automašīnu.

Direkcija nosauc arī piecus izplatītākos bojājumus, kuru dēļ transportlīdzekļi apskatē tiek “izbrāķēti”. To apstiprina arī auto rezerves daļu internetveikala Trodo.lv novērojumi, kas liecina, ka tieši šo bojājumu novēršanai nepieciešamās rezerves daļas ir pieprasītāko vidū.

Nr. 1 - Bojājumi balstiekārtas savienojumos

Automašīnas balstiekārtā tiek izmantoti divu veidu kustīgie savienojumu elementi – lodveida šarnīri, kas tiek gatavoti no tērauda, kā arī no elastīgiem polimēriem gatavotas bukses. Kā viena, tā otra savienojuma kalpošanas laiks tiešā veidā atkarīgs no ceļa, pa kādu tiek braukts – jo bedraināks un nelīdzenāks segums, jo lielāka slodze uz savienojumiem un to darba mūžs – īsāks. Balstiekārtas detaļu savienojumu ilgtspēju nosaka arī ražošanā izmantoto materiālu kvalitāte, tādēļ rezerves daļas ieteicams izvēlēties no uzticama ražotāja, par kuru saņemtas pozitīvas atsauksmes.

Par to, ka kāds no balstiekārtas savienojumiem ir salūzis, liecina klaboši trokšņi, braucot pa nelīdzenu segumu. Vienlaikus pasliktinās mašīnas vadāmība, palielinās riepu nodilums, kas nereti ir arī nevienmērīgs. Pamanot kādu no šīm pazīmēm, ar braucienu uz servisu nevajadzētu kavēties – bojājums šarnīrā un gultnī ātri progresē, strauji palielinot arī visa mezgla bojājuma riskus un ievērojami dārgākas remonta izmaksas vēlāk. Jāapzinās, ka bojāts šarnīrs vai gultnis var izprovocēt arī nopietnu ceļu satiksmes negadījumu.

Nr. 2 - Nenoregulēti galvenie lukturi

Izdegusi, nepareiza modeļa un neprecīzi ieskrūvēta spuldze, vibrācijas uz ceļa, pat šķietami neliels auto priekšpuses trieciens, plaisa auto luktura stiklā, bojātu lukturu nomaiņa pret apšaubāmas kvalitātes lukturiem un vēl daudzi citi faktori var mainīt automašīnas lukturu gaismas stara kritumu.

Ir četri pamata noteikumi, kas vienmēr jāņem vērā, mainot spuldzes:

  • Automašīnai ir jāuzstāda tāda veida spuldzes kādas tai paredzējis ražotājs. Nedrīkst patvaļīgi mēģināt halogēna spuldzes aizstāt ar šķietami efektīvākajām ksenona spuldzēm vai gaismas diodēm.
  • Mainot viena luktura spuldzi, jānomaina arī otra. Tas nodrošinās vienmērīgu gaismu, turklāt aiztaupīs drīzu atkārtotu stāšanos ceļa malā, lai mainītu otru izdegušo spuldzi, jo parasti viena tipa spuldzītēm ir visai līdzīgs ražotāja noteiktais kalpošanas ilgums.
  • Ieteicams izvēlēties atpazīstamu ražotāju produkciju, ar labu reputāciju – lēti un maz zināmi ražotāji var būtiski pārspīlēt, norādot spuldzes darba mūžu un var gadīties, ka nupat nomainītā spuldze drīz atkal izdegusi un jāmaina.
  • Pēc spuldzīšu nomaiņas ieteicams pārbaudīt gaismas staru kritumu – zinošs cilvēks gaismas var novērtēt un noregulēt arī tumsā pret mājas sienu, bet servisā ar speciālām iekārtām, to izdarīs precīzāk.

Nr. 3 - Virsbūves korozijas bojājumi

Latvijas autoparka vecums, klimatiskie apstākļi, kā arī sāls un smilts maisījums, kas ziemā uz ceļiem tiek izmantots kā pretslīdes materiāls, tiešā veidā provocē rūsas veidošanos uz auto virsbūves. Par labu nenāk arī auto īpašnieku nepietiekamās rūpes par sava transportlīdzekļa tīrību un apstrādi ar efektīviem pretkorozijas līdzekļiem.

Pamanot kaut nelielu korozijas veidošanos, to iespējami ātri jānovērš. Sākotnēji nelielo darbu atliekot, jārēķinās, ka korozija izplatās ātri un var pienākt diena, kad vairs nelīdzēs pat metināšana.

Nr. 4 - Nevienmērīga bremžu darbība

Bojājums bremžu sistēmā, sākot ar nodilušiem bremžu klučiem, savērptiem diskiem un beidzot ar ierūsējušām rokas bremzes trosītēm, aizvien ir viens no izplatītākajiem defektiem, kas liedz sekmīgi iziet tehnisko apskati. Ir vispārzināms, ka vienlaikus jāmaina vismaz abi vienas ass bremžu kluči un (vai) bremžu diski, bet vēl labāk- visi četri kopā, taču joprojām ir auto īpašnieki, kas to neievēro un bremzes nomaina tikai vienam no četriem riteņiem.

Nevienmērīga bremzēšana gadās arī reizēs, kad auto īpašnieks izvēlējies savam auto nepiemērotas rezerves daļas vai arī bremžu klučus un diskus, kas nav savstarpēji savietojami. Ir arī gadījumi, kad apskati liedz iziet nekvalitatīvs vai negodprātīgs auto servisa darbs. Tādēļ svarīgi ir atrast patiesi labu un uzticamu servisu, kas saņēmis atzinīgas atsauksmes, kā arī izvēlēties kvalitatīvas, automašīnai piemērotas rezerves daļas.

Nr. 5 - Bojājumi stūres iekārtas savienojumos

Lai arī stūres iekārtas šarnīri un stiepņi ir lētas rezerves daļas, kuru nomaiņa ir salīdzinoši vienkārša, arī bojājumi stūres iekārtas savienojumos ir skatēs konstatēto defektu topā pieciniekā. Atstāts bez ievērības, bojājums stūres iekārtas savienojumos ātri progresē un izraisa nopietnus defektus, radot būtisku apdraudējumu gan pašam auto vadītājam, gan arī citiem satiksmes dalībniekiem. Par šādiem defektiem signalizē spalga un labi sadzirdama klaboņa katrā līkumā. Tādu pamanot, ieteicams bez liekas kavēšanās pierakstīties vizītē uz servisu.

Automašīna ir paaugstinātas bīstamības objekts, kurā jebkurš bojājums var radīt papildus apdraudējumu gan sev, gan arī citiem, tādēļ pret sava transportlīdzekļa tehnisko stāvokli jāizturas atbildīgi. Turklāt ikviens laicīgi nenovērsts bojājums nozīmē augstākām remonta izmaksas vēlāk.


Auto rezerves daļas, apskate,  foto: Gustavo Fring , pexels.com

Auto rezerves daļas, apskate, foto: Gustavo Fring , pexels.com

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas