Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Pētījums: 64% autovadītāju nejūtas pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemā

Šoseja ziemā. Foto: Evija Tifanova/LETA

Šoseja ziemā. Foto: Evija Tifanova/LETA

Vairāk nekā puse jeb 64% autovadītāju nav pārliecināti par savu prasmi vadīt auto ziemā, aģentūru LETA informēja SIA "Miltton Latvia" pārstāvji, atsaucoties uz septembrī veikto "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" pētījumu.

Tostarp 55% no autovadītājiem atzīst, ka nejūtas pārliecināti par braukšanas prasmēm ziemā. Savukārt 7% ziemas periodā izvēlas braukt tikai sausā un gaišā laikā, bet vēl 2% atzīst, ka ziemas laikā nebrauc vispār.

Tāpat pētījuma dati liecina, ka tikai 36% autovadītāju jūtas pārliecināti par savām braukšanas prasmēm jebkuros apstākļos.

Savukārt, salīdzinot datus ar pērnā gada pētījuma rezultātiem, var secināt, ka jau otro gadu saglabājas augsts procents autovadītāju, kuri ziemā nejūtas pārliecināti par savām braukšanas prasmēm, arī 2022.gadā tie bija 64%.

Vienlaikus pētījuma dati liecina, ka sievietes (3%) biežāk izvēlas nebraukt ziemas apstākļos, salīdzinot ar vīriešiem (1%).

Kā rāda pētījums, pārliecinātāki par savām braukšanas prasmēm ziemas apstākļos ir gados jaunākie autovadītāji, kuriem ir mazāka braukšanas pieredze - vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem 41% autovadītāju norādīja, ka jūtas pārliecināti par savām spējām vadīt auto jebkuros apstākļos, savukārt vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem šādu atbildi snieguši 33% aptaujāto.

Drošas braukšanas skolas (DBS) direktors Jānis Vanks uzsver, ka divas pamatlietas, ko būtu nepieciešams uzlabot gandrīz visiem autovadītājiem, ir stūrēšana un bremzēšana.

"Klasiskā situācija - slidens ceļš, pagriež stūri, mašīna nepaklausa un autovadītājs turpina griezt stūri līdz galam, taču tas nav pareizi. Otra lieta ir bremzēšana. Daudzi autovadītāji baidās, ka ieslēgsies Bremžu pretbloķēšanas sistēma (ABS), tādēļ nepieciešamības gadījumā nav gatavi ekstremāli ātri nobremzēt, kas ir kritiski svarīgi ļoti daudzās situācijās," papildina Vanks.

Tāpat viņš norāda, ka izplatīta kļūda ir arī ceļa seguma nepārbaudīšana. "Ja ceļš ir apledojis, svarīgi laikus izvēlēties drošu braukšanas ātrumu un palielināt distanci no priekšā braucošā transportlīdzekļa, lai spētu nokontrolēt automašīnu ekstremālas situācijas gadījumā."

Savukārt "Carlsberg Baltic" izpilddirektors Rolands Viršils norāda, ka prasme braukt arī ekstremālos apstākļos būtiski palīdz samazināt riskus uz ceļiem, tāpēc uzņēmumiem, kuros ir autoparki, ir būtiski rūpēties arī par autovadītāju zināšanu un prasmju pilnveidi.

Tāpat uzņēmuma pārstāvji, balstoties uz Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistiku, norāda, ka gada tumšākais laiks rada papildus riskus uz ceļiem - pērn tikai novembrī ceļu satiksmes negadījumiem gāja bojā 15 cilvēki, bet 36 tika smagi ievainoti. Savukārt 2021.gada novembrī uz ceļiem dzīvību zaudēja 16 cilvēki, bet smagi ievainoti tika 37.

"Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss" ir bezalkoholiskā alus "Carlsberg 0.0" pētījums, kas tapis sadarbībā ar DBS un pētījumu centru "Norstat". Pētījumā, kas veikts 2023.gada septembrī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Šoseja ziemā. Foto: Evija Tifanova/LETA

Šoseja ziemā. Foto: Evija Tifanova/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas